Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop ~€850

Pagina: 1
Acties:

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:42
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop, momenteel heb ik een HP 8530W uit 2009, deze begint toch wel behoorlijk oud te worden (Geen Accu, toetsen beginnen af te breken, flex kabel van het scherm begint te verslijten, adapter al een keer overleden). Tegenwoordig doe ik niet zo veel intensieve taken met de laptop, veel browsen, MS office, af een toe een wat ouder spel of een indie gamen en wat programma's van de studie (Maple/Matlab).
Destijds, toen mijn laptop dat nog kon, speelde ik af en toe wel een moderne game. Als ik een nieuwe laptop heb ik zou ik dat daar graag ook weer mee willen doen. Een beetje grafische power moet het daarom wel hebben maar hoeft ook geen krachtpatser te zijn ik dacht aan minimaal een GT 750M (of AMD equivalent).
Aangezien ik de laptop ook voor de studie gebruik en ik hem sowieso vaak meesjouw, moet het een compacte laptop zijn.
Een goed scherm en een leuke accuduur zijn natuurlijk fijn, maar hebben geen hoge prioriteit (zo lang het scherm full-HD is en de CPU minimaal Haswell welke over het algemeen een redelijke accu duur geeft).

Na wat zoeken ben ik uitgekomen op de ACER V5-573g:
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii

(op de Duitse amazon voor 699, hoe zit het hier met de garantie?)

Ik heb me vooral op deze review gebaseerd:
http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html

welke concludeert:
The Acer Aspire V5-573 is quite impressive; the manufacturer offers an interesting product with its latest ultra-thin notebook, especially for private users and gamers. The combination of an Intel Core i5-4200U, a GeForce GT 750M and the 500 GB hard drive is available for around 650 Euros (~$867). For this price, you get a fast, thin notebook with gaming ambitions.

One highlight for this price is certainly the bright display with a high contrast ratio. The IPS panel with a resolution of 1920x1080 pixels is convincing in every situation. It does not matter if you are in the park or on the terrace - you can always see the display content. The speakers are also convincing, they manage to produce a rich and spatial sound despite the limited case dimensions.

The Acer Aspire V5-573 does have a few small drawbacks: The area above the keyboard gets very warm because of the small case but that should not really affect the usability. The imprecise touchpad on the other hand is a bigger problem; it is not comfortable to use.

All in all, we can recommend the Aspire V5-573 because of the excellent display and the good performance.
Zelf heb ik verder geen laptops kunnen vinden die het zelfde bieden voor deze prijs, daarom wil ik jullie vragen wat goede alternatieven zijn. Ook zie ik niet in waarom de V7 met vergelijkbare specs zo'n stuk duurder is.

Alvast bedankt! _/-\o_

• Thommuz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-11 21:15
Beste Crepsly,

Ik heb zelf een acer gehad (aspire x timeline 5820TG) en die is me best tegengevallen. In het eerste halfjaar deed ie precies wat hij zou moeten doen, maar na 3 jaar zijn er een heleboel dingen afgebroken en is de hitte die vrijkomt niet normaal meer.

Ik zou je de pricewatch: Asus N56VV-S4069H aanraden.

Dezelfde performance als jij beschrijft(wel betere processor), wel wat duurder dan de acer maar dan heb je een stuk betrouwbaarder merk te pakken. De korting loopt nog een klein weekje want anders is hij 850 euro ;)

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
De Acer
+ Lagere gewicht
+ Beter scherm
+ Betere accuduur

De Asus
+ Bouwkwaliteit
+ Processor
+ Betrouwbaarheid, want heel veel goede ervaringen en de n56 draait al een stuk langer mee

• Thommuz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-11 21:15
http://www.alternate-b2b....69H/html/product/1098210/

hier lijkt de asus trouwens ook voor 742,- verkrijgbaar voor als hij bij Scheer&Foppe slecht leverbaar is zoals nu in de pricewatch staat

Foutje van mij, prijzen waren exclusief btw...

[ Voor 16% gewijzigd door Thommuz op 21-01-2014 16:47 ]

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Thommuz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:37:
http://www.alternate-b2b....69H/html/product/1098210/

hier lijkt de asus trouwens ook voor 742,- verkrijgbaar voor als hij bij Scheer&Foppe slecht leverbaar is zoals nu in de pricewatch staat
Dat is b2b, exclusief btw dus.

• crepsly
Ik vind de ASUS toch net een slag te lomp. Daarnaast is het jammer dat deze geen haswell heeft. Nog andere suggesties?

• Jornv
pricewatch: Lenovo Z510-00807 en pricewatch: Lenovo Z510-00811 lijken leuke laptops voor het geld. Ik heb echter geen idee of ze kwalitatief een beetje in orde zijn.

• crepsly
Als ik de review van Notebookcheck moet geloven heeft de Lenovo Z510 een erg slecht scherm?

Verwijderd

Houd er ook even rekening mee dat als je 'm in Duitsland besteld, je waarschijnlijk standaard een andere toetsenbordindeling hebt (namelijk QWERTZ i.p.v. QWERTY).

• crepsly
Ik heb nog even verder gekeken, wat op de Dell site rondgeneusd. Daar de Dell Inspiron 15 7000 gevonden:
http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-7537

Deze heeft op een aantal punten verbeter punten ten opzichte van de ACER:

Core I7 ipv I5 (geen 15W TDP limitatie)
2 GB GDDR5 ipv 4 GB GDDR3 (scheelt toch al gauw ~15%)
Betere warmte afvoer
Geheel van aluminium en betere bouwkwalitiet

Het is jammer dat hij wat dikker is maar dat is het enige nadeel.

Met alle kortingen komt hij uit op 849, is dit de 50eu extra ten opzichte van de ACER waard? Ik denk het wel. Verder zou ik liever het instap model nemen en daar zelf het FHD scherm aan toevoegen, dan kom ik ws goedkoper uit dan met dit model aangezien ik dan geen 1TP HD heb en maar 6GB ram wat voldoende voor mij is.

• Jornv
Ziet er mooi uit, maar heb je er ook reviews van gevonden?

"(geen 15W TDP limitatie)" klopt niet trouwens, i7-4500U heeft ook 15W TDP.

Ik zou zeggen, zoek uit hoe de schermen zich verhouden (hier stijgt de V5 namelijk boven de meeste concurrenten uit) en kijk of je wat kan vinden over de accuduur (als dat belangrijk voor je is).

• crepsly
Jornv schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:22:
Ziet er mooi uit, maar heb je er ook reviews van gevonden?

"(geen 15W TDP limitatie)" klopt niet trouwens, i7-4500U heeft ook 15W TDP.

Ik zou zeggen, zoek uit hoe de schermen zich verhouden (hier stijgt de V5 namelijk boven de meeste concurrenten uit) en kijk of je wat kan vinden over de accuduur (als dat belangrijk voor je is).
Ga ik dan nog wel een prestatie winst merken met de i7 t.o.v. de i5?

Ik heb een review gevonden van notebookcheck:
http://www.notebookcheck....37-Notebook.104976.0.html

Conclusie:
Dell has introduced a largely convincing product with the Inspiron 15-7537. The laptop reaps in bonus points particularly for its high-quality casing, the high-performance in both applications and games, and the bright, viewing angle stable IPS touchscreen. Nevertheless, an optionally available matte screen would be welcome so that the outstanding battery runtimes could also be fully enjoyed outdoors.
Is erg positief over het scherm, alleen een redelijke kleur afwijking, aangezien ik geen beeld bewerking doe is dat geen probleem. Zwart waardes en contrast zijn gelijk.

Denk dat dit hem gaat worden! :9~

[ Voor 74% gewijzigd door crepsly op 25-01-2014 20:23 ]

Verwijderd

crepsly schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:09:
[...]

Ga ik dan nog wel een prestatie winst merken met de i7 t.o.v. de i5?

Ik heb een review gevonden van notebookcheck:
http://www.notebookcheck....37-Notebook.104976.0.html

Conclusie:

[...]

Is erg positief over het scherm, alleen een redelijke kleur afwijking, aangezien ik geen beeld bewerking doe is dat geen probleem. Zwart waardes en contrast zijn gelijk.

Denk dat dit hem gaat worden! :9~
Sinds vandaag heb ik hem ook:

Ik heb we de duurdere versie met SSD en 16Gb geheugen. Ik kan je hem zeker aanraden van de paar uur dat ik er nu gebruik van maak. Prachtig scherm, goede bouwkwaliteit en mooie specs. Ziet er super strak uit met de casing uit aluminium gefreesd.

Kon hem voor een schappelijke prijs tweedehands kopen (twee maanden oud). :*)

Verwijderd

crepsly schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:28:
Ik heb nog even verder gekeken, wat op de Dell site rondgeneusd. Daar de Dell Inspiron 15 7000 gevonden:

Deze heeft op een aantal punten verbeter punten ten opzichte van de ACER:

Core I7 ipv I5 (geen 15W TDP limitatie)
2 GB GDDR5 ipv 4 GB GDDR3 (scheelt toch al gauw ~15%)
Betere warmte afvoer
Geheel van aluminium en betere bouwkwalitiet

Het is jammer dat hij wat dikker is maar dat is het enige nadeel.

Met alle kortingen komt hij uit op 849, is dit de 50eu extra ten opzichte van de ACER waard? Ik denk het wel. Verder zou ik liever het instap model nemen en daar zelf het FHD scherm aan toevoegen, dan kom ik ws goedkoper uit dan met dit model aangezien ik dan geen 1TP HD heb en maar 6GB ram wat voldoende voor mij is.
ik heb net dezelfde. voor je hem aankoopt moet je maar eens googelen op 15 7000 (7537) issues of dergelijke.
Ik heb dit niet gedaan en ben nu al 2 maand aan het onderhandelen met dell voor een oplossing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 18:33:
[...]

ik heb net dezelfde. voor je hem aankoopt moet je maar eens googelen op 15 7000 (7537) issues of dergelijke.
Ik heb dit niet gedaan en ben nu al 2 maand aan het onderhandelen met dell voor een oplossing.
En welke problemen heb je dan?

• crepsly
Op het notebookreview forum lees ik over 2 problemen:

A: wifi ontvangst in erg beperkt, er wordt gemeld dat er nu nieuwe wifi
adapters worden gebruikt die dit probleem niet hebben.

B: spatie balk werkt niet naar behoren. Wordt ook door Dell opgelost, monteur komt langs om het te fixen.

Lijken mij niet hele grote problemen, of heb ik wat gemist?

Verwijderd

Ik heb ook gelezen over problemen met uit de slaap stand komen. Ik moet zeggen dat ik dat één keer heb gehad op de eerste dag. Nu de laatste dagen niet meer. Verder kan ik niet zeggen dat ik problemen heb. Wifi werkt goed.

Verder is het absoluut een top ding. Zeer snel. Zeker met de 750m, SSD en 16GB intern. De bouwkwaliteit is echt bijzonder zo vanaf de buitenkant te beoordelen. Het alimunium voelt hoogwaardig en hij ziet er heel mooi uit. Echt een verschil met de meeste andere laptops die ik heb gezien. Hij heeft veel weg van een Mac Book. Dus als je dat mooi vind... (iets donkerder aluminium heeft de Dell).

• crepsly
Ik heb vorige week de Insiprion 15 7000 besteld, alhoewel de reviews erg positief zijn maar de gebruikers ervaringen gemixt, heb ik toch de gok gemaakt. Dit om twee redenen, de specificaties zijn veranderd en de laptop wordt tegenwoordig geleverd met een nieuwe bios, hoop dat hiermee veel problemen verholpen zijn. Daarnaast is er voor deze prijs niks vergelijkbaars te krijgen, de prijs is normaliter 899eu hier ging echter nog 70eu af, daarna door middel van kortingcodes nog eens 2 x 10% korting. Hierdoor kwam de prijs uit op 670eu, een korting van 229 euro! :D

Specifiacties:

Inspiron 15 - 7537
Intel Core i7-4500U Processor
8 GB DIMM's (2 x 4 GB), 1.600 MHz
GT 750 M 2 GB DDR5
1 TB SATA hybride harde schijf met 8 GB cache
39,6 cm (15,6 ") led-backlit aanraakbeeldscherm met Truelife en Full HD-resolutie (1.920 x 1.080)
Pagina: 1