Momenteel heb ik een 4 jaar oude 37 inch HD Ready (!) televisie van LG. Ik ben dan ook dringend op zoek naar een nieuwe televisie, maar claim niet hier héél veel verstand van te hebben. Mijn wensen zijn:
- 50 / 55 inch
- minimaal 100 Hz
- 3D (actief of passief heeft geen directe voorkeur)
- 4x HDMI
- LED (ik weet dat er veel plasmafanaten hier zijn, maar ik ben er daar niet 1 van)
- Geen 'dikke' rand om t.v. heen
- Netflix op smart-gedeelte is welkom
I'm a man on a budget en heb mijn oog momenteel op deze televisie laten vallen:
pricewatch: Samsung UE55F6400 Zwart
Deze beschikt eigenlijk over alles wat ik wil, maar ik zie dat er héél wat tv's héél veel duurder zijn. Nu vraag ik me af waarom dit is. Ik snap dat ik met een lage prijs wellicht iets inlever op beeldkwaliteit, maar is dit voor mijn huis-tuin-keuken tv kijk gedrag genoeg? Momenteel lees ik:
- Geen local dimming (is dit een issue? waar merk ik dit aan? wat is het voordeel het wel te hebben?)
- Zoals bij veel spul slechte speakers (geen issue, huidige tv staat nu ook al direct aan home cinema set en standaard aan)
Is deze tv door zijn lagere prijs dan ook substantieel slechter dan bijvoorbeeld een:
pricewatch: Samsung UE55F6740 Zwart
Ik zie dat deze een veel hogere geoptimaliseerde Hz heeft, maar moet ik me daar iets van aantrekken? Wat duidelijkheid hierin zou zeer gewaardeerd worden
- 50 / 55 inch
- minimaal 100 Hz
- 3D (actief of passief heeft geen directe voorkeur)
- 4x HDMI
- LED (ik weet dat er veel plasmafanaten hier zijn, maar ik ben er daar niet 1 van)
- Geen 'dikke' rand om t.v. heen
- Netflix op smart-gedeelte is welkom
I'm a man on a budget en heb mijn oog momenteel op deze televisie laten vallen:
pricewatch: Samsung UE55F6400 Zwart
Deze beschikt eigenlijk over alles wat ik wil, maar ik zie dat er héél wat tv's héél veel duurder zijn. Nu vraag ik me af waarom dit is. Ik snap dat ik met een lage prijs wellicht iets inlever op beeldkwaliteit, maar is dit voor mijn huis-tuin-keuken tv kijk gedrag genoeg? Momenteel lees ik:
- Geen local dimming (is dit een issue? waar merk ik dit aan? wat is het voordeel het wel te hebben?)
- Zoals bij veel spul slechte speakers (geen issue, huidige tv staat nu ook al direct aan home cinema set en standaard aan)
Is deze tv door zijn lagere prijs dan ook substantieel slechter dan bijvoorbeeld een:
pricewatch: Samsung UE55F6740 Zwart
Ik zie dat deze een veel hogere geoptimaliseerde Hz heeft, maar moet ik me daar iets van aantrekken? Wat duidelijkheid hierin zou zeer gewaardeerd worden