Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[word2007]Verzendlijst tekst wijzigen op basis van mailadres

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 23:20
Ik loop tegen het probleem aan dat mijn softwarepakket altijd een vast aantal tekens genereerd voor het mailadres (64), terwijl het mailadres zelf altijd maar 26 tekens is. Nu wil ik in een verzendlijst daarop filteren, maar hij pakt het dus niet.
code:
1
{IF {MERGEFIELD Email}="316*@mail.nl" "Tekst1" "Tekst2"

Het werkt uiteraard als er letterlijk "316xxxxxx@mail.nl" staat, maar niet als er "316xxxxxx@mail.nl " staat (dus met spaties op het einde).

Hoe kan ik dit nu toch oplossen, zonder het excel-bestand aan te passen.

Wat heb ik al geprobeerd, zonder resultaat (oftewel Tekst2 ;) )
- "316*@mail.nl*"
- "316*@mail.nl* "
- LENGTH({MERGEFIELD Email})=64
- LEFT({MERGEFIELD Email},26)="316*@mail.nl"

Die laatste 2 zouden moeten werken, maar ik kan nergens gevonden krijgen of je dergelijke acties uit kunt voeren op een MERGEFIELD.

Iemand een optie?

[ Voor 3% gewijzigd door Paultje3181 op 21-01-2014 18:49 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Misschien erg voor de hand liggend, maar zorgen dat het bronbestand goed is ;) Je kan in het softwarepakket niet instellen dat het mailadres altijd 26 karakters is? Ik vraag me eigenlijk af of wat je wil zomaar mogelijk is. Waarom wil je perse het excel bestand niet aanpassen?

Desktop | Server | Laptop

• Paultje3181
Dit bestand wordt dagelijks voor 8 locaties gegenereerd en de gebruikers over het algemeen atechnisch zijn. Het gaat dus geheid mis als er nog met het excel-bestand gestoeid moet worden...

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Leg eens uit watje precies bedoelt met 'filteren', want filteren doe je in de queryopties en niet in het mergefield. Ook je topictitel is wat nietszeggend in dit verband. WIl je nu een deel van de afdressen selecteren op basis van een waarde in het mailadres?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Paultje3181
Ik wil dat als het mailadres een bepaald formaat heeft (nl 316*@mail.nl) dat er een korte tekst verstuurd wordt, en andere een langere tekst. 316*@mail.nl gaat naar een mail2sms-service. Vandaar dat ik dat wil afvangen in een if-else-constructie. Alleen is het mailadres dus blijkbaar altijd 100 tekens, waarvan de laatste opgevuld worden door spaties. Onhandig, maar helaas niet aan te passen.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Twee keer '*' werkt niet. Is een bekend issue met Word mailmerge. In jouw geval los je dat op door de eerste sterretje te vervangen door het exacte aantal wilcards voor één teken '?'.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sterker nog: als je precies 26 karakters inhoud hebt in een veld van precies 64 karakters waarbij de rest blijkbaar wordt aangevuld met spaties, dan zijn er precies 64-26 spaties. Dan zijn er toch geen wildcards nodig?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Paultje3181
@Lustucru: dit werkt! Super!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

F_J_K schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:07:
Sterker nog: als je precies 26 karakters inhoud hebt in een veld van precies 64 karakters waarbij de rest blijkbaar wordt aangevuld met spaties, dan zijn er precies 64-26 spaties. Dan zijn er toch geen wildcards nodig?
>:)

Pagina: 1