Gezocht: Cheap phono pre ampje (DIY)

Pagina: 1
Acties:

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:15
Dag Tweakers,

Ik ben op zoek naar een phono pre-amp voor mijn platenspeler, ik doe het nu via een Sony alles in een versterker ding door naar mijn koptelefoon versterker maar dat kan nooit goed zijn.
Het liefst wil ik het zo goedkoop mogelijk, op Condrad heb ik daar deze gevonden:http://www.conrad.nl/ce/nl/product/943642/Vivanco-phono-voorversterker-PA-115 Erg cheap en als ik de reviews mag geloven dan werkt hij goed, maar werken is iets anders dan goed klinken.

De platenspeler is een philips electronic 312 met een GP400 element (MD), niks extreem hoogstaands maar ik wou toch eens wat uit proberen. Info

Wie heeft er ervaring met hele goedkope phono ampjes? Is die vivanco een optie? En het leukste, wat zijn leuke DIY projectjes. Het liefst met buizen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Heilige Kaas op 21-01-2014 18:20 ]

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-01 12:29
Hey Heilige Kaas,

Ik heb nagenoeg dezelfde platenspeler als jij; een 312 met mooie groene lampjes ;-) echter met een gp402 elementje en ook net zoals jij had ik helaas geen phono amp op me versterker, daarom maar een vivanco versterkertje gekocht bij de rode mm.
Het klonk opzich allemaal best, aardig dacht ik, maar nadat ik een phono trap van een vintage versterker (Luxman L-81) er aanhing merkte ik pas hoe schel het hoog klonk door de vivanco.
Verder kan ik je helaas niet heel veel nuttigs vertellen over phono/DIY ampjes. just my 5 cents ;-)

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Heilige Kaas schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:20:
Dag Tweakers,

Ik ben op zoek naar een phono pre-amp voor mijn platenspeler, ik doe het nu via een Sony alles in een versterker ding door naar mijn koptelefoon versterker maar dat kan nooit goed zijn.
Het liefst wil ik het zo goedkoop mogelijk, op Condrad heb ik daar deze gevonden:http://www.conrad.nl/ce/nl/product/943642/Vivanco-phono-voorversterker-PA-115 Erg cheap en als ik de reviews mag geloven dan werkt hij goed, maar werken is iets anders dan goed klinken.

De platenspeler is een philips electronic 312 met een GP400 element (MD), niks extreem hoogstaands maar ik wou toch eens wat uit proberen. Info

Wie heeft er ervaring met hele goedkope phono ampjes? Is die vivanco een optie? En het leukste, wat zijn leuke DIY projectjes. Het liefst met buizen. :)
Waarom zou je Sony alles in in 1 versterker/koptelefoon combo niet goed zijn? Over het algemeen zijn de phono-trapjes tegenwoordig heel behoorlijk. Als je met losse (DIY) goedkope ampjes gaat werken zul je niet zo maar 1.2.3. een verbetering realiseren. Het kan wel hoor, maar dat is zoeken naar een speld in een hooiberg ben ik bang.

Als je echt verbetering wilt realiseren zul je eerst moeten weten hoe goed/slecht je combo nu is en dan je budget voor verbetering daarop moeten afstemmen. Dat wil niet zeggen dat het direct heel veel geld moet kosten hoor, zeker niet als je een DIY project ervan maakt.

Maar goed, wat suggesties voor je:

Misschien wat boven budget, maar wel veel kwaliteit voor relatief weinig geld, maar geen DIY
Leuk DIY projectje
Geen buis, maar wel erg goed.
Veel kwaliteit voor je geld.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:35
Voor DIY projectjes kan je op platenspeler.com kijken!