CPU Temp. meten

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb sinds kort een Asus K7V mobo met een athlon 700 Mhz. Ik kan de temp. van het mobo wel meten maar die van de CPU niet. Moet ik daar nog iets extra's voor hebben?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Je kunt gewoon zo'n binnen/buiten thermometer gebruiker. De buiten-sensor op de CPU en 'voila'. Kun je bovendien ook nog zien hoe warm het op je kamer is (en dat viel de afgelopen dagen niet mee ;))

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

GaMeOvEr

Is een hork.

Je hebt op je MobO nog zo'n leeg voetje zitten, daar kun je een los Temp-sensortje op doen. (Staat ook in je boekie) Te koop bij de fatsoenlijke PC boer voor een tintje of 2.

officiele naam "Thermistor"

Aannames zijn fataal.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Thanx

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Je moet er wel vanuit gaan dat een externe meting zoals bij vel processoren PII/PIII/Athlon's/T-bird's wat lager uitvalt dan de CPU kern in werkelijkheid is...

Abit is de enige die bij een paar type boards, een circuit heeft doorgetrokken om het Core Thermal Diode systeem van de PII/III's door te geven, waardoor je en realistische Interne Core meting krijgt.

Maar voor zover ik weet heeft de Athlon serie dat niet...dus het blijft in de meeste gevallen altijd zo'n 15 graden onder de werkelijkheid... ;) http://more.at/hardware