Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bij veel "externe" video's gaat het fout

Pagina: 1
Acties:

• Toon83
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:39
Bij eigen video-items of videoreviews lijkt het altijd goed te gaan. Maar bij veel video's die ergens anders vandaan worden gehaald zijn na verloop van tijd artifacts te zien waarna het geluid (of het beeld) de rest van de video out of sync loopt.

Zo vandaag ook weer bij het filmpje van de next gen Tomb Raider: video: Lara Croft op avontuur in next gen Tomb Raider

Bij deze video gaat het vanaf ongeveer 1:15 fout, en aan de comments te lezen ben ik niet de enige waarbij het mis gaat. Het is dat het me teveel moeite kost, maar als ik terug zou gaan zoeken kan ik zo nog wel 10 à 20 video's vinden waarbij hetzelfde gebeurt waarna de video niet meer prettig te bekijken is.

Ik weet niet of jullie hier van op de hoogte zijn, maar er gaat dus ergens iets niet goed. Dit is ook al best een tijdje aan de gang, maar omdat het de laatste tijd vaker voor lijkt te komen neem ik nu de moeite om er een topic voor aan te maken.

Mocht de fout bij mij liggen dan hoor ik het ook graag, maar aangezien meerdere mensen in de comments aangeven dezelfde problemen te hebben lijkt me dat sterk.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik zie dezelfde fouten ook in het bronbestand zelf (freezes/artifacts op oa 1:18 , 1:48 en 2:24).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Toon83
Maar is het duidelijk hoe deze fouten in het bronbestand terecht komen? Gebeurt dit tijdens het importeren of converteren van de video? (Ik weet niet wat jullie precies met de video's doen en waar ze vandaan worden gehaald.)

Bij de volgende video is het minder duidelijk maar de artifacts/freezes zijn zeker weer aanwezig op 5:28 en 6:52 video: Veel samenwerkmogelijkheden in The Elder Scrolls Online

• Toon83
En vandaag weer eentje: video: Grote namen in cast van The Elder Scrolls Online

Vanaf 7:50 gaat deze video de mist in. Hierna heb ik de video ook niet verder gekeken omdat alles zo ongelooflijk out of sync is.

• Toon83
Ik blijf gewoon vrolijk doorgaan, bij deze vanaf 5:16: video: Bethesda toont nieuwe cgi-trailer voor The Elder Scrolls Online

Aangezien veel van deze video's ook in artikelen op de frontpage worden gebruikt, lijkt mij het wel handig voor de redactie om dit te weten. Alleen krijg ik niet het gevoel dat er iets mee gebeurt. Is het nuttig dat ik deze fouten in video's meld? Is dit subforum de goede plaats ervoor?

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ja

Ik heb wat dingen getweaked, maar ik weet niet of de fout daar ligt.

[ Voor 94% gewijzigd door Kees op 30-01-2014 16:57 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Toon83
Okee mooi, dat wilde ik even weten :)

Dan heb ik bij de volgende video nog een kleine hick-up rond 1:45, en vanaf 2:12 en 2:38 zijn er wat meer artifacts te zien: video: Carbine Studios toont Customisation in mmog WildStar

Op het laatst is het ook wel duidelijk dat het beeld flink achterloopt op het geluid.

[ Voor 12% gewijzigd door Toon83 op 30-01-2014 17:14 ]

• Toon83
De laatste paar weken heb ik geen fouten meer gezien in video's, en ik bekijk toch nog steeds alle video's die in de videosectie verschijnen.

Vandaag zag ik echter fouten in een video die bij een artikel staat, maar niet tussen de video's in de videosectie.

Het gaat om het volgende artikel: nieuws: Volvo laat auto's autonoom rijden met behulp van magneten in het wegdek

Bij 1:06, 1:34 en 2:10 zijn er artifacts te zien. Grote verschil met voorgaande keren is wel dat beeld en geluid nu synchroon blijven lopen.

• Toon83
Nou Kees,

Het was even geleden, maar bij de volgende video zit er wel weer een grote fuck up rond de 3 minuten:
video: Google toont de vorderingen met de modulaire telefoon 'Ara'
en bij de video daarna gaat het vanaf het begin al mis en loop de video de rest van de tijd out of sync:
video: Sega laat zien wat de muziek en geluid toevoegt aan Alien: Isolation

[ Voor 35% gewijzigd door Toon83 op 05-04-2014 04:25 ]

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik zie het, ik ga er weer eens achteraan :)

edit: ah, door wat problemen met de storage gisteren waren niet alle nfs mounts netjes gemount, daardoor krijg de mount waar de videos op weggeschreven worden de verkeerde settings mee en kon het zijn dat er wat errors in kwamen. Dat zou nu gefixt moeten zijn.

[ Voor 75% gewijzigd door Kees op 05-04-2014 13:10 ]

• MTV DNA
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 13:46

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dat hele video platform van T.net is niet echt geweldig. Los van bovenstaande gevallen gaat het bij zo beetje iedere video mis als je op hoger dan 480p wilt kijken. Is er een speciale reden dat jullie die crap van Streamone gebruiken? Alles op youtube.com zetten is voor de lezers beter. die speler buffert wel fatsoenlijk en heeft bijna nooit problemen. Dat er wel eens een reclame van Google tussendoor zit neem ik wel voor lief, en ik denk dat er meer mensen zo over denken.

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb eigenlijk nooit problemen met de video's van Tweakers (behalve dan deze artifacts uit dit topic). Bij de speler van Youtube heb ik constant problemen, daar moet ik echt 10 keer klikken voordat die op 1080p gaat afspelen. Het lijkt mij juist een behoorlijke achteruitgang om naar de YT-player te gaan.

Fractal Design Core 1100 review

Pagina: 1