Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop ~600 euro

Pagina: 1
Acties:

• jordyzulu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-11 22:23
Hallo iedereen,

Mijn vriendin wil graag een nieuwe laptop omdat haar huidige (HP Pavilion) nu al 7 jaar oud is en hoog nodig aan vervanging toe is. Dit model is haar erg goed bevallen en vandaar dat haar keuze eerst uitgaat naar een HP laptop. Vooral vanwege de betrouwbaarheid.

Ze gebruikt haar laptop vooral om te internetten en uitzending gemist te kijken. Af en toe een DVD uiteraard maar geen games of zware grafische programma's. Ik verwacht niet dat ze de laptop vaak heen en weer gaat slepen omdat ze niet meer studeert, en dus vooral voor thuisgebruik is.

Haar budget is rond de 600 euro en daar zijn we dus ook naar gaan zoeken. En dan een hoop sites afzoeken en de pricewatch te bekijken zijn we op 2 modellen uit gekomen.

De eerste

http://tweakers.net/pricewatch/328490/hp-pavilion-ultrabook-15-b106ed/specificaties/

De tweede

http://www.bcc.nl/hewlett-packard-15-n009ed.html#technical-specifications-table

Mijn voorkeur gaat uit naar de 1e, voornamelijk omdat deze een SSD/HDD combinatie heeft en dus lekker snel zal opstarten en programma's openen. De opslag van foto en films kan dan mooi op de HDD.

Deze heeft echter wel een wat tragere processor en maar de helft aan werkgeheugen. Het werk geheugen op de 1e kan wel uitgebreid worden naar 8gb. En ik geloof dat 4gb extra op internet zo rond de 30-40 euro kost.

De videokaarten op beide zijn intern (intel HD 4000 tegen Intel HD4400)
De tweede zal natuurlijk iets sneller zijn vanwege snellere processor.
Maar ik verwacht dat zij hier geen verschil in gaat merken.

Zelf neigt ze meer naar de 2e variant. Voornamelijk omdat ze de 8gb ziet staan en meer opslaggeheugen. Plus een iets snellere processor.

Eigenlijk zoek ik dus hulp om haar te overtuigen waarom de eerste eigenlijk handiger is.
Of mocht ik het helemaal fout zien, jullie mening waarom.

Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Je zegt dat de keuze voor je vriendin om de tweede te nemen omdat er 8GB RAM opzit, voor de simpele taken die je aangeeft betwijfel ik of je 8GB nodig hebt.

Ik zou voor die eerste gaan puur alleen al vanwege de SSD en HDD combinatie