Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb afgelopen zondag een canon 600d gekocht, maar kwam er thuis helaas achter dat er midden op het lcd scherm een dode pixel zat. Op foto's en filmpjes was er echter niks te zien en ook als ik op de camera inzoomde bleef hij van hetzelfde formaat. Het zat dus echt op het scherm.
Nouja, daarom vandaag maar weer terug gegaan naar de winkel om hem om te ruilen. De winkel deed absoluut niet moeilijk en we kregen een tweede, die ik daar meteen uitprobeerde. Minstens 2 dode pixels op het lcd scherm te zien. Evenals bij de derde.
Nu waren ze allemaal van dezelfde serie. Ze moesten nog een camera van een andere serie hebben, maar die konden ze niet vinden. Hier zouden ze deze week nog over bellen.
Nu vroeg ik me af of meer hetzelfde probleem hadden met de 600d? Gezien het erop leek dat het bij alle camera's zo was. Of zou het een seriefout zijn?
En is een dode pixel op het lcd scherm erg? Gezien ik ze niet op foto's en filmpjes zie, vind ik het nog niet zo'n probleem. Ik ben alleen bang dat er meer dode pixels volgen. Of is dat alleen maar zo op foto's?

Een hoop vragen dus! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:58
Mijn canon 6d heeft ook 2 dode pixels. Je kunt er weinig aan doen en het komt nu eenmaal voor. In het begin maakte me ik er ook een beetje druk om. Maar ik zie hem nu niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
En er komen niet meer pixels bij? Een of twee dode pixels op het lcd scherm vind ik geen ramp, zie ik makkelijk doorheen. Als het maar niet op de foto's is. Maar als die 2 pixels 20 worden is het een ander verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:58
Nee, ik heb mijn 6D nu al wel een tijdje en hij wordt ook niet altijd lief behandeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:04
Mijn 60D heeft ze niet.
Ik zou het iig niet accepteren bij een nieuw apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:57

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Sindskort ook een 600D, maar nergens last van...

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Ik zou de garantievoorwaarden er even op naslaan, vaak maak je pas bij meerdere pixels aanspraak op garantie. maar ja, ze ruilen het wel steeds om blijkbaar. Is het werkelijk een groot issue? Heeft geen effect op je uiteindelijke foto's. LCD is voornamelijk voor checken foto, lijkt me dat het prima kan met 1 of 2 dode pixels. Liever op het LCD dan op de sensor, toch?

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bij mijn sx260 hs stond in het boekje dat het om een aantal dode pixels moest gaan wil je aanspraak op garantie kunnen maken uit mijn hoofd. Er stond dat het kon voorkomen dat er een paar dode pixels op de lcd zitten (ik heb er 1).

Ik zou niet gauw ermee teruggaan als de camera verder goed werkt. Sowieso kijk je bij het fotograferen met een dslr toch weinig naar het scherm in vergelijking met het fotograferen met een compact als de sx260. Ik was aan het begin ook geïrriteerd, maar zie het nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
Hoe het bij het scherm zit weet ik niet, maar bij de sensor moet je ook meerdere pixels hebben die hot of dood zijn wil je aanspraak kunnen maken op garantie. Maar bedenk je ook dat het uitval percentage miniem is als er op een scherm of sensor met honderduizenden zo niet miljoenen pixels maar eentje het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:57

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Op de sensor kan volgens "het internet" worden gefixt met een handmatige sensorreiniging (Canon). Waarom staat er helaas nooit bij, maar zou wel willen weten hoezo dat een sensorreiniging dat oplost...

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!
Garantie heb ik, dat is verder geen enkel probleem. Mij was alleen door meerdere verteld dat als er eenmaal een pixel stuk is, er snel meer volgen. En dat wil je natuurlijk niet met je nieuwe camera. Maar zo te lezen valt dat heel erg mee!
Dan ga ik morgen denk ik maar weer langs de winkel om dit keer echt een camera te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Mr Pingu schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:54:
Op de sensor kan volgens "het internet" worden gefixt met een handmatige sensorreiniging (Canon). Waarom staat er helaas nooit bij, maar zou wel willen weten hoezo dat een sensorreiniging dat oplost...
Dat zou ik ook willen weten aangezien sensor reiniging misleidend is, je sensor wordt nooit gereinigd het is de filterplaat voor de sensor die gereinigd wordt (dmv trilling of iets dergelijks). Dode pixel is natuurlijk wel op de sensor zelf.

@hannah_francis
Ik zou me persoonlijk niet zo storen aan de dode pixel op je scherm, gebeurt vaker (zou niet moeten maar het is wel zo) Meestal gebruik ik me scherm alleen maar om te kijken of de foto gelukt is, ik hoef er niet complete films op te kijken (dan zou het wel storen :+ )
Succes met je aankoop.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:06:
Bedankt voor jullie reacties!
Garantie heb ik, dat is verder geen enkel probleem. Mij was alleen door meerdere verteld dat als er eenmaal een pixel stuk is, er snel meer volgen. En dat wil je natuurlijk niet met je nieuwe camera. Maar zo te lezen valt dat heel erg mee!
Dan ga ik morgen denk ik maar weer langs de winkel om dit keer echt een camera te kopen.
Doel jij hier niet op het fenomeen lcd rot, waarbij je idd een vlek krijgt in je schermpje wat dan langzaam dicht loopt? Dit is iets wat ik voornamelijk ken van oudere monochrome lcd's
Een enkel defect pixel/stuck/hot pixel is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@y2kbug: dat zou zomaar kunnen! Vrienden zeiden het toen ik over een dode pixel begon, maar misschien waren ze daar ook wel mee in de war.

Ik ben vandaag weer naar de winkel geweest en wonder boven wonder kan ik bij deze geen dode pixels ontdekken! Ook nog geen andere fouten, dus wie weet heb ik nu geluk :)
Pagina: 1