Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben lang aan het twijfelen geweest wat ik zou doen met m'n oude PC (is nu zo'n 6jr oud geworden), verbouwen of gewoon een nieuwe kopen. En ben nu dus aan het kijken om een nieuwe te kopen, die oude kan ik dan verbouwen tot media center :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel voornamelijk BF3 (wil BF4 gaan spelen), en AC4. En mogelijks in de toekomst ook vb. DayZ, Watchdogs ea.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- €1000 (volledige set-up)
+- €500 (upgrade "kit")

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Toren en inhoud, randapparatuur is voorzien.

Bijkomende info :
Ik kan uit mijn vorige pc nog de volgende onderdelen "overnemen":
  • PSU: Thermaltake 500W (niet modulair)
  • GPU: XFX HD7770 Double Dissipation
  • Case
  • HDD's
De GPU kan ik na enkele maanden wel weer vervangen, maar zou op zich wel nog (even) moeten voldoen. Een game hoeft bij mij niet noodzakelijk op ultra te draaien, maar moet gewoon soepel spelen.

Anderzijds mogen voorstellen altijd, omdat ik toch een redelijk budget heb, kan een nieuwe PSU, GPU en case wel.

Met dit heb ik voldoende voor een upgrade:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,-€ 192,-
1Asus Z87-A€ 115,90€ 115,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
1Samsung 840 EVO 250GB€ 140,97€ 140,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 511,77

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nou, er is anders wel het een en ander op aan te merken. Je gaat blijkbaar niet overclocken (geen CPU cooler), dus je moederbord kan zo'n €50 goedkoper. Daarnaast kan de SSD ook €20 goedkoper: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB, ook betrouwbaarder op de lange termijn.

Maar is die €1000 voor alleen CPU, mobo, RAM en SSD?

En om je naam eer aan te doen voor de CPU cooler (lekker stil): pricewatch: Noctua NH-U12S :+

[ Voor 17% gewijzigd door Beroemdheid op 21-01-2014 19:10 ]

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beroemdheid schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:09:

Maar is die €1000 voor alleen CPU, mobo, RAM en SSD?
Die 1000€ is dan voor een volledige set up (excl. gewone HD's). Voor een "upgrade kit" kijk ik rond de 500€. Heb het ook even aangepast in de originele post.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
Welke case en voeding heb je? Ik denk dat je de PSU wel mee kan nemen naar je volgende build, maar is een beetje lastig zeggen zonder specifiek product. Toughpower?

Wil je overclocken? En ben je nou op zoek naar een volledig nieuw systeem, allen een upgrade kit of twijfel je tussen die 2?

[ Voor 25% gewijzigd door Beroemdheid op 21-01-2014 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beroemdheid,

Ik zal vanavond eens nakijken welk model van case en voeding ik exact heb (zit nu op het werk, en weet het niet meer van buiten :) ).

Overclocken ga ik normaalgezien wel doen, misschien niet de eerste weken. Maar zal er zoiezo aankomen. En om helemaal eerlijk te zijn twijfel ik nog tussen en volledig systeem en een upgrade. De keuze tussen de 2 is moeilijker dan gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Zonder te weten wat voor cpu je nu hebt, heb je nu meer aan een videokaart dan aan een cpu.
Ik heb nota bene een normale Pentium(g520) erin zitten met een midrange HD7850 en kan alles prima spelen.
Ultra? Nee dat niet, maar 95% wel in high.

Bovendien had ik voor een exchange cursus op een gegeven moment 10machines tegelijkertijd draaien in hyper-v. Uiteraard met voldoende geheugen en alles op een ssd.
Wat ik wil zeggen, cpu's zijn veelal niet de bottleneck.

[ Voor 32% gewijzigd door Sinned123 op 21-01-2014 19:25 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beroemdheid schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:13:
Welke case en voeding heb je? Ik denk dat je de PSU wel mee kan nemen naar je volgende build, maar is een beetje lastig zeggen zonder specifiek product. Toughpower?

Wil je overclocken? En ben je nou op zoek naar een volledig nieuw systeem, allen een upgrade kit of twijfel je tussen die 2?
Ik heb een coolermaster E-lite case 330 en mn PSU is een superflower SF-50014a.

Ik twijfel echt of ik zou upgraden of een volledig nieuwe pc kopen. Net eens gekeken via http://systemrequirementslab.com/cyri en ik kan BF4 normaal nog draaien (al is het op low). Nu op zich wil ik in de toekomst wel watchdogs spelen, en dat zal zeker niet meer lukken met de huidige setup. Maar gezien watch dogs nog niet meteen uitkomt... kan ik ook nog even wachten tot mei/juni...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Niet online
Ik denk dat het op zich een goede voeding is (Super Flower), maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Ik kan ook helemaal geen enkele hit op google vinden als ik naar die PSU zoek. Vraag hier [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29 of je voeding nog goed is, The Mask heeft er verstand van :)

Wat je dan het beste kan doen denk ik, is om nu je je CPU, mobo, RAM en SSD te upgraden (en eventueel de voeding) en dan kijken hoe het gaat met je huidige GPU. Als die nog redelijk voldoet kan je even wachten op de nieuwe videokaarten die uit gaan komen, maar ik weet zo even niet of er nog iets interessants aankomt de komende maanden.

Als je trouwens wilt gaan overclocken heb je ook een CPU cooler nodig, iets als pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition bijvoorbeeld. Kan je deels bekostigen door pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3 te nemen, kan je ook prima op overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een letter mistikt bij de PSU blijkbaar :) gaat om deze: http://nl.hardware.info/p...3/super-flower-power-500w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Dat is een oude SuperFlower, waarschijnlijk van veel mindere kwaliteit dan de meer recente series gebaseerd op Golden Green/Golden King/Leadex platforms.
Zolang je er geen nieuwe, zware GPU aan hangt zal die het wel blijven doen, maar bij een GPU-upgrade zou ik zeker ook je voeding vervangen.
Pagina: 1