Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 13:00
Hallo allemaal,

Voor mijn ouders zit ik te kijken naar een nieuwe tv voor in de woonkamer. De 7 en 8000 serie van Samsung vinden ze te duur. Daar ging natuurlijk mijn voorkeur naar uit ;)

Dus zit ik nu te kijken naar de 6000 serie. Volgende week is de BTW actie van de Mediamarkt en daar wil ik de nieuwe TV ophalen. Daarom ligt de keuze tussen de 6400 (899€) en de 6640S (1049€). Na wat dingen vergeleken te hebben zie ik dat er eigenlijk 2 verschillen zijn tussen deze TV's:

6640S heeft 600Hz en Micro dimming en de 6400 niet. Merk ik dit? Is dit de 150€ extra waard? Welke TV zouden jullie kopen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Geen van beide om de standaard :P ;) (mooi is anders >:) )

Maar zo snel rondkijkend is het zo te lezen die meerprijs niet waard ...

F6400 en F6510 (beiden 46 inch model) waren nog 'Beste Koop' bij een test van de Consumentenbond van december 2013 als ouder overtuigend argument ... (al wil dat ook niet meteen alles zeggen).

[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 21-01-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
Persoonlijk vind ik de standaard erg mooi ;)

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
apis29 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:18:

Maar zo snel rondkijkend is het die meerprijs niet waard ...

F6400 en F6510 (beiden 46 inch model) waren nog 'Beste Koop' bij een test van de Consumentenbond van december 2013 als ouder overtuigend argument ... (al wil dat ook niet meteen alles zeggen).
je hangt hem toch op zie je niks van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou voor dat geld voor de ST60 van Panasonic gaan want dat is een betere televisie. :+
Voor het geld kun je geen tv kopen met een betere beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
S1NN3D schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:51:
Ik zou voor dat geld voor de ST60 van Panasonic gaan want dat is een betere televisie. :+
Bedoel je dan de TX-P50ST60E? Dit is een plasma tv. Daar heb ik hele slechte verhalen over gehoord, met name over de instap modellen. Klopt het dat deze TV's ontzettend verbeterd zijn? Ik las namelijk op het forum meerdere positieve reacties hierover. En is inbranden geen gevaar meer?

Of zou je eerder voor een TX-L47FT60 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Inbranden is geen punt meer.

Plasma is qua bijna alles beter. Alleen met veel verlichting is het niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Die bedoel ik ja. Slechte verhalen... dat lijkt me sterk. Het is met afstand de beste tv die je kan kopen in deze prijsklasse.

Inbranden is een een typische probleem van de plasma techniek die kán voorkomen. Maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Ik ben momenteel naar mijn 2e plasma aan het kijken en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Een lcd heeft last van typische problemen als backlight bleeding, motion blurring en een matig contrast. En dat zijn geen problemen die kunnen voorkomen maar je hebt ze gegarandeerd want het is inherent aan de techniek.

Omgevingslicht is ook een vaker genoemd probleem. Ook hiervan ben ik van mening dat dit reuze meevalt. Naar mijn plasma's heb ik altijd beter kunnen kijken bij daglicht dan naar de lcd die ik hiervoor heb. En het toestel staat toch echt bij 3 grote ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk bestaat gevaar voor inbranden/retentie bij een Plasma altijd, maar is het enkel de vraag hoe heftig dit zichtbaar is.

Ik zou eens kijken naar de UE46F6740 van Samsung die is vergelijkbaar met de F6640 van de mediamarkt alleen met een normale voet en niet zo`n kruisvoet.

Deze staat nu in de pricewatch op iets van 950.- euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Het is niet zo dat je moet afwachten hoe heftig het zichtbaar zal zijn. Je loopt theoretisch gezien het risico op inbranden. In de praktijk hoeft dit niet zo te zijn want het overkomt echt niet iedereen.

Het risico dat je last hebt van typische lcd-problemen is 100% aanwezig want het is onlosmakelijk verbonden aan de gebruikte techniek.

Het is maar net waar je voor kiest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
418O2 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:25:
Inbranden is geen punt meer.

Plasma is qua bijna alles beter. Alleen met veel verlichting is het niet optimaal.
En toch ken ik iemand die met een recent plasma model van Panasonic inbranders heeft gehad 2x.

EDIT : ik zou er ook even bij vermelden dat die persoon 2x een nieuwer model heeft gekregen van Panasonic kostenloos.

[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 21-01-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Mektheb schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:44:
[...]

En toch ken ik iemand die met een recent plasma model van Panasonic inbranders heeft gehad 2x.

EDIT : ik zou er ook even bij vermelden dat die persoon 2x een nieuwer model heeft gekregen van Panasonic kostenloos.
Dat is erg jammer en echt een kwestie van pech hebben. Maar gelukkig is Panasonic niet flauw qua garantie. Zelf ondertussen 2 plasma's staan die probleemloos spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dat is toch een hele andere prijsklasse?? De 50 inch dan, ik zou er ook nog voor gaan als tweede tv in 42 nu het nog kan maar laatst in de MM zag het er toch wel allemaal dof uit (ST50), dus dat wordt nog alles instellen om het beste beeld eruit te halen ... Wat vinden z'n ouders daarvan; of liever out-of-the-box meteen kijkbaar?
edit: Ok, voor die €150 extra van de 6640SS zit je wel in die prijsklasse idd.

Met gamen bijv. kan je (makkelijk) last van inbrandenimage retention krijgen is het laatst wat ik gelezen had toen ik nog moest kiezen. En volgens mij moest je nog steeds een plasma zoveel uur "inwerken" om dat voor te zijn ... Vinden z'n ouders dat de moeite waard, die inwerk periode? Image retention a.g.v. gamen zal wel geen probleem worden.

Recente Pioneer modellen bestaan vlgns mij niet ;) Stond er nou Pioneer net :*) ?

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 21-01-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ja stond er, als ik aan plasma denk denk ik nogsteeds aan Pioneer, maar bedoel inderdaad Panasonic want die van Pioneer die zijn der al heeel ff niet meer ( helaas :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
Mensen, bedankt voor jullie reacties!

Het jammere vd Panasonic is dat ze geen 46 inch variant hebben. Het prijs verschil is 400€ tussen de 42 en de 50. Ik denk niet dat ik ze zo ver krijg om een 50 inch te kopen.

Gamen etc is helemaal niet de bedoeling hooguit FIFA 14 maar dat is dan puur voor mezelf met wat vrienden,BF of COD is niet aan de orde.

Twijfel geval dus.. het wordt of een Panasonic of de 6400... Binnenkort maar eens even naar de Mediamarkt en kijken welke ze t mooiste vinden!

Nogmaals: bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Mektheb schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:03:
Ja stond er, als ik aan plasma denk denk ik nogsteeds aan Pioneer, maar bedoel inderdaad Panasonic want die van Pioneer die zijn der al heeel ff niet meer ( helaas :( )
Pana heeft Pioneer overgenomen. In de topmodellen van de huidige serie komen ze tot de kwaliteit van de kuro :)

Plasma komt erg slecht uit onder TL licht en ik acht de kans aanwezig dat ze ze niet eens hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
apis29 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:59:
...maar laatst in de MM zag het er toch wel allemaal dof uit (ST50), dus dat wordt nog alles instellen om het beste beeld eruit te halen ... Wat vinden z'n ouders daarvan; of liever out-of-the-box meteen kijkbaar?
edit: Ok, voor die €150 extra van de 6640SS zit je wel in die prijsklasse idd.
Dit komt omdat de winkel niet de juiste plaats is om tv's te bekijken, onder die zee aan tl-licht. Plasma's lijken tof en de lcd's schreeuwen je toe met hun over-the-top kleurstelling. In een thuis situatie zien alle tv's er anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
S1NN3D schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:51:
Wow.. Ik wéét dat je plasma leuk vindt maar moet je dit in *ieder* topic melden? Dit is totaal niet de vraag die gesteld wordt, het wordt redelijk hinderlijk zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Brammos85 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:47:
Wow.. Ik wéét dat je plasma leuk vindt maar moet je dit in *ieder* topic melden? Dit is totaal niet de vraag die gesteld wordt, het wordt redelijk hinderlijk zo..
Op het forum zitten gewoon een aantal liefhebbers van elektronica die in diverse topics reageren; daar ben ik er één van. Op basis van eigen ervaringen geeft men gewoon vrijblijvend advies. Het kan dan voorkomen dat je niet te horen krijgt wat je graag wil horen, zoals bij jou het geval is. En het is slechts een advies, je hoeft het niet op te volgen. Ieder zijn eigen ding, doe er mee wat je wil.

Het is in mijn ogen meer hinderlijk dat een incidentele poster zoals jij, goedwillende liefhebbers van dit forum wegjaagt met je geklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ging nog eens kijken naar de consumentenbond cijfers en de 6640 6740 stond er ook tussen met predikaat "Beste uit de Test" (vs die "Beste Koop" van de 6400 en 6510). Moet alleen het artikel nog lezen voor de context, aangezien er nog meer beste uit de test waren ... (cijfer trouwens 7,5 vs 7,1 van de andere twee). Alsnog: het prijsverschil is het niet waard maar een bezoekje aan de winkel om dat te beoordelen kan nooit kwaad al kan je beter uitgebreide reviews gaan lezen :) . Deze opsomming klinkt vast erger dan de praktijk met je eigen ogen in het dagelijkse gebruik:

+
  • 6740 - goede kleuren, goed contrast, vloeiende bewegingen, scherp
  • 6400 - vloeiende bewegingen, vrij goed contrast, scherp
  • 6510 - goed contrast, vloeiende bewegingen, natuurlijke kleuren, vrij goede kleuren, scherp
-
  • 6740 - trillingen, troebel, een beetje oranje kleurschijn, een beetje wazig (en als pluspunt 'scherp' :+ )
  • 6400 - wat te kleurrijk, trillingen, wat trillingen(?), verlies van details in donkere delen van het beeld, troebel, een beetje oranje kleurschijn, een beetje rode kleurschijn, een beetje wazig, kleine beeldfouten
  • 6510 - wat te donker, trillingen, rode kleurschijn, beetje verlies van details in donkere delen van het beeld, een beetje wazig, kleine beeldfouten
S1NN3D schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 07:16:
[...]

Dit komt omdat de winkel niet de juiste plaats is om tv's te bekijken, onder die zee aan tl-licht. Plasma's lijken tof en de lcd's schreeuwen je toe met hun over-the-top kleurstelling. In een thuis situatie zien alle tv's er anders uit.
Daar was ik van op de hoogte :*) . Zoveel staan er niet meer maar nog wel op dezelfde plek waar ze altijd stonden. Mischien dat ie nu op een andere instelling stond of omdat er een paar schreeuwerige LEDs naast waren gekomen waar vroeger nog andere Pana plasmas hingen ...
Na het instellen van m'n LED kwam het ook vrij dof/flets over vergeleken met andere settings maar na verloop van tijd begint het normaal te worden (backlight van Sony was standaard 5 bijv. staat nu op 3, op een plek met veel licht van voren - schuifpui, geen direct zonlicht). Las gister in de Pana thread dat de standaard setting zo stond om een zuiniger energieverbruik in de specs te kunnen neerzetten dus mischien zijn de goede settings wat opgekrikt tov van standaard?
Ik hoef overigens niet overtuigd te worden: het is niet "die of die", alleen "wel of niet". Nodig is ie niet maar een laatste kans is het wel ... Alleen jammer dat ze altijd zo'n cheapass (uitziende) remote hebben, hadden ze ook wel van Kuro kunnen meenemen :P .

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 22-01-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 17:33
Hahha jij koopt een tv om voor een mooie standaard?

Tegenwoordig hangen we tv's aan de muur dan zit er geen standaard meer onder maar er achter.
apis29 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:18:

Maar zo snel rondkijkend is het zo te lezen die meerprijs niet waard ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
dhm00 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:43:
Hahha jij koopt een tv om voor een mooie standaard?

Tegenwoordig hangen we tv's aan de muur dan zit er geen standaard meer onder maar er achter.

[...]
Wel goed lezen he fashion victim ;) . Nu wil het toeval dat de rest van de Samsung er ook niet uitziet O-) .
Overigens zijn de Panasonics uitgesloten van de btw actie, de 3D modellen iig, dus dat is alvast geen optie meer ...

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 28-01-2014 23:13 ]

Pagina: 1