Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Misinformatie bij veiling qua prijzen?

Pagina: 1
Acties:

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Op de V&A pagina zie ik het volgende (hoogste bod 131):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z44lpyZjvYXBvfCrdyj9hBqI/thumb.png
Klik ik dan op de advertentie dan zie ik het volgende (hoogste bod 110):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v61TSkL8B39WdhsY0yjmkKE1/thumb.png

Terwijl er vanochtend al een bod van 121 gedaan was. Hoe kan dit allemaal zo verschillend zijn?

Het gaat om deze advertentie.
V&A aangeboden: Sharkoon SATA QuickPort Intern 6-Bay inclusief 6 x 32GB SSD

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-11 09:12
Iemand kan zijn biedingen ook verwijderen.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
mobby1971 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:03:
Iemand kan zijn biedingen ook verwijderen.
Dat begrijp ik maar waarom staat er dan 131 en 110?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57

rob_erwt

What does this button do?

Omdat er altijd het minimaal hoogste bod getoond wordt. In dit geval was op moment A 131 euro nodig om de veiling te winnen (dan hoogste bod). Op moment B verwijderd iemand zijn bod (van bijv. 130 euro) waardoor vanaf dan nog maar 110 hoefde te zijn om te winnen. Het bod van 131 wordt dan automatisch verlaagd naar 110 (het dan hoogste bod dat nodig is om de veiling te winnen).

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
rob_erwt schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:29:
Omdat er altijd het minimaal hoogste bod getoond wordt. In dit geval was op moment A 131 euro nodig om de veiling te winnen (dan hoogste bod). Op moment B verwijderd iemand zijn bod (van bijv. 130 euro) waardoor vanaf dan nog maar 110 hoefde te zijn om te winnen. Het bod van 131 wordt dan automatisch verlaagd naar 110 (het dan hoogste bod dat nodig is om de veiling te winnen).
Maar een hoogste bod is toch gelijk aan een hoogste bod? Of ben ik nu erg raar aan het denken. Als het hoogste bod 110 is nu, dan moet er toch niet op de V&A pagina 131 staan? Lijkt mij in ieder geval niet consequent....
Op de V&A pagina zie ik het volgende (hoogste bod 131):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z44lpyZjvYXBvfCrdyj9hBqI/thumb.png
Klik ik dan op de advertentie dan zie ik het volgende (hoogste bod 110):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v61TSkL8B39WdhsY0yjmkKE1/thumb.png

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-11 19:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

rob_erwt schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:29:
Vergelijk gallery: Gé Brander met V&A aangeboden: Sharkoon SATA QuickPort Intern 6-Bay inclusief 6 x 32GB SSD

Op het moment dat ik dit post zie ik op de ene plek 131 staan en op de andere plek 110. Zoals op de screenshots hierboven.

Wellicht een caching issue?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57

rob_erwt

What does this button do?

Ah so.. Ja, dat is denk ik een caching issue, maar wellicht wel een die eigenlijk aangepakt moet worden. Ik geef dit topic dan ook even een duw over de schutting naar Lieve Devvers en een ticket voor aangemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door rob_erwt op 21-01-2014 22:12 ]

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
rob_erwt schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:07:
Ah so.. Ja, dat is denk ik een caching issue, maar wellicht wel een die eigenlijk aangepakt moet worden. Ik geef dit topic dan ook even een duw over de schutting naar Lieve Devvers en een ticket voor aangemaakt.
Dank ;)

Het is nu intussen wel consequent 110 op beide pagina's.

Pagina: 1