Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Dell 9020 kan niet upgraden naar windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

• Joostw24
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 07:36
Ik heb sinds afgelopen maandag een Dell optiplex 9020 all-in-one (i5, 4gb, 500gb, 23") in bezit voor kantoorgebruik. Op deze computer is windows 8 geïnstalleerd, welke ik graag zou willen upgraden naar windows 8.1. Wanneer ik dit probeer uit te voeren via de Store, krijg ik echter de melding: 'voor deze handeling zijn administrator bevoegdheden nodig, ....". De installatie kan dus niet worden gestart omdat ik zogenaamd geen adminstrator rechten heb. Ik heb deze echter wel, dit wordt ook aangegeven onder user accounts. Gastaccount staat uitgeschakeld, er is maar 1 account.

Wat ik heb geprobeerd:
- Windows volledig herstellen en opnieuw proberen = niet gelukt, melding geen adminstrator
- Windows instellen met een lokaal account = niet gelukt, melding geen adminstrator
- Windows instellen met een microsoft account = niet gelukt, melding geen adminstrator
- Administrator account aanzetten door 'net user administrator /active:yes' in opdrachtprompt uit te voeren = als ik gebruik maak van dit account, kan ik de Store niet eens openen, laat staan upgraden naar 8.1

Wie of wie heeft er nog raad? Ik kan op google geen andere meldingen vinden van dit probleem.

Alvast bedankt!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 12:54
Meestal komt deze melding naar voren als er een incompatible software op staat die de upgrade blokkeerd, bijvoorbeeld een McAfee of Dell Backup die meegeleverd kunnen zijn (zie link onder).
Mocht dat zo zijn; probeer deze uit te schakelen of te de-installeren (en wel meteen vervangen door MS security essentials bijvoorbeeld).

W.w.b. google, ik kwam hier uit: http://answers.microsoft....tus=AllReplies,AllReplies

[ Voor 7% gewijzigd door TweakMDS op 21-01-2014 18:35 ]

• Joostw24
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 07:36
Heb alles van Dell verwijderd, hierna is de upgrade gelukt! Niet zo handig van Dell dus. Heel erg bedankt SndBastard!