Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LogMeIn Free Stopt 7 Dagen na 21 Jan.

Pagina: 1
Acties:

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:27
Zoals we hebben kunnen lezen in het nieuws artikel:
Gebruikers van de gratis versie van LogMeIn hebben de melding gekregen dat deze vanaf dinsdag niet langer toegankelijk is. Zij dienen over te stappen naar de betaalde editie van LogMeIn of moeten op zoek naar een alternatief remote-access-pakket.

LogMeInDe gratis uitvoering van de remote-access-software, LogMeIn Free geheten, is tien jaar beschikbaar geweest, maar de softwaremaker heeft op zijn blog laten weten dat zij per direct stoppen met deze uitvoering. LogMeIn zegt dat dit besluit mede is genomen om zijn aanbod, dat momenteel uit verschillende edities bestaat, te vereenvoudigen tot een enkel betaald pakket met de naam LogMeIn Pro. Ook de zogenaamde Ignition-pakketten gaan op in de nieuwe LogMeIn Pro.

Gebruikers van LogMeIn Free krijgen volgens de softwareontwikkelaar zeven dagen de tijd om al dan niet over te stappen naar LogMeIn Pro. Abonnementen op de Pro-dienst geven toegang tot twee of meer systemen. Het bedrijf levert clients voor Windows en OS X, evenals apps voor Android en iOS. Verder belooft het bedrijf toegang tot diverse cloudopslagdiensten, waaronder Dropbox, SkyDrive en Google Drive, en er kan op afstand geprint worden.
Graag zou ik hieronder een discussie willen openen over de alternatieven en de meningen van andere gebruikers etc.

Natuurlijk hebben we de volgende alternatieven:

- Teamviewer
- Remote Desktop
- VNC
- Lijst van Wikipedia: http://en.wikipedia.org/w...f_remote_desktop_software

Link naar forum van LogMeIn: http://community.logmein....LogMeIn-Free/td-p/107089/

Maar ik denk dat we het makkelijke beheer vanuit de webinterface en het inloggen zonder dat er handen van de andere kant aan te past kwamen toch het meeste missen.

Indien er meer content aan de start post toegevoegd moet worden. Stuur me dan een DM! _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Kavaa op 21-01-2014 16:15 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:11
Kwam er net vandaag achter nadat ik Hamachi i.c.m LogMeIn weer wilde gebruiken omdat ik volgende week op stage ga naar de UK en graag mijn server thuis wil kunnen blijven benaderen. Het werkte altijd perfect en ook om bij de files van de server te komen perfect.

Heb nu maar een extra schijf in mijn laptop gekoppeld via RDP zodat ik toch nog wat bestanden kan overgooien straks vanuit de UK mocht dat nodig zijn en even gezorgd dat RDP vanaf buiten benaderbaar is d.m.v. port forwarding. Toch blijft het een beetje gezeur met al die dynamsiche IP's die je van je ISP krijgt (althans ik, Ziggo hier). Moet ik elke keer toch weer mn ouders vragen om te checken of IP naar buiten nog hetzelfde is. Misschien toch maar voor teamviewer gaan of een andere VPN + DNS oplossing gaan. Als ik terug ben van de zomer ga ik wel kijken naar een meer permatente oplossing.

Wel heel jammer dat het nu moet stoppen met LogMeIn maar goed, aan al het goeds komt een einde zeggen ze wel eens:P

HD4Life @ Full-HD

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:27
LogMeIn Hamachi staat los van LogMeIn free als het goed is.
Hier heb ik zelf wel een abonnement voor omdat ik met meerdere users in een netwerk zit.
Dus dan is het wel nodig.
Maar dat free er niet meer is is echt erg jammer.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:11
djkavaa schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:07:
LogMeIn Hamachi staat los van LogMeIn free als het goed is.
Hier heb ik zelf wel een abonnement voor omdat ik met meerdere users in een netwerk zit.
Dus dan is het wel nodig.
Maar dat free er niet meer is is echt erg jammer.
Dat zou best eens kunnen doordat ze al die namen door elkaar gehusseld hebben weet ik het ook niet meer iig. Kreeg een melding dat ik als Hamachi uberhaupt nog wilde gebruiken ik een LogMeIn account moest hebben, dus het zal toch wel met elkaar verbonden zijn. Ach het werkte toch niet meer zoals t zou moeten, dus ik was er eigenlijk ook wel toe aan iets anders.

HD4Life @ Full-HD

• mitch2kbe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-08 11:46
In het topic kwam ik ergens https://www.meshcentral.com van Intel tegen.
Eens snel bekeken, en ziet er goed uit. Niet supersnel en hele basic interface, maar enkele handige functies.

Meshcentral is een jaar of 2 oud, maar toch lijk je er op het net zo goed als niets over te vinden. Het lijkt ook alsof er maar 1 ontwikkelaar aan bezig is.
Ook al is het een alpha versie, ik zou het gerust al op enkele pc's installeren, maar langs de andere kant heb ik schrik dat Intel er van vandaag op morgen de stekker uit trekt, of het plots betalend gaat worden.

Zie ook http://software.intel.com...ntroducing-meshcentralcom

[ Voor 7% gewijzigd door mitch2kbe op 21-01-2014 23:23 . Reden: link toegevoegd ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik gebruik eigenlijk al jaren TeamViewer. En naar tevredenheid ook. Ik moet wel zeggen dat ik er niet zo heel gek veel mee doe, ik ben het gaan gebruiken toen mijn ouders op de Bonaire woonden. En af en toe eens een keer meekijken bij kennissen als er iets niet werkt.
djkavaa schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:55:
Maar ik denk dat we het makkelijke beheer vanuit de webinterface en het inloggen zonder dat er handen van de andere kant aan te past kwamen toch het meeste missen.
Dat laatste kan TeamViewer op zich ook als je een wachtwoord ingesteld hebt. Ik kan in ieder geval altijd zonder tussenkomst meekijken met wat mijn ouders nu weer stuk gemaakt hebben :)

Desktop | Server | Laptop

• Jolke
  • Laatst online: 21-11 12:37
Ik ben helemaal gewend aan UltraVNC, klein/licht en makkelijk in te stellen. 1 poortforward in de router en naast RDP ook mogelijk om chat/file transfer aan te zetten.

Allemaal niet heel spannend wat UltraVNC kan; er zijn veel meer programma's die dit kunnen. Was jaren geleden alleen weinig keuze - eigenlijk alleen Windows RDP en VNC. TightVNC e.d. geprobeerd, maar niet goed bevallen. Bij UltraVNC blijven hangen - never change a winning team :)

Edit: programma's als TeamView en LogMeIn gaan via de server van het programma en daar hou ik niet van. Daarom ook de keuze voor VNC achtige programma's.

[ Voor 14% gewijzigd door Jolke op 22-01-2014 09:09 ]

• strifejahh
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-02 14:58
http://jumpdesktop.com/free-remote-desktop is ook wel aardig gebruik het nu een tijdje en het werkt vrij goed.

Er word gebruik gemaakt van vnc of rdp heb zelf alleen de vnc gebruikt.

[ Voor 25% gewijzigd door strifejahh op 22-01-2014 15:29 ]

iRacing profiel FF14: Kirito Jojonji | Zodiark

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:29
Dit kwam ik gister nog tegen:

https://chrome.google.com...phkhkmpfmihenigjmpp?hl=nl

Ziet er op het oog ook goed uit. Ga er in het weekend eens mee aan de slag. :)

[ Voor 100% gewijzigd door traxxion op 22-01-2014 15:42 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Het "delete my account"-topic loopt hard bij LogMeIn. Ik ga me erbij aansluiten :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Jolke schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:08:
Ik ben helemaal gewend aan UltraVNC, klein/licht en makkelijk in te stellen. 1 poortforward in de router en naast RDP ook mogelijk om chat/file transfer aan te zetten.

Allemaal niet heel spannend wat UltraVNC kan; er zijn veel meer programma's die dit kunnen. Was jaren geleden alleen weinig keuze - eigenlijk alleen Windows RDP en VNC. TightVNC e.d. geprobeerd, maar niet goed bevallen. Bij UltraVNC blijven hangen - never change a winning team :)

Edit: programma's als TeamView en LogMeIn gaan via de server van het programma en daar hou ik niet van. Daarom ook de keuze voor VNC achtige programma's.
Ga deze testen van de week.
Kost wel 325 dollar voor een licentie die altijd geldig blijft. (updates kosten na een jaar wel weer geld)

http://www.screenconnect.com/Remote-Support-Screenshots

Verwijderd

Lijkt erop dat de concurentie maar wat graag niet betalende gebruikers overneemt.

http://www.theregister.co...s_of_logmein_angry_users/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 16:59 ]

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:02
(jarig!)
Ik weet niet of logmein hamachi ook stopt?

Tot een jaar geleden veelvuldig gebruikt, aangezien het voor verschillende besturingssystemen beschikbaar was: linux, osx, windows.

Op een gegeven moment kreeg ik veel disconnects (onder nfs) en op zoek gegaan naar een alternatief en kwam ik hier op uit: neorouter

Gebruik dit nu al een jaar met volle tevredenheid.

Voor logmein free, kun je inderdaad teamviewer gebruiken, maar er is ook nog een ander alternatief (ook voor verschillende besturingssystemen): NoMachine

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

• Jolke
Weezer-DC schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:46:
[...]

Ga deze testen van de week.
Kost wel 325 dollar voor een licentie die altijd geldig blijft. (updates kosten na een jaar wel weer geld)

http://www.screenconnect.com/Remote-Support-Screenshots
325 dollar voor een UltraVNC licentie? Ik weet van niks... ik heb er nooit voor hoeven betalen. De UltraVNC-website geeft aan dat het free software is, maar hier staat weer dat het free/betaald is. Weird :)

Verwijderd

Even een volledige lijst met alternatieven. Zelf blijf ik bij Teamviewer / RDP
http://alternativeto.net/software/logmein/

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jolke schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:54:
[...]

325 dollar voor een UltraVNC licentie? Ik weet van niks... ik heb er nooit voor hoeven betalen. De UltraVNC-website geeft aan dat het free software is, maar hier staat weer dat het free/betaald is. Weird :)
Hier staat het ook
One could also use VNC which comes in various flavours such as TigerVNC, RealVNC etc and wouldn't normally require any payments to be made. This is an option employed by some Vultures

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 12:12

ResuCigam

BOFH

Jolke schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:08:
Bij teamviewer loopt het opzetten van de verbinding via hun servers en daar ben ik heel blij mee: Je hoeft dan nooit firewall of port forwarding rules aan te maken 8)

We do what we must because we can.

• Jolke
ResuCigam schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:38:
[...]

Bij teamviewer loopt het opzetten van de verbinding via hun servers en daar ben ik heel blij mee: Je hoeft dan nooit firewall of port forwarding rules aan te maken 8)
Dat is nu juist de reden dat ik het minder prettig vind: zij weten dus dat je een verbinding opzet. Dat gaat verder niemand aan... vind ik :)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-11 14:19
Jolke schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:20:
[...]

Dat is nu juist de reden dat ik het minder prettig vind: zij weten dus dat je een verbinding opzet. Dat gaat verder niemand aan... vind ik :)
En aan de andere kant was dat juist de kracht van LogMeIn. Het gemak dat er geen poorten geforward hoefden te worden.

Zucht...

• Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-11 11:24

Dark Angel 58

Peace!!!

djkavaa schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:55:

Inderdaad ik vind webinterface ook handig, vanwege computer overzicht en ook dat je de computers op afstand kunt aanzetten, lang leve WOL!!!

Teamviewer heeft wel webinterface, computer overizcht (geen idee tot hoeveel bij gratis versie), en helaas geen WOL :(
(http://login.teamviewer.com)

• Jolke
SgtElPotato schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:26:
[...]

En aan de andere kant was dat juist de kracht van LogMeIn. Het gemak dat er geen poorten geforward hoefden te worden.
Ieder nadeel heeft zijn voordeel... of was het nou juist andersom? :P

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

http://www.teamviewer.com...n-Free-to-TeamViewer.aspx

Kijk dat is nu inspringen op de vraag :D

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 15:42
Ik ben zelf ook op zoek naar een gratis alternatief en ik kwam uit bij ImPcRemote:
http://www.remote-control-desktop.com/

Heeft iemand hier al ervaring mee?

TeamViewer met wachtwoord is wellicht ook interessant nu.
Pagina: 1