Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vandaag heb ik de iPad air, erg wennen! Maar mooi toestel, echter wil ik er met office documenten op kunnen werken, kan iemand mij een tip geven voor een goede , simpele (goedkope) tekstverwerker die goed overweg kan met Microsoft Office?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Heb je al eens gezocht op google of in de AppStore? Volgens mij moet je dan de nodige varianten (en ervaringen) kunnen vinden.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:33
Gratis Pages en Numbers ophalen in de AppStore?

Ik weet niet op office documenten er goed uit komen in pages trouwens, heb de ipad hier niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 12:55
pages kan office documenten lezen en bewerken. Daarnaast is pages gratis te downloaden in de appstore. (ipad moet wel geregistreerd zijn na een bepaalde datum, aangezien je de ipad net hebt aangeschaft is dat geen probleem).

Zou zeggen probeer het even en koppel je bevindingen hier terug.

Overweeg namelijk ook de overstap van de ipad mini naar de air en wil er dan ook meer gaan gebruiken voor office documenten (icm klein bt toetsenbord)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30
micheljanen2009, ik zal je topic open laten. Maar we verwachten wel wat eigen inzet op GoT. Wat heb je zelf al gevonden, en waar ben je exact naar op zoek... zijn vragen om te beantwoorden in je topicstart. Zoals gezegd: als het puur gaat om Office voor de Mac dan kun je gewoon gratis Pages ophalen en uitproberen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
koentjuh1987 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:14:
pages kan office documenten lezen en bewerken. Daarnaast is pages gratis te downloaden in de appstore. (ipad moet wel geregistreerd zijn na een bepaalde datum, aangezien je de ipad net hebt aangeschaft is dat geen probleem).

Zou zeggen probeer het even en koppel je bevindingen hier terug.

Overweeg namelijk ook de overstap van de ipad mini naar de air en wil er dan ook meer gaan gebruiken voor office documenten (icm klein bt toetsenbord)
Heb de Air sinds vandaag en de combo van Pages met iCloud ( online op de pc browser ) werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Alwayshappyz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:20:
[...]

Heb de Air sinds vandaag en de combo van Pages met iCloud ( online op de pc browser ) werkt goed.
goed om te horen.
Wil vandaag ook de air gaan halen bij de MM. Ook dan pages, keynote en numbers erop zetten zodat de basis office zaken werken.

Twijfel zelf alleen nog of ik 16 of 32 gb versie moet nemen om documenten in op te slaan. Heb een dropbox account maar werkt dit ook prima met office?
(icloud heb ik ook) basis 5GB is dat volgens mij.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
koentjuh1987 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:39:
[...]

goed om te horen.
Wil vandaag ook de air gaan halen bij de MM. Ook dan pages, keynote en numbers erop zetten zodat de basis office zaken werken.

Twijfel zelf alleen nog of ik 16 of 32 gb versie moet nemen om documenten in op te slaan. Heb een dropbox account maar werkt dit ook prima met office?
(icloud heb ik ook) basis 5GB is dat volgens mij.
Aangezien de documenten opgeslagen worden in iCloud maakt 16 of 32 GB geen enkel verschil. Als je besluit om de iWorks suite te gebruiken that is.

Wat betreft dropbox, volgens mij werkt dat niet zoals je wil. Openen is prima, maar opslaan richting dropbox kan niet vanuit de app naar mijn weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Domino op 23-01-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
dat is wel een belangrijk issue. openen vanuit dropbox lijkt dan wel mogelijk. (kan nu ook al met pdf bestanden etc...) maar iets opslaan lukt volgens mij wel maar ideaal werkt het niet. Heb zelfs geen iworks op mijn ipad (nog niet) om het te testen. Zijn er mensen die dit wel al hebben geprobeerd? zoja waar loop je tegenaan?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:36
koentjuh1987 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:52:
dat is wel een belangrijk issue. openen vanuit dropbox lijkt dan wel mogelijk. (kan nu ook al met pdf bestanden etc...) maar iets opslaan lukt volgens mij wel maar ideaal werkt het niet. Heb zelfs geen iworks op mijn ipad (nog niet) om het te testen. Zijn er mensen die dit wel al hebben geprobeerd? zoja waar loop je tegenaan?
Vanuit Pages opslaan in Dropbox kan niet. Openen is geen probleem. Helaas erg omslagtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
heb inmiddels mijn air aangeschaft en het geprobeerd. maar zoals Brm-G al aangeeft openen en bewerken vanuit dropbox werkt prima. opslaan niet. via iCloud werkt het wel...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Volgens mij kan het wel.

Vanuit pages/numbers delen, open in other app. Formaat kiezen, en daarna dropbox kiezen. Beetje omslachtig maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Domino schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:36:
Volgens mij kan het wel.

Vanuit pages/numbers delen, open in other app. Formaat kiezen, en daarna dropbox kiezen. Beetje omslachtig maar goed.
Thnx deze manier had ik nog niet gevonden.
Is idd een beetje omslachtig maar als Windows gebruiker wijkt dat niet heel erg veel af. Is prima te doen. Je moet alleen even het pad weten....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

ben wel content met Quickoffice

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt het gekozen programma, ben erg benieuwd? Ben zelf ook opzoek naar een handige tekstverwerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb meerdere adviezen:

Quickoffice
Quickoffice is een gratis programma van Google, je kunt er naast "Word"-documenten ook werkbladen (Excel) en presentaties (Powerpoint) gebruiken. Alles werkt ook soepel, zo is een document gemaakt met Microsoft Office prima te bekijken en bewerken met Quickoffice.

Apples applicaties
Als je apparaat van na 1 september is (jouw iPad Air is dat :-)) dan kun je het hele Apple-pakket downloaden met natuurlijk Pages, Numbers en dergelijke maar ook iMovie en iPhoto, daarmee is het zelfs mogelijk om video's en foto's te bewerken.

Microsoft Office zelf
Sinds kort heeft Microsoft Office uitgebracht voor de iPad. Het is gratis om te lezen, echter als je bestanden wilt maken en bewerken moet je het Office 365-abonnement hebben.

Ik hoop dat je met deze alternatieven nog een beetje verder bent gekomen.

Veel succes!

- 12345dan

Pagina: 1