Overclocken of nieuwe kaart kopen??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 10:28
Beste Tweakers,

Ik heb al enkele jaren geleden een HD6950 gekocht en ben hier best tevreden mee. Ik wil alleen de veroudering voor blijven en zit eraan te denken om een nieuwe kaart te kopen. Overal lees ik nu dat zo een 6950 heel gemakkelijk te overclocken is naar 6970. Nu heb ik er wel mijn twijfels bij aangezien ik nog nooit een kaart overclocked heb. Ik heb een paar vragen...

1. Hoe moeilijk is dat tegenwoordig nog, zijn er bijvoorbeeld ook programmas die dit simpel maken?
2. Is het echt de moeite waard?
3. Kan ik hier mijn kaart mee oververhitten of kapot maken?
4. Zou ik niet beter deze kaart kunnen verkopen en met wat extra geld een nieuwe kaart kopen?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Het is niet echt 100% overclocken, het is door middel van een andere bios meer cores aanspreken. Moeilijk is het niet echt, je moet alleen weten wat je doet. Ook heeft een gpu 2 bios'en, dus daarmee kan het ook niet fout gaan. of het de moeite waard is: ja. Je hebt gewoon de performance van het topmodel voor de prijs van eentje minder.
Kapotmaken of oververhitten: niet echt.
verkopen: de 6950 is nog best een powerhouse. Aan de andere kant is er op dit moment veel vraag naar goedkope amd's door de cryptocurrencies.
lees ook dit artikel eens: http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
Heel toevallig was ik al via google op dat artikel gestuit maar ik twijfelde omdat er toch zo'n 5% (ja erg laag, maar toch) rendering errors krijgt. Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen want het zijn maar een paar stappen. Weet jij een goede tool waarmee ik de performance van een kaart kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
Is het mogelijk dat mijn kaart geen 1-2 switch heeft? Ik heb de kaart eruit gehaald en zie het nergens. Het gaat om de Sapphire HD6950 Dirt3 edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:47
GF187um schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:13:
Is het mogelijk dat mijn kaart geen 1-2 switch heeft? Ik heb de kaart eruit gehaald en zie het nergens. Het gaat om de Sapphire HD6950 Dirt3 edition.
Kijk anders hier even....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
Volgens mij zit die switch dus binnen in de kaart waar ik er niet bij kan... Moet ik de koeler er soms eerst vanaf schroeven?
Pagina: 1