Een watergekoelde pc schoonhouden, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-postema
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-06 02:30
Beste tweakers,
Ik ben van plan om mijn pc componenten te gaan koelen met water maar ik heb gehoord dat je dan ook je hele waterkoel systeem om de X maanden moet schoonhouden, dus de vraag luid: Moet ik mijn (toekomstige) waterkoel systeem om de X aantal maanden schoonmaken en hoe?
Als kleine toevoeging; ik ben van plan om mijn videokaart en processor te koelen.
Alvast heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:40
Als het goed is hoef je niks schoon te maken. Als je voor anti corossie spul zorgt en geen leidingwater erin doet zou er geen viezigheid in moeten komen zoals alg etc. Wel vinden sommige mensen het aan te raden dat elk halfjaar je koelwater vervangt, maar je leest ook verhalen dat mensen dat nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:14

M2M

medicijnman

Ik heb het nog niet gedaan. Wat je wel kunt doen is een doorzichtig reservoir nemen. Als je daar aanslag in ziet komen is het tijd om de boel eens schoon te maken.

Overigens blijft het noodzakelijk om zo nu en dan een busje perslucht door je pc te blazen. Niet vergeten even een schroevendraaier tussen de ventilators te stoppen, anders zijn het dynamos en blaas je de fancontrollers op.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godsgrave
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-08 18:53
uit jouw bericht begrijp ik dat jij een "custom loop" hebt, er word aan geraden geen kleuring in het water te doen dus ook niet gekleurd water te kopen. Het word inderdaad aan geraden om elke 6-12 maanden alles goed schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 08:50

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Ach, ik heb toen ik m'n eerste loop bouwde (Core2Duo E8400 met een Foxconn bord met standaard waterblock op de chipset) het eerste jaar iedere 6 maanden alles compleet uit elkaar getrokken en schoongemaakt, maar tot 2 keer toe kwam ik tot de conclusie dat er eigenlijk niets schook te maken viel. Nu, een jaar of 3 later staat het systeem nog steeds perfect te draaien zonder ooit meer schoongemaakt te zijn, met gekleurde vloeistof zelfs..