Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MystSpecimen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-07 22:37
Beste medetweakers,

Sinds vandaag nieuwe ssd, wat geheugen en windows 8.1, en poef. Mn Icidu 300n wireless USB adapter werkt niet meer (iets met drivers die niet met w8 werken). Nou heb ik al verdomd weinig verstand van al het internet met z'n protocollen, IPs, dtcps en wat nog meer. Moet ik nog een nieuwe wireless adapter halen ook (kabel is geen optie, 2 verdiepening en kabelgoten liggen al vol).
Voordat ik nog meer geld uitgeef aan deze spontane actie, leek het mij verstandig om jullie te raadplegen. Normaal (vorige posts) zoek ik graag zelf eerst naar wat, alleen ben ik zo onbekend in dit gebied dat het weinig zin heeft.

De grote vraag: een leuke wireless oplossing voor mijn pc met Windows 8.1 Pro (64-bits) tegen een vriendelijk prijsje. USB heeft de voorkeur over een netwerkkaart (kast begint vol te raken, mede door kabels),maar sta open voor alles.

Pc info: asus sabertooth p67 rev 3 mobo, i5 2500k CPU, 8gb crucial ballistix ram, sapphire HD 6950 2gb ddr5 gpu, crucial m500 240gb ssd, Samsung spinpoint 1tb hdd, 650w voeding, Scythe mugen 2 koelertje

Thanks in advance! Beantwoord graag elke vraag die jullie nog hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:26
Ik zie hier (5e reactie) iemand die het voor elkaar heeft gekregen met een 64-bit Windows 7. Ik verwacht dat dat niet heel veel verschil moet opleveren tov Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MystSpecimen
@Jolke De gehele drivers zijn niet geschikt voor Windows 8 - via de website is er totaal geen ondersteuning voor, laat staan Windows 8.1.

Dacht nu zelf aan de pricewatch: Asus USB-N53 - staat dat Windows 8 wordt ondersteunt, neem aan dat W8.1 daar ook bij hoort?

Heb een Sitecom router met 802.11n ondersteuning, een 802.11ac netwerkadapter heeft dus weinig zin aangezien ik geen gebruik kan maken van de 5GHz freq.?

Misschien iemand anders een alternatief/beter advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Het schijnt dat vooral 802.11ac routers en adapters de noodzakelijke ondersteuning van vooral Windows 8.1 ontberen maar dat een n300 usb stick niet werkt is wel beetje vreemd. Ik denk dat een gemiddels wireless usb adapter van merken als Asus, TP-Link, Linksys wel zouden moeten werken. Op een merk als Netgear zou ik niet te veel vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Icidu maakt geen chipsets, die bouwd alleen maar nieuwe huisjes om bestaande spullen eventueel een andere webinterface .

Je even achter de vendor en het hardware id komen. en kijken wie de fabikant is en dan kun je daar meestal wel de goeie driver vinden

Afbeeldingslocatie: http://i208.photobucket.com/albums/bb106/victor_gtavt/hardware_id_etherpci3.jpg

volgens deze pagina is het een AR9271

Dus ik zou hier eens kijken https://www.google.nl/sea...a:en-US:official&safe=off

[ Voor 34% gewijzigd door Fish op 22-01-2014 18:19 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MystSpecimen
@Fish, thanks voor je hulp so far. http://imgur.com/9JeMrvw

Mijne zegt de AR7015, driver gedownload, maar nu?
Sorry dat ik hier de ballen niet van snap :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Uhm ja, of ej hebt de verkeerde driver, of stieken een andere chipset, of verzin nog maar iets

Maar hij is kennelijk succesvol geinstalleerd. Zie je draadloze netwerken of niet ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MystSpecimen
Zo. Héél raar! Vanochtend deed ie nog niks, geen update o.i.d... start 'em nu op (even via kabel door het hele huis getrokken) en voila, hij herkent 'em én doet 't!

Bedankt voor alle hulp, blijkbaar werkt het dus wel, zonder enige vorm van update of whatever.. :-/
Voel me een beetje dom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ja je hebt natuurlijk kans omdat je het nu bekabeld hebt aangesloten dat windows via de kabel bij microsoft zelf een driver heeft binnnen gehaald.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:26
fish schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:39:
Nou ja je hebt natuurlijk kans omdat je het nu bekabeld hebt aangesloten dat windows via de kabel bij microsoft zelf een driver heeft binnnen gehaald.
Pcies, dat lijkt me ook erg verschijnlijk dat Windows via de bekabelde aansluiting de drivers geüpdate heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:03
Probeer ergens een PCIe slot te vinden en koop een Asus PCE-AC68. Beter dan dat vind je niet, en vergeleken met een USB-adapter is de snelheid hoger, bereik beter en vooral de latenty lager. Er is volledige ondersteuning voor Windows 8.1 (Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

beetje duur om een driverprobleempje en een niet bestaand snelheids probleem op te lossen

Daarnaast usb3 trekt 5Gbit/s, lijkt me meer dan genoeg. latency is bij mij nog altijd een non issue geweest (<1ms).

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:52
Offtopic: De bitrate ja. Netto applicatie in theorie 3.2 Gbps. Praktijk 2.0 ~ 2.4 Gbps. Niet dat dat te weinig is voor deze toepassing ;) Maar het gaat hier om een USB2.0 device. Die heeft een bitrate van 480 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja ïets soortgelijks kunnen we ook zeggen over de wireless snelheden die geadverteerd worden, dus dat compenseert elkaar mooi.
Wireless N waar de ts een apparaatje voor heeft voeldoet usb2 uitstekend voor.

Iperf

Pagina: 1