Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MEDION® MD 90169 EXTERNE USB 3.0 HARDE SCHIJF 2 TB (3,5") waarop ik al mijn games heb staan (ongeveer 700 gb). Ik had me eerst niet gerealiseerd dat het bestandssysteem FAT32 was en nu ben ik dus 700 gb verder en kan ik sommige spellen niet installeren omdat de files groter zijn dan 8 gb. Ik heb het geprobeerd te converten met convert E: /fs:ntfs, maar dit mocht niet baten. Zijn er nog andere manieren om het te converten zonder dat ik alles opnieuw moet installeren/overzetten naar een andere drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:31

Baggeraar

Wat een gebagger..

Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:34:Ik heb het geprobeerd te converten met convert E: /fs:ntfs, maar dit mocht niet baten.
Heb je al eens opgezocht waarom dit niet lukte? Door bijvoorbeeld de foutmelding op te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Al eens chkdsk E: /f gedaan?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:56
Foutmelding zou handig zijn in dit geval. Ik zie namelijk geen directe reden waarom je het bestandssysteem van een externe schijf niet kan converteren naar NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met Processors, Moederborden of Geheugen te maken :?

Harde schijven (al dan niet extern) zijn opslagtechnologie, daar hebben we een apart subforum voor, welgeteld twee lager dan deze in de lijst met fora en vreemd genoeg "Opslagtechnologie" geheten.

Move PMG -> OT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er net één gedaan en windows kon geen problemen vaststellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://memberfiles.freewebs.com/43/02/80590243/photos/prive/Conversie%20NTFS.PNG
Jolke schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:31:
Foutmelding zou handig zijn in dit geval. Ik zie namelijk geen directe reden waarom je het bestandssysteem van een externe schijf niet kan converteren naar NTFS.
Baggeraar schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:38:
[...]

Heb je al eens opgezocht waarom dit niet lukte? Door bijvoorbeeld de foutmelding op te zoeken?
Mij werd geen foutmelding gegeven, er stond alleen dat de drive niet kon worden geconverteerd. Misschien kijk ik op de verkeerde plek. Ik zal 't wel nog een keer proberen en dan een screenshot sturen.

Edit: Hierbij mijn "foutmelding"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 13:48 . Reden: Afbeelding mislukte convert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Heb je commandline met admin-rechten geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Probeer het eens met andere software, bv http://www.partition-tool...-windows-xp-and-vista.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zojuist geprobeerd met die software, dit werkte ook niet. Het programma vroeg mij om mn pc te rebooten, dit deed ik, en toen kreeg ik een error die alweer hetzelfde zei (Drive kan niet geconverteerd worden). Ik kon niet lezen of er dit keer een rede werd gegeven.
Jolke schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:55:
Heb je commandline met admin-rechten geopend?
Ik probeerde dit ook net maar commandline wilde de command niet uitvoeren, ik kreeg alleen een nieuwe regel waarop stond E> en als ik dan de command invoer deed maakte ie weer een nieuwe regel aan met E>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien mogelijk dat ik een partitie maak in de drive, en die partitie een NTFS maak, alles daarheen kopieer en dan de rest formateren en ook een NTFS maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:08:

[...]

Ik probeerde dit ook net maar commandline wilde de command niet uitvoeren, ik kreeg alleen een nieuwe regel waarop stond E> en als ik dan de command invoer deed maakte ie weer een nieuwe regel aan met E>
Ik bedoelde dan ook of je de 'dosbox' met admin rechten geopen hebt... start -> all programs -> accessories -> command prompt
Rechtklikken op 'command prompt' en dan uitvoeren als administrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:37:
[...]

Ik bedoelde dan ook of je de 'dosbox' met admin rechten geopen hebt... start -> all programs -> accessories -> command prompt
Rechtklikken op 'command prompt' en dan uitvoeren als administrator.
Ik heb dat net gedaan en opdrachtprompt zegt nog steeds dat ie niet kan worden geconverteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik denk dat het inderdaad makkelijker is om een nieuwe disk indeling te maken en dan een ntfs partitie aan te maken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:36:
Is het misschien mogelijk dat ik een partitie maak in de drive, en die partitie een NTFS maak, alles daarheen kopieer en dan de rest formateren en ook een NTFS maken?
Lijkt me dan makkelijk de data naar een interne disk te kopiëren, opnieuw partitioneren en formateren, en de data weer terug te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Probleem met een NTFS partitie aanmaken is dat die logischerwijs komt NA de partitie met FAT32 die je hebt. Je zal dus na afloop die partitie moeten verplaatsen voordat je hem kan vergroten (afhankelijk van je tool). Hiermee loop je risico op beschadiging van je software.

Ik raad je ten zeerste aan de hele boel naar een andere schijf te kopieren en gewoon een formattering van je externe te doen, zodat je zeker weet dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
...immers 700GB aan data van de een naar de andere partitie op een externe disk kopiëren gaat minstens net zo langzaam (zei het langzamer) als naar een interne schijf kopiëren. En inderdaad met verhoogde kans op fouten.
Pagina: 1