Interne snelheid netwerk traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo,

Ik heb hier thuis een wireless N netwerk (via UPC modem), en heb met een draadloze computer gewoon volledig bereik (draadloos).

Daarnaast hebben de laptops ook volledig signaal.

Nu vraag ik me af, waarom is mijn interne netwerk zo traag? Als ik bijvoorbeeld een file van 3GB (een film) kopieer (draadloos) naar de andere computer (wel bedraad) haal ik maar maximaal 1,5 MB per seconde. Dat moet toch veel en veel sneller kunnen?

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/28whtw6.png

[ Voor 8% gewijzigd door xenor op 21-01-2014 20:21 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:05
Je doet het draadloos..... Alles gaat dan half duplex, en een stukje overhead enzo

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
Dus draadloos (wireless N) moet je niet hoger kunnen halen? Wel erg traag moet ik zeggen, had gedacht dat het toch wel sneller kon met wiresless N

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Omdat Appel.

Denk je dat het niet handig zou zijn als je met wat details zou komen over je setup thuis? Wat voor hardware heb je staan, zit er ergens nog een switch of router tussen? Of moeten we dat ook gaan raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Vol bereik" en "Volledig signaal" zegt natuurlijk bijzonder weinig... sowieso gaat dat alleen om het signaal wat de AP uitzendt, het zegt niets over hoe goed/sterk de AP het signaal ontvangt wat die apparaten uitzenden (en juist daar gaat het om als je van draadloos naar bedraad kopieerd :o )

1) Met hoeveel dB ontvangt de computer die probeert te copieeren?
2) Welke link speed geeft je adapter dan aan?
3) Welke snelheid haal je als je een goede speedtest doet (bijv die van KPN of UPC)?
4) Wat voor AP (evt in modem/router ingebouwd) gebruik je?
5) Wat voor client gebruik je? En welke NIC zit daarin?

Verder is "WiFi N" inderdaad een heel brede term, een bijzonder goede setup (die 3x3:3 MiMo aankan in 5GHz) kan op korte afstanden 300Mbps aantikken, maar dan heb je het over een router van EUR 100 en een laptop van EUR 1200 (resp Asus RT-N66U en Apple MacBook Pro), maar een slechte setup, zeg maar een el-cheapo implementatie in een modem dat je van je provider krijgt en een crappy low-end NIC in een laptop die maar 1x2:1 - en dus geen MiMo - aankan in enkel 2.4GHz icm slechte antenne(s) zal met moeite 50Mbps aantikken en als er interferentie is nog minder.

1.5MBps is 12Mbps. Dat is niet snel voor WiFi-n, maar als jouw apparatuur in de slechtere categorie valt en bovendien de omstandigheden niet optimaal zijn (interferentie van buitenaf, veel muren/vloeren waar het doorheen moet, kabelzooi om de AP heen etc) is 12Mbps geheel realistisch :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
Thanks voor je uitleg! Ik heb het standaard UPC modem (TC 7200U). Daarnaast heb ik er een Belkin N150 router als AccessPoint achter.

Signaal is volgens mij -58 dBm, kan dat?

Bedoel je de netwerkadapter? Sitecom Wireless High-Gain USB Adapter 300N X2 WL-356

3) Welke snelheid haal je als je een goede speedtest doet (bijv die van KPN of UPC)?
Download 20,62 Mbps Upload 3,05Mbps

standaard die in die van UPC en die in de router (belkin) zit die als AP staat ingesteld.

Windows 7 ultimate en windows 7 ultime. NIC in laptop is Intel wifi link 5200

[ Voor 50% gewijzigd door xenor op 21-01-2014 21:03 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

xenor schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:02:
Thanks voor je uitleg! Ik heb het standaard UPC modem (TC 7200U). Daarnaast heb ik er een Belkin N150 router als AccessPoint achter.

Signaal is volgens mij -58 dBm, kan dat?
Dat kan, en dat is best zwak. Verklaart lage snelheid prima :o
Bedoel je de netwerkadapter? Sitecom Wireless High-Gain USB Adapter 300N X2 WL-356
Redelijke USB adapter, kan 2x2:2 MiMo aan, maar slechts een van z'n antennes (de grote externe) is goed te noemen. Waar heb je deze in de computer steken?
Download 20,62 Mbps Upload 3,05Mbps
Best weinig, grootste bottleneck voor je file transfers is iig WiFi.
standaard die in die van UPC en die in de router (belkin) zit die als AP staat ingesteld.
Je hebt dus twee aparte APs ("die van UPC" - welke dan, UPC heeft verschillende gebruikt door de jaren...)? En welke Belkin exact?
Windows 7 ultimate en windows 7 ultime. NIC in laptop is Intel wifi link 5200
Intel 5200 is een oudje maar redelijk te noemen - mits de antennes in je laptop OK zijn.

Maar met welk van al deze apparaten meet je -58dBm? En waar staat die tov de AP waar het aangesloten is?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
dion_b schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:15:
[...]

[...]

Redelijke USB adapter, kan 2x2:2 MiMo aan, maar slechts een van z'n antennes (de grote externe) is goed te noemen. Waar heb je deze in de computer steken?
Deze zit voor in de computer (USB)

[...]

Best weinig, grootste bottleneck voor je file transfers is iig WiFi.

[...]

Je hebt dus twee aparte APs ("die van UPC" - welke dan, UPC heeft verschillende gebruikt door de jaren...)? En welke Belkin exact?
UPC modem (TC 7200U), ik heb deze net op 5Ghz gezet. Daarnaast heb ik er een Belkin N150

[...]

Intel 5200 is een oudje maar redelijk te noemen - mits de antennes in je laptop OK zijn.

Maar met welk van al deze apparaten meet je -58dBm? En waar staat die tov de AP waar het aangesloten is?

Ik meet het met de computer die in de huiskamer staat, modem upc staat in de meterkast (paar meter verder)
toon volledige bericht

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:15:
[...]

<KNIP>
heb hier op 5ghz band ook gewoon een -56dBm signaal.. en daar gaat een filetransfer gewoon met 80mbits vanaf mn Intel wifilink 5300..
ook als ik een kabeltje in mn 2de AP* hang is dat makkelijk haalbaar..

*deze verbind op 5ghz met de eerste, en verspreid weer een 2.4ghz signaal voor de tablet / telefoon omdat die gewoon een minder goede WiFi oplossing hebben ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je vergelijkt hier wel appels met peren...

- 5GHz levert hogere throughput op dan 2.4GHz (totdat verbinding geheel weg begint te vallen)
- Intel 5300 kan 3x3:3 MiMo aan, dus kan throughput sowieso anderhalf keer zo snel zijn als bij de 5200 (mits andere kant het ook aankan)
- Zoals aangegeven maken de antennes in de laptop ook veel uit. Tenzij jij exact zelfde laptop hebt zullen die anders zijn. Uiteraard is de 56/58dBm al na ontvangst door antennes, maar vergeet niet dat andere kant op exact even belangrijk is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
Weet iemand dan een mogelijke verklaring waarom het kopiëren van een file zo langzaam verloopt?

-

Pagina: 1