I/O-fout bij externe hardeschijf Iomega

Pagina: 1
Acties:

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-01 20:15
Bij het kopiëren van bestanden van de externe hardeschijf, gaf Windows plots een I/O-foutmelding. De schijf bleek corrupt en het overzetten van data was niet meer mogelijk. Vlak daarna is de schijf uit elkaar gehaald en was het mogelijk om door middel van een SATA naar USB-adapter het een en ander over te zetten.

Nu werkt ook dit niet meer. Als laatste oplossing heb ik mijn externe schijf nu direct via SATA aan mijn computer hangen. Windows herkent het gebeuren wel, maar kan de bestanden die daar op staan niet lezen. Ook met chkdsk /f kom ik niet verder. Ik krijg dan de melding dat er op de schijf RAW-bestanden staan, wat wel erg verrassend is.

Recent heb ik ook geprobeerd om via Linux de bestanden over te zetten, maar dat lukte niet. Vanuit de bestandsbeheerder kreeg ik de melding dat de schijf niet te openen was, omdat die voor Windows was gepartitioneerd.

Kan iemand mij helpen? Hoewel het geen ramp is als het ding de geest heeft gegeven, is het natuurlijk wel zonde van de bestanden die daarop staan.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:48

Quad

Doof

Ik heb goede ervaringen met het programma GetDataBack for NTFS, heeft mij al een aantal keren geholpen bij gebruikers waarvan hun HDD nauwelijks of niet toegankelijk was.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Ossebol
Dat programma werkt hier helaas niet. Krijg volop errors en het loopt ook de halve tijd vast.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Verwijderd

Begin eens met de SMART gegevens?

• Ossebol
Hoe kom ik daaraan? Ik ken die namelijk niet.

Verwijderd

CrystalDiskInfo. :)
Pagina: 1