Gekocht via ebay-winkel in GB: Garantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
Ik heb afgelopen mei een telefoon gekocht via een britse winkel op ebay. Het toestel vertoont nu kuren (het scherm flikkert, geluid werkt niet meer). Deze wil ik dus terugsturen ter reparatie.

Buiten hun trage en ontwijkende antwoorden (vragen om een herstel naar fabrieksinstellingen, aanbieden een nieuw toestel op te sturen voor een "lage" prijs) doen ze nu moeilijk over de verzendkosten.

Na zoeken kom ik tot de conclusie dat volgens de E.U. ik de verzendkosten naar hen zal moeten betalen maar dat ze mij niet kunnen vragen om de retourkosten te vergoeden. Ze willen echter ook niets loslaten over een RMA-procedure totdat ik akkoord ga met hun verzendkosten (20 GBP). Al met al proberen ze dus gewoon onder de garantie uit te komen.

Kunnen jullie mij een advies geven hoe ik hier het beste mee kan omgaan? Ze overtreden in mijn ogen duidelijk de wet (telefoon is al meer dan twee weken stuk, maar nog steeds kan ik deze niet opsturen) en werken niet mee. Ik zie bij ebay ook geen optie om nog een geschil te openen zo ver na de aankoop.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:35

Quad

Doof

Volgens mij is een eBayshop toch niet verplicht om garantie te geven op het product tenzij zij anders aangeven?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
Waarom zouden ze niet verplicht zijn? Het is geen particulier die verkoopt. In feite zijn ze gewoon een webshop die ebay als hun platform gebruiken.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is wat Ebay.co.uk er over zegt: http://pages.ebay.co.uk/b...nsandthelaw.html#warranty
Do I have to provide a warranty?

You don't legally have to provide a warranty. However, if you choose to offer one voluntarily, this will be legally binding. You may find that providing a warranty helps a buyer to choose to buy from you rather than another seller.

Remember that even if a warranty has expired, you may still have obligations under the Sale of Goods Act.
Zie verder http://sogahub.tradingstandards.gov.uk/.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 21-01-2014 12:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Quad schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:39:
Volgens mij is een eBayshop toch niet verplicht om garantie te geven op het product tenzij zij anders aangeven?
Volgens mij is dat enkel het geval van particuliere verkopen, waar inderdaad geen garantie is. Wel heb je optie soms tot SquareTrade, die de garantie namens de verkoper geeft.

Wat stond er verder in de advertentie over de garantie? Enkel als ze het aanbieden, zijn ze het verplicht. En dan kom je bij puntje 2: gelijk hebben en gelijk krijgen, dat is zeker internationaal een gigantisch verschil.

En dan moet je jezelf afvragen, ga je nu 'juridisch' aan de gang om je gelijk te krijgen, of ga je akkoord met die 20 pond en krijg je alsnog garantie, poot stijf houden en je blijft zitten met een kapotte telefoon.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 21-01-2014 12:48 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-10 11:43
Als de telefoon gekocht is bij een bedrijf dat zich in de UK bevindt, valt de garantie onder UK recht.
Ebay is geen partij in deze. Dat is een aankoop/verkoop dienstverlener.
De aankoop gebeurde afgelopen mei. Dus de aankoop is daarmee afgesloten.

Hier lees je meer over algemene garantieregels:
http://www.adviceguide.or...guarantee_or_warranty.htm
Pagina: 1