Ik heb sinds afgelopen maandag een Dell optiplex 9020 all-in-one (i5, 4gb, 500gb, 23") in bezit voor kantoorgebruik. Op deze computer is windows 8 geïnstalleerd, welke ik graag zou willen upgraden naar windows 8.1. Wanneer ik dit probeer uit te voeren via de Store, krijg ik echter de melding: 'voor deze handeling zijn administrator bevoegdheden nodig, ....". De installatie kan dus niet worden gestart omdat ik zogenaamd geen adminstrator rechten heb. Ik heb deze echter wel, dit wordt ook aangegeven onder user accounts. Gastaccount staat uitgeschakeld, er is maar 1 account.
Wat ik heb geprobeerd:
- Windows volledig herstellen en opnieuw proberen = niet gelukt, melding geen adminstrator
- Windows instellen met een lokaal account = niet gelukt, melding geen adminstrator
- Windows instellen met een microsoft account = niet gelukt, melding geen adminstrator
- Administrator account aanzetten door 'net user administrator /active:yes' in opdrachtprompt uit te voeren = als ik gebruik maak van dit account, kan ik de Store niet eens openen, laat staan upgraden naar 8.1
Wie of wie heeft er nog raad? Ik kan op google geen andere meldingen vinden van dit probleem.
Alvast bedankt!
Wat ik heb geprobeerd:
- Windows volledig herstellen en opnieuw proberen = niet gelukt, melding geen adminstrator
- Windows instellen met een lokaal account = niet gelukt, melding geen adminstrator
- Windows instellen met een microsoft account = niet gelukt, melding geen adminstrator
- Administrator account aanzetten door 'net user administrator /active:yes' in opdrachtprompt uit te voeren = als ik gebruik maak van dit account, kan ik de Store niet eens openen, laat staan upgraden naar 8.1
Wie of wie heeft er nog raad? Ik kan op google geen andere meldingen vinden van dit probleem.
Alvast bedankt!