Hoi allen,
Graag zou ik een nieuw systeem willen aanschaffen omdat mijn oude computer (Intel® Core™2 Quad CPU Q8200 @ 2.33GHz met NVIDIA GeForce 9600 GT) alweer 5 jaar oud is en de nieuwste games niet meer draait.
Daarom zou ik graag jullie advies willen vragen over twee dingen. Hoe ziet mijn pc keuze eruit en een vraag over beeldschermen.
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er vooral mee gaan gamen en hij gaat ook gebruikt worden om te downloaden, films te kijken en af en toe iets in word/Excel.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil voor de pc ongeveer 1200 uitgeven. Misschien dat ik de Windows 8.1 versie nog van iemand kan krijgen dus daar komt mogelijk ook nog budget vrij.
Voor het beeldscherm ongeveer 400 in gedachte.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik neem alleen mijn 5.1 geluidsysteem mee van Logitech en mijn muis.
Ik heb ook nog een beeldscherm van Samsung (24inch/TN) die eventueel gebruikt kan worden (niet te vinden in pricewatch).
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De gehele PC. En ik zat te denken aan een opzet met twee beeldschermen. Hier ben ik nog niet over uit. Ik heb voor mezelf de volgende opties in gedachte.
1. 1x 27inch beeldscherm met hogere resolutie
2. 2x 24inch beeldscherm FHD
3. 2x 22 inch beeldscherm FHD, dit omdat ik ergens las dat boven 22 inch vervelend wordt.
4. 1x 24 inch beeldscherm FHD om naast mijn huidige beeldscherm van 24 inch te zetten. Maar hier heb ik weer over gelezen dat het ook vervelend kan zijn als je twee verschillende schermen hebt.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, ik wil gewoon goede producten
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Grootte maakt niet uit. Geluidsniveau: kan het zachter met dezelfde prestaties, dan waarom niet? Energieverbruik maakt niet zoveel uit.
•Ga je overklokken?
Nee.
Hierbij heb ik vooral vragen over de videokaart, want er zijn nu verschillende met aftermarket koelers. Welke is hiervan het beste?
En voor de kast heb ik deze gekozen omdat hij goedkoop is en uiterlijk mij niet zoveel uitmaakt. Hij staat toch weggewerkt. Alleen moet ik hiervoor nog extra fans kopen voor in de kast? En zo ja welke?
Alvast bedankt voor de eventuele tips!
Graag zou ik een nieuw systeem willen aanschaffen omdat mijn oude computer (Intel® Core™2 Quad CPU Q8200 @ 2.33GHz met NVIDIA GeForce 9600 GT) alweer 5 jaar oud is en de nieuwste games niet meer draait.
Daarom zou ik graag jullie advies willen vragen over twee dingen. Hoe ziet mijn pc keuze eruit en een vraag over beeldschermen.
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er vooral mee gaan gamen en hij gaat ook gebruikt worden om te downloaden, films te kijken en af en toe iets in word/Excel.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil voor de pc ongeveer 1200 uitgeven. Misschien dat ik de Windows 8.1 versie nog van iemand kan krijgen dus daar komt mogelijk ook nog budget vrij.
Voor het beeldscherm ongeveer 400 in gedachte.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik neem alleen mijn 5.1 geluidsysteem mee van Logitech en mijn muis.
Ik heb ook nog een beeldscherm van Samsung (24inch/TN) die eventueel gebruikt kan worden (niet te vinden in pricewatch).
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De gehele PC. En ik zat te denken aan een opzet met twee beeldschermen. Hier ben ik nog niet over uit. Ik heb voor mezelf de volgende opties in gedachte.
1. 1x 27inch beeldscherm met hogere resolutie
2. 2x 24inch beeldscherm FHD
3. 2x 22 inch beeldscherm FHD, dit omdat ik ergens las dat boven 22 inch vervelend wordt.
4. 1x 24 inch beeldscherm FHD om naast mijn huidige beeldscherm van 24 inch te zetten. Maar hier heb ik weer over gelezen dat het ook vervelend kan zijn als je twee verschillende schermen hebt.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, ik wil gewoon goede producten
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Grootte maakt niet uit. Geluidsniveau: kan het zachter met dezelfde prestaties, dan waarom niet? Energieverbruik maakt niet zoveel uit.
•Ga je overklokken?
Nee.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 187,37 | € 187,37 |
| 1 | MSI B85-G43 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition | € 386,- | € 386,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 68,- | € 68,- |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,30 | € 36,30 |
| 1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 9,95 | € 9,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 79,60 | € 79,60 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 118,04 | € 118,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.168,96 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Acer G246HLBbid Zwart | € 128,06 | € 128,06 |
| 1 | BenQ DL2215 Zwart | € 91,30 | € 91,30 |
| 1 | Dell P2214H | € 158,45 | € 158,45 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart | € 458,- | € 458,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 835,81 | |
Hierbij heb ik vooral vragen over de videokaart, want er zijn nu verschillende met aftermarket koelers. Welke is hiervan het beste?
En voor de kast heb ik deze gekozen omdat hij goedkoop is en uiterlijk mij niet zoveel uitmaakt. Hij staat toch weggewerkt. Alleen moet ik hiervoor nog extra fans kopen voor in de kast? En zo ja welke?
Alvast bedankt voor de eventuele tips!