Geluid vervormt na tijd

Pagina: 1
Acties:

• SIII
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-03-2025
Opstelling:
*digicorder
*harman kardon 3490 stereo receiver
*2x KEF speaker

Digicorder verbonden via optisch split dif naar receiver.

Het geluid begint altijd goed maar na een paar minuten knetteren de speakers als ik van kanaal verzet.

na tijdje vervormt het geluid volledig en en is het niet meer verstaanbaar.

* na af en aan te leggen werkt het weer
* na kabel in en uit te trekken werkt het ook weer.

Alle connecties goed bekeken, wat kan de oorzaak zijn?

Mvg
Ruben

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Af en aanleggen? Ik neem dat je aan en uitzetten bedoelt? :)
Ik snap het Vlaams redelijk (tegen de grens aan opgegroeid), maar die kende ik nog niet :P

Anyways, klinkt in eerste instantie als een gare optische kabel. Vervorming doordat het signaal niet lekker aankomt.
Probeer dus een andere kabel.

Als dat het niet oplost is waarschijnlijk je decoder gaar en moet je telenet bellen voor een nieuwe.

Verder de vraag of je die vervorming ook bij andere geluidsbronnen krijgt. Ik vermoed van niet namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SIII
Bedankt voor je reactie! En inderdaad ik ben van Vlaanderen ;)

Wat ik nu geprobeerd heb is mijn beste optische kabel rechtstreeks verbinden van digicorder naar receiver.

Pittig detail is dat de opstelling wel iets complexer is: er vertrekt een optische kabel uit mijn ps3 en mijn digicorder. Deze komen toe in een splitter omdat ik maar 1 ingang heb in mijn receiver. Daartussen zit nog eens een extern lipsync bakje met geluidsvertrager.
Klinkt complex maar deze opstelling gebruik ik al 2j succesvol en pas sinds nu echt problemen met de nieuwe digibox.

ervoor had ik dit slechts 2x gehad.
door deze opstelling kan ik dus wel maar 1geluid streamen. Of digicorder of ps3. Als beide aanleggen heb ik geen geluid.

mocht het de bekabeling zijn, welk type is prijs kwal ok?

Thanks

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bouwmarkt kwaliteit moet goed zijn. Maar haal er die splitter eens tussenuit. Dikke kans dat dat het is namelijk. Optisch splitten is sowieso geen goed idee. Als het werkt heb je mazzel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:55
Als de splitter kapot, zou je ook een optische switch kunnen proberen, moet alleen een knop omdraaien.

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• SIII
Ok thanks...en als ik niet split wat is mijn optie dan? Telkens kabeltje vervangen als je van toestel wisselt?:/

Hdmi ingang heb ik niet dus moet optisch

• SIII
Renegade666 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:02:
Als de splitter kapot, zou je ook een optische switch kunnen proberen, moet alleen een knop omdraaien.
Leuk alternatief maar toch nog niet ideaal he? Heeft 2j gewerkt :(

• SIII
Heb nieuw test nieuws.

Het ligt niet aan de bekabeling. Heb 2soorten split dif kabels gebruikt en beide geven hetzelfde resultaat. 1kabel is van Qed die 38euro kostte.
Er hangt nu niets meer tussen van splitter of geluidsvertrager.

wat rest er nog? Contact of signaal van de nieuwe digicorder zal het zijn zeker? Best eens gaan ruilen veronderstel ik?

Mvg
Pagina: 1