Wake-up OnLAN doet het niet meer sinds Avira IS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Sinds ik Avira Internet Security installt heb, kan ik Win7 niet meer wekken via een vanuit WinVista RDP oproep, is Avira er weer af dan doet die het weer. Zet ik de Avira FireWall uit.... helpt ook niet. Heb hiervoor jaren met Avira Antivir gewerkt, dus zonder de FireWall, dat werkte wel.

Heb het op Avira forum gevraagd, ik kreeg na een maand nog geen antwoord.

Heb dit in het Windows forum gezet (na getwijfel, want het kan ook in de clientsoftware, in de networking, of in de AV-software fora), omdat dit naar ik vermoed iets in Win7 is wat anders is gezet door de Avira-installer. Zijn er commandos in de commandline waarmee je kan nagaan wat de WOL dood houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Windows zelf doet erg weinig met WoL als de machine uit staat. Het is echter op de netwerkkaart dat er gelet wordt op de magic packet die de machine weer het signaal geeft om op te gaan starten.

Gezien dat je problemen zijn begonnen, en ophouden, met Avira IS ligt daar natuurlijk de bron.

Sommige pakketten met firewall moet je de aangesloten netwerken classificeren of ze vertrouwd zijn of niet. Soms zet een IS pakket standaard alles op niet vertrouwd. Dit zal je dan even moeten nakijken in de settings van het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ja dat even nakijken is het probleem , zo handig ben ik daar niet mee. Nu nog uitvinden waaro en wat...gaarne wat input, ik kom er niet uit. :)
Al geprobeerd>>> ip adres van de roepende pc in de icmp rule te doen, teven dat adres als ipv4 geaccepteerd pakket gedaan, niks. Verder uiteraard gekeken naar de adapter in Windows, stond niks vreemd voor wat ik zag. Verder in de bios gekeken.

Maar ik herhaal uit de TS>> als FireWall uit is, doet die het nog niet, hij doet het pas als die uninstallt is. Dus daarom denk ik dat het een setting in Windows is, misschien eens kijken in gpedit...?

[ Voor 63% gewijzigd door Sjah op 22-01-2014 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Wake-on-LAN staat los van het OS wat je gebruikt, dus het enige wat ik me kan voorstellen is dat Avira iets met je BIOS instellingen heeft gedaan. Verschil gezien bij instellingen mbt WOL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
WOL kan zeker wel met het os te maken hebben. Dat ligt er helemaal aan of de PC helemaal uit staat, of dat Windows in sleep mode gaat. In het laatste geval is het een setting in windows.

Je zou de volgende instellingen kunnen controleren:
http://windows7-issues.bl...-windows-7-made-easy.html

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300