Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Caroussel op de frontpage

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik zou het fijn vinden als de afbeeldingen in de caroussel of de URLs daarin een title meekrijgen.
Middels custom CSS heb ik de tekst eronder weg getoverd, om ruimte te besparen en dan is het opeens wel onduidelijk waar sommige artikels over gaan. Als de titles (imo) netjes ingevuld worden, dan verschijnt dat als tooltip en ben ik al blij.

De waarde van die title kan dan uiteraard gelijk zijn aan de titel van het artikel. :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Een tooltip zou dubbelop zijn met de titel die er al bij staat. Vanuit accessibility oogpunt zou een screenreader het dan ook 2x kunnen gaan voorlezen wat me onwenselijk lijkt. Het plaatje is hier meer een sfeer-impressie dan daadwerkelijke content en heeft derhalve geen alt (leeg) of title.

Dat je zelf besluit om de titel te verbergen is dus feitelijk je eigen 'probleem'. Als je ruimte wil besparen kan je kiezen voor de 'compact' weergave waar de titel over het plaatje wordt gepositioneerd :)

Intentionally left blank

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-11 14:01
Waarom verberg je het plaatje niet ipv de tekst?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

CptChaos schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:22:
Middels custom CSS heb ik de tekst eronder weg getoverd, om ruimte te besparen en dan is het opeens wel onduidelijk waar sommige artikels over gaan.
Tekst eronder? De tekst staat er toch boven? Of heb je je weergave-instelling op compact staan?

Als je toch met custom CSS bezig bent, dan kan je die tekst toch (mits je geen compact hebt) over het plaatje heen zetten?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik hoef de tekst niet standaard te zien, vandaar dat het als tooltip mij handiger lijkt, ik vind het eigenlijk vreemd dat dat nog niet gedaan is.
We willen wel een technologisch zo goed mogelijke site bouwen, maar dergelijke dingen voor bijvoorbeeld slechtzienden (en omdat het semantisch is), wordt dan weer niet gedaan.

[ Voor 103% gewijzigd door CH4OS op 21-01-2014 14:23 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

CptChaos schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:17:
Ik hoef de tekst niet standaard te zien, vandaar dat het als tooltip mij handiger lijkt, ik vind het eigenlijk vreemd dat dat nog niet gedaan is.
We willen wel een technologisch zo goed mogelijke site bouwen, maar dergelijke dingen voor bijvoorbeeld slechtzienden (en omdat het semantisch is), wordt dan weer niet gedaan.
Ik leg net uit in mijn vorige comment dat een title attribuut hier juist dubbelop zou zijn, en dus ook voor screenreaders... Het plaatje is begeleidend, niet leidend.

Intentionally left blank

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik las net jouw bericht verkeerd idd. :) Dan zou het idd dubbelop zijn

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom maak je de title die je verbergt niet gewoon weer zichtbaar on hover? Dan heb je de ruimte alsnog bespaard en tegelijkertijd dezelfde functionaliteit die je met zo'n title zou krijgen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1