Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en heb er even wat hulp bij nodig aangezien ik er aardig op vast loop.
Sinds een paar weken heb ik een PS4 gekocht. Deze werkt netjes zoals het hoort behalve dat ik bij NAT-type "mislukt"krijg met de foutmelding "NW-31162-3".

De Hardware:
Ik maak gebruik van KPN Glasvezel met een eigen router (zoals op netwerkje.com), werkt allemaal perfect! De router is een TP-Link TL-ER6120, er zit een NAS op het netwerk (met de nodige geopende poorten), een PS4 en nog wat mobiele apparaten en computers.

Wat heb ik al geprobeerd?

Als eerste heb ik geprobeerd om via virtual server (normale port forwarding) alle benogdigde poorten open te zetten. Helaas kreeg ik hiermee nog steeds dezelfde melding. Daarna heb ik geprobeerd de PS4 met UPnP aan de gang te krijgen maar helaas weer hetzelfde resultaat. NAT-type: Mislukt. Ook heb ik geprobeerd de router compleet te resetten en alles opnieuw in te stellen, helaas ook weer zonder resultaat. Uiteindelijk met een router geprobeerd die ik als AP gebruik en deze gaf wel netjes alles door en kreeg de melding dat ik NAT-Type 2 had (dat de poorten dus open staan).

Verder heb ik nog verscheidende functies uit proberen te zetten zoals onderdelen van de firewall. Nu zijn er 3 onderdelen die je niet uit kunt zetten en eerlijk gezegd verdenk ik die er een beetje van dat ze het feestje verknallen. Dat zijn:
Block Fragment Traffic
Block TCP Scan (Stealth FIN/Xmas/Null)
Block Ping of Death

Het gekke is dat ik in het begin, toen ik de PS4 voor het eerst aansloot wel NAT-type 3 heb gehad. Maar toen ik eenmaal een poort geopend had was dit gelijk afgelopen en is het ook niet meer gelukt dit terug te krijgen. Uiteindelijk maar met de Playstation klantenservice aan de lijn gehangen maar die wisten mij niets anders te helpen dan met een standaard emailtje met hoe je moet port forwarden. Aangezien port forwards naar mijn NAS wel allemaal lukken zal het aan de manier hoe ik poorten forward het niet aan moeten liggen?

Vandaag dus nog maar een keer terug gebeld met de vraag wat de foutcode nou precies betekent. Helaas wisten ze het daar zelf ook niet behalve dat ze navraag zouden doen wat het kon zijn, een startpunt zou namelijk al fijn zijn.

EDIT: Zojuist gemerkt dat als ik in de router een poort forward naar mijn playstation "port closed" krijg op een portscanner en als ik hem naar mijn pc forward dat ik netjes een "time-out" krijg.

[ Voor 4% gewijzigd door chickpoint op 21-01-2014 20:09 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 15:55
Gebruik je maar 1 router? Dus niet toevallig nat-achter-nat?

edit: al vele van deze routers geconfigureerd maar nog nooit problemen gehad met port-forwarding.
Hoe checkt een PS4 zijn portforwarding? misschien wordt er nog teruggepingt naar je WAN adres oid?

[ Voor 62% gewijzigd door DJSnels op 21-01-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
DJSnels schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:00:
Gebruik je maar 1 router? Dus niet toevallig nat-achter-nat?

edit: al vele van deze routers geconfigureerd maar nog nooit problemen gehad met port-forwarding.
Hoe checkt een PS4 zijn portforwarding? misschien wordt er nog teruggepingt naar je WAN adres oid?
Jep, de TL-ER6120 wordt gebruikt voor de verbinding met het internet. Ik gebruik ook nog een andere router als AP (ASUS RT-AC66U). Maar deze heeft verder de WAN verbinding uit staan en geen DHCP server.

EDIT: Ik heb trouwens ook geprobeerd om de PS4 in DMZ te zetten. Helaas mocht dit ook niet baten (en dat mag toch eigenlijk niet de bedoeling zijn!).

[ Voor 11% gewijzigd door chickpoint op 21-01-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 15:55
Application TCP Ports UDP Ports
PlayStation 4 80, 443, 1935, 3478-3480 3478-3479

Zowel TCP als UDP geforward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Jazeker! Misschien staat het niet helemaal duidelijk in het verhaal maar wel geprobeerd.
Als eerste heb ik geprobeerd om via virtual server (normale port forwarding) alle benogdigde poorten open te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Bump!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:23

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik lees dat jij ook KPN glasvezel hebt. Ik heb ook KPN glasvezel en mij lukt het ook niet om poorten open te krijgen. (zie COD4 server host-topic) Zit er bij KPN iets fout?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Nou poorten krijg ik wel open dat is het probleem niet. Naar mijn Synology NAS heb ik poorten open gezet en die doen het dan ook prima. Zodra ik bijv poort 9308 naar de playstation open zet zegt de portscanner dat deze gesloten is (zowel handmatig als UPnP). Zodra ik deze open zet naar bijv mijn PC krijg ik netjes een time out op de poort (omdat die service niet draait). Op een andere router openen de poorten richting de playstation wel, dus het zal in ieder geval aan deze router liggen en niet aan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
Als ik dit zo lees zou het probleem ook in de instellingen van je PS4 kunnen zitten. Zou je deze eens bij een vriend kunnen testen om te zien wat gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Nou de update naar 1.60 heeft in ieder geval deels geholpen. Ipv een foutmelding heb ik weer netjes NAT type 3, toch weer enige vooruitgang.

Helaas werken de forwards nog steeds niet :( Nu verdenk ik de ingebouwde firewall ervan dat die het feestje verknald aangezien er een aantal opties zijn die niet uitgezet kunnen worden. Kan het zijn dat de verbinding wordt gecheckt met een TCP scan?

Afbeeldingslocatie: http://www.tp-linkhome.com/wp-content/uploads/2011/09/Tp-Link-Attack-Defense.png

Pagina: 1