Tweakers,
Heb deze week mijn GTX275 ge-upgrade naar een R9 290 Tri-X.
Na het installeren van deze videokaart heb ik een probleem met mijn Apple Cinema Display 27" deze geeft momenteel een max resolutie van 1280x720 aan.
Met de GTX275 had ik altijd een resolutie van 2560x1440, ben nu al uren bezig dit op te lossen maar weet me geen raad meer.
Hopelijk heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen
Wat gedaan om het probleem op te lossen:
Geen Dual Link DVI-D Kabel
Heb deze week mijn GTX275 ge-upgrade naar een R9 290 Tri-X.
Na het installeren van deze videokaart heb ik een probleem met mijn Apple Cinema Display 27" deze geeft momenteel een max resolutie van 1280x720 aan.
Met de GTX275 had ik altijd een resolutie van 2560x1440, ben nu al uren bezig dit op te lossen maar weet me geen raad meer.
Hopelijk heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen
Wat gedaan om het probleem op te lossen:
Geen Dual Link DVI-D Kabel
- Dit was geen probleem bij mijn vorige videokaart, gebruik geen andere kabels
- Specs van R9 290 geven aan dat beide poorten Dual Link DVI zijn
- Gebruik een converter van Mini DisplayPort naar Dual Link DVI-D
- AMD Catalyst Control Center v113.11 Beta v9.5 geinstalleerd
- Geprobeerd Bootcamp 3.2 te installeren, dit zonder succes maar begreep dat dit was om de helderheid van het scherm in te stellen.
- Geprobeerd een programma te installeren WinACD (Open Source Apple Cinema Display Driver) te installeren dit zonder succes, krijg een melding dat de installatie onderbroken is. Melding wordt veroorzaakt omdat de driver is gemaakt met 32 bit DLLs en die probeer ik te installeren op een 64 bit machine (Error: DIFXAPP: ERROR - You need to use the 64-bit version of DIFXAPP.DLL to install drivers on this machine.)
- Als ik kijk onder Device Manager bij Monitors staan daar 2 Generic PnP Monitors, de Apple Cinema Display wordt dus niet speciaal herkent
- Door HDTV Support aan te zetten in AMD Catalyst Center kan ik de resolutie van het beeldscherm wijzigen in 1080p, hierdoor blijft het beeldscherm zwart.
- Kwam net dit artikel tegen, hier wordt gezegd dat het kan liggen aan de EDID in de Atlona DP-400 en dit geeft problemen met ATI kaarten.
- Als ik op Ubuntu Boot krijg ik wel gewoon goed beeld!!
- EDID aangepast in Registry en op deze manier de juiste resolutie toegevoegd. Beeld is dan van het goede formaat maar hele rare kleuren door het beeldscherm en alle letters zijn niet scherp. In ieder geval totaal niet goed beeld
[ Voor 23% gewijzigd door Allures op 22-01-2014 20:35 . Reden: Nieuwe Bevindingen ]