Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Laptop

Pagina: 1
Acties:

• ninonala
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik ga over een aantal weken op reis naar Zuid-Afrika. Ik ben hiervoor op zoek naar een nieuwe laptop, omdat mijn huidige laptop al oud en redelijk versleten is en daarnaast ook behoorlijk groot en zwaar is.
Ik zoek dus een relatief lichte en kleine laptop met een lange accuduur. Als ik terug ben van mijn reis wil ik hem voornamelijk gebruiken voor het gebruik van Office etc, internetten, downloaden van muziek en films en het spelen van games als FM.

Wat zijn dan de laptops (en bijbehorende prijsrange) waar ik aan moet denken? Momenteel heb ik een Asus en daar ben ik best tevreden over.

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Macbook Air?

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11 12:42
Macbook air
is inderdaad een goede keuze als jouw prijsrange het toelaat, ik heb hem zelf ook en neem hem vaak mee, het gewicht is een groot voordeel. Mac OS X kan wel even wennen zijn.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:43

Barrycade

Through the...

Wat ga je er mee doen in Zuid-Afrika? Ga je Office werk doen er mee? Of wellicht foto's op backuppen?

Of is het om wat te internetten en wat te e-mailen want dan zou ik je een 7" tablet adviseren en als je weer terug bent uit ZA naar een laptop te gaan kijken. Weet je ook meteen hoeveel geld je nog over hebt ;)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Mocht de macbook Air iets te prijzig zijn dan is een Asus Vivobook S400CA Series ook een mooie keuze...

Systeem Specs

• ninonala
Dank voor de snelle reacties!

Ik zal de laptop voornamelijk gebruiken om te internetten, om foto's op te slaan en om films/series te bekijken (liefst via een harde schijf bv.). Mijn huidige laptop is sowieso wel aan vervanging toe, dus ik denk dat mijn voorkeur wel uitgaat naar een handige laptop. Anders ben ik een beetje bang dat de tablet die ik nu zou kopen na mijn reis voornamelijk stof loopt te happen.
Naast bovenstaande functionaliteiten zou ik de laptop ook willen gebruiken voor wat games als Football Manager.

De Macbook Air is inderdaad een mooi apparaat, maar wellicht iets boven mijn budget aangezien mijn trip naar Zuid-Afrika ook behoorlijk prijzig gaat worden. Bovenstaande Asus ziet er ook wel interessant uit inderdaad, zal deze eens wat beter gaan bekijken. Deze zou in principe wel aan mijn wensen moeten voldoen gok ik?

Andere suggesties blijven uiteraard welkom!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:43

Barrycade

Through the...

De reden dat ik een 7"tablet aanraad is het gewicht:
Ik heb een vergelijkbare bedrijfslaptop als die vivobook namelijk een Latitude 6420 en die is 2 kg. Dan zou je denken: lekker licht, dus geen probleem. Maar ik sleep 'm overal naar toe en samen met de oplader in een tas wordt het na 20 minuten toch een aardig blok aan je been.

Ik weet niet wat je in ZA gaan doen, ik hoop niet alleen met de billen in het strandzand dus dan zal je alles mee moeten slepen incl je laptop.

Beetje 7" tablet weegt 4 ons tezamen met een portable HDD kan je toch ook filmpjes kijken? En ik denk dat als je een tablet gewent bent je laptop eerder stof staat te happen dan je tablet. Tenminste dat is mijn ervaring. Mijn tablet maakt thuis de meeste uren. En dan heb ik een i7 desktop en een Ultrabook thuis staan.

• ninonala
Zou een ultrabook een goede keuze voor mij kunnen zijn?
Wat zijn de grootste verschillen tussen een ultrabook en een 'gewone' notebook?
Wat zijn de voor- en nadelen van deze verschillende laptops?

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 09:54
Een ultrabook is lichter en dunner dan normale "laptops" en daarom ook makkelijk mee te nemen!

Hardware is wel een stuk trager dan een normale laptop en ultrabooks hebben geen DVD drive (ook hebben ze minder aansluitingen dan een normale laptop)

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
overval magneet dus met een nieuwe toy, veel mensen die ik ken die daar heen gingen zijn overvallen of beroofd.

• ninonala
Maar dat zou in principe hetzelfde zijn met elke laptop/tablet neem ik aan, Sambalbaj. Het zal niet zo zijn dat, mocht het gebeuren, ze denken van 'oh, het is een gewone laptop of tablet, die hoeven we niet'.

Verwijderd

Das waar, wel is een macbook een wat meer "statussymbool" en ook wat meer waarde vast, waardoor het toch weer een stuk aantrekkelijker wordt voor dieven. Als ik jou was zou ik dus of een hele goede reisverzekering afsluiten en alles heel veilig opbergen, of een goedkope tablet nemen en als je terugbent kijken naar een leuke laptop.

Houd er wel rekening mee dat als je overvallen wordt, dit niet alleen rot is omdat je je laptop eventueel kwijt bent, maar ook dat het een bijzonder onplezierige ervaring kan zijn, daarom zou het mij beter lijken dat je dat risico zo klein mogelijk maakt.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Klopt, maar ik zou dan toch liever met een tablet als de nexus 7 van iets meer dan €200 lopen dan met een laptop van €700. Enige taak die me in eerste instantie lastig lijkt is het opslaan van je foto's via een tablet, maar ik denk dat daar ook wel wat op gevonden kan worden (een externe hdd met sd kaart lezer misschien)

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11 11:40
Beetje OT:

Zie dat je films gedownload zijn alvorens je naar daar trekt. In ZA is het internet vrij beperkt. Velen gebruiken internet cafés of thuis een Vodafone stick, in beide gevallen ben je vrij hard beperkt qua data.

Veel plezier!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Je zou ook eens naar een MS Surface kunnen kijken, is een goede mix tussen tablet en laptop.
De verse 1 Koop je al vanaf 325 euro + 79 voor de touch cover, maar de versie twee is veel sneller en niet echt veel duurder.

Paar weken geleden had ik hem ook mee op vakantie genomen (was ie aan toe!).
Als mede gopro gebruiker is het ingebouwde micro-sd slot super handig omdat je filmpjes direct kan afspelen of kopieeren naar bv een USB stick/schijf.
Iets wat me ook op viel aan de Surface is het wifi bereik, dit was echt veel beter dan andere devices.

Eigenlijk is het dus gewoon een mini laptopje in tablet format waar je na je vakantie ook nog gebruik van gaat maken mede omdat er ook Office 2013 op zit (ik typ dit bericht op die van mij nu nm).

• ninonala
Die MS Surface is wellicht ook best interessant inderdaad. Eens kijken of ik die ergens kan testen.
Ik zal mijn computer (notebook/ultrabook/tablet) tijdens mijn reis voornamelijk gebruiken voor het opslaan en uploaden van foto's, blog bijhouden etc., mailen en het kijken van films/series via een externe harde schijf.

Als ik terugkom van mijn reis heb ik echter ook een laptop nodig voor school/werk die wat zwaardere programma's aankan (evt. photoshop oid) en daarnaast wat lichtere games kan draaien (Football Manager 2014 bv.). Ik wil dus eigenlijk voorkomen dat ik een dubbele uitgave moet gaan doen door bijvoorbeeld een tablet zoals de MS Surface te kopen, die toch behoorlijk prijzig is, en als ik terug ben ook nog een 'dure' laptop moet aanschaffen. Mijn reis zal toch ook behoorlijk wat gaan kosten en ik heb helaas geen 'unlimited funds' ;-).

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Misschien een 2de hands surface? Hier wat 2de hands mogelijkheden: http://tweakers.net/categ...aPr1WSpA1nIyC7i_TyYxbrfUL

• ninonala
Kunnen jullie aangeven wat het verschil is tussen onderstaande laptops?
Voldoen deze aan mijn eisen en welke zouden jullie mij aanraden?
Of als jullie betere opties hebben in deze prijscategorie hoor ik het uiteraard ook graag.

pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA202H
pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA129H

[ Voor 44% gewijzigd door ninonala op 28-01-2014 13:44 ]

• ninonala
Ik stuitte ook op onderstaande Lenovo laptop. Wat vinden jullie van deze laptop in vergelijking met bovenstaande Asus Vivobooks?
pricewatch: Lenovo IdeaPad U410 Touch (59401632)

• ninonala
Iemand?
Pagina: 1