Nieuw OS installeren [Windows 7 of 8.1]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MystSpecimen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-09 19:36
Beste medetweakers,

Afgelopen week een nieuwe SSD en wat RAM besteld, ondertussen binnengekomen.
Mijn HDD (die ik blijf houden als gewone opslag) is verdeeld in 2 partities, toendertijd door een vriend van mij gedaan (incl. de hele assemblage van PC en installeren van alles).

Nu wil ik graag mijn OS op de SSD installeren en mijn HDD weer terug zetten naar één schijf (ipv 2 partities). A
Het probleem is echter dat ik de CDs en key van Windows7 niet meer terug kan vinden, dus geen installie vanuit bootCD kan doen.

Ik ben bereid om Windows 8.1 Student Pro (oid) te kopen (Voordeel van student zijn, kost me maar 60euro ipv 280).

Kortom: Nieuw OS op SSD zonder CDrom/validation key, HDD terug naar 1 schijf.

Mijn vraag aan jullie is: Hoe pak ik dit het beste aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
Ik zou idd gewoon windows 8 voor dat zachte prijsje aanschaffen en deze op de ssd installeren. Als windows 8 geïnstalleerd is open je computerbeheer > schijfbeheer, en pas je je partities op je hdd zo aan als jij dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Icekonijn schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:55:
[...]

Ik ben bereid om Windows 8.1 Student Pro (oid) te kopen (Voordeel van student zijn, kost me maar 60euro ipv 280).

Kortom: Nieuw OS op SSD zonder CDrom/validation key, HDD terug naar 1 schijf.

Mijn vraag aan jullie is: Hoe pak ik dit het beste aan?
Inderdaad gewoon die 60 euro betalen voor Win8 en op je ssd installeren. Je kan em online kopen en dan een boot usb maken of gewoon dvdtje aanschaffen. Kijk wat het goedkoopste is.

Life is too short to drink bad whisky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 22:27
De €60,- versie op de site van Microsoft een upgrade versie. Je zal dus al een huidige Windows geïnstalleerd moeten hebben wil je dit kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MystSpecimen
@Stef42 Windows 8.1 Pro Student is volledige versie, geverifieerd via Microsoft aan de telefoon :) Dat zal dus het probleem niet zijn..

Echter; SSD en RAM erin geplugd, RAM herkent 'ie gelijk, SSD echter niet. In de BIOS kan ik 'em ook selecteren, als eerste boot optie selecteren of boot override doen. Bij 'Deze Computer' herkent 'ie em echter NIET.

Kan ik Win8 dan wel daarop installeren als ie em alleen in de BIOS herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
Icekonijn schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:05:
@Stef42 Windows 8.1 Pro Student is volledige versie, geverifieerd via Microsoft aan de telefoon :) Dat zal dus het probleem niet zijn..

Echter; SSD en RAM erin geplugd, RAM herkent 'ie gelijk, SSD echter niet. In de BIOS kan ik 'em ook selecteren, als eerste boot optie selecteren of boot override doen. Bij 'Deze Computer' herkent 'ie em echter NIET.

Kan ik Win8 dan wel daarop installeren als ie em alleen in de BIOS herkent?
Eh...dus de Windows Setup herkend de SSD niet? De laatste keer dat ik Windows 8.1 ging installeren had ik tijdens de setup niet de beschikking over 'Deze Computer'.....volgens mij boot je naar Windows 7?

Als je een clean install wilt doen zul je dus moeten booten vanaf een USB stick (dat het snelst en eenvoudigst). De HDD ff loskoppelen tijdens het installeren (dan weet je zeker dat Windows niet stiekum boot files op je HDD zet en je puur op de SSD aan het installeren bent). Mocht de SSD tijdens de setup niet te selecteren zijn, dan moet je mogelijk een driver laden tijdens de setup van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MystSpecimen
Excuses, ben nog niet zo ver als de installatie zelf. Start nu gewoon mijn PC op, als ik naar BIOS ga, kan ik 'em selecteren voor BOOT etc.

Nu Windows8.1 aan het downloaden en ga de tool in de volgende link gebruiken om de USB de bootdisk te maken:
http://www.groovypost.com...le-windows-8-flash-drive/
Dat zou toch goed moeten zijn?

HDD zal ik even ontkoppelen :)

Thanks voor alle hulp so far!
Pagina: 1