Toon posts:

Laptop + dockingstation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn schoonvader wil een nieuwe laptop hebben en daarbij een dockingstation.
Hij wil de laptop mee naar zijn werk kunnen nemen en als hij thuis is de laptop in een dockingstation kunnen zetten. Er moeten twee beeldschermen aangesloten kunnen worden op het dockingstation en de laptop moet dit wel aan kunnen. Hebben jullie tips voor mijn schoonvader welke laptop en dockingstation hij moet aanschaffen? De beeldschermen zijn redelijk oud en ik neem aan dat ze alleen VGA aansluitingen hebben is dat een probleem op een dockingstation?
Ik ga vanavond controleren wat er voor aansluitingen op zijn beeldschermen zitten.

Graag jullie hulp en tips.

Met vriendelijke groet,

GameGenie

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zorg allereerst dat je een laptop hebt die ook zonder een knopje onder het scherm aangezet kan worden. Daarmee vallen heel veel consumentenlaptops al af ben ik bang.
Ik heb zelf een Dell van de zaak en daar kun je met een knopje op het dock de laptop ook aanzetten. Wel zo handig als de laptop dicht kan blijven, want anders krijg je weer het effect dat de laptop uitgaat als je hem aan hebt gezet omdat je het scherm dichtklapt :+

Overigens bestaan er ook universele dockings. Dan sluit je alles met een enkel USB kabeltje aan.
Dit is een voorbeeld: http://nl.startech.com/Ka...udio-Ethernet~USB3SDOCKHD
Maar zo duur hoeven die dingen niet te zijn, ze beginnen al bij een paar tientjes.

En als je een HDMI uitgang op zo'n ding hebt zitten kun je daar natuurlijk ook gewoon een verloopje op knallen naar VGA :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)