Beste Tweakers,
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop, momenteel heb ik een HP 8530W uit 2009, deze begint toch wel behoorlijk oud te worden (Geen Accu, toetsen beginnen af te breken, flex kabel van het scherm begint te verslijten, adapter al een keer overleden). Tegenwoordig doe ik niet zo veel intensieve taken met de laptop, veel browsen, MS office, af een toe een wat ouder spel of een indie gamen en wat programma's van de studie (Maple/Matlab).
Destijds, toen mijn laptop dat nog kon, speelde ik af en toe wel een moderne game. Als ik een nieuwe laptop heb ik zou ik dat daar graag ook weer mee willen doen. Een beetje grafische power moet het daarom wel hebben maar hoeft ook geen krachtpatser te zijn ik dacht aan minimaal een GT 750M (of AMD equivalent).
Aangezien ik de laptop ook voor de studie gebruik en ik hem sowieso vaak meesjouw, moet het een compacte laptop zijn.
Een goed scherm en een leuke accuduur zijn natuurlijk fijn, maar hebben geen hoge prioriteit (zo lang het scherm full-HD is en de CPU minimaal Haswell welke over het algemeen een redelijke accu duur geeft).
Na wat zoeken ben ik uitgekomen op de ACER V5-573g:
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii
(op de Duitse amazon voor 699, hoe zit het hier met de garantie?)
Ik heb me vooral op deze review gebaseerd:
http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html
welke concludeert:
Alvast bedankt!
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop, momenteel heb ik een HP 8530W uit 2009, deze begint toch wel behoorlijk oud te worden (Geen Accu, toetsen beginnen af te breken, flex kabel van het scherm begint te verslijten, adapter al een keer overleden). Tegenwoordig doe ik niet zo veel intensieve taken met de laptop, veel browsen, MS office, af een toe een wat ouder spel of een indie gamen en wat programma's van de studie (Maple/Matlab).
Destijds, toen mijn laptop dat nog kon, speelde ik af en toe wel een moderne game. Als ik een nieuwe laptop heb ik zou ik dat daar graag ook weer mee willen doen. Een beetje grafische power moet het daarom wel hebben maar hoeft ook geen krachtpatser te zijn ik dacht aan minimaal een GT 750M (of AMD equivalent).
Aangezien ik de laptop ook voor de studie gebruik en ik hem sowieso vaak meesjouw, moet het een compacte laptop zijn.
Een goed scherm en een leuke accuduur zijn natuurlijk fijn, maar hebben geen hoge prioriteit (zo lang het scherm full-HD is en de CPU minimaal Haswell welke over het algemeen een redelijke accu duur geeft).
Na wat zoeken ben ik uitgekomen op de ACER V5-573g:
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii
(op de Duitse amazon voor 699, hoe zit het hier met de garantie?)
Ik heb me vooral op deze review gebaseerd:
http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html
welke concludeert:
Zelf heb ik verder geen laptops kunnen vinden die het zelfde bieden voor deze prijs, daarom wil ik jullie vragen wat goede alternatieven zijn. Ook zie ik niet in waarom de V7 met vergelijkbare specs zo'n stuk duurder is.The Acer Aspire V5-573 is quite impressive; the manufacturer offers an interesting product with its latest ultra-thin notebook, especially for private users and gamers. The combination of an Intel Core i5-4200U, a GeForce GT 750M and the 500 GB hard drive is available for around 650 Euros (~$867). For this price, you get a fast, thin notebook with gaming ambitions.
One highlight for this price is certainly the bright display with a high contrast ratio. The IPS panel with a resolution of 1920x1080 pixels is convincing in every situation. It does not matter if you are in the park or on the terrace - you can always see the display content. The speakers are also convincing, they manage to produce a rich and spatial sound despite the limited case dimensions.
The Acer Aspire V5-573 does have a few small drawbacks: The area above the keyboard gets very warm because of the small case but that should not really affect the usability. The imprecise touchpad on the other hand is a bigger problem; it is not comfortable to use.
All in all, we can recommend the Aspire V5-573 because of the excellent display and the good performance.
Alvast bedankt!