Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetfraude verdrievoudigt 'mede door laksheid politie'

Pagina: 1
Acties:

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Ik vind de titel eerlijk gezegd nogal suggestief.
Er kwamen in 2013 drie keer zoveel meldingen over fraude via internet binnen bij de Fraudehelpdesk dan in het jaar ervoor. De stijging komt volgens de dienst door de toegenomen bekendheid van de helpdesk, maar ook doordat 'blijkt dat opsporingsinstanties er niets mee doen.'
3x zoveel meldingen bij de Fraudehelpdesk zegt niets over de laksheid bij de politie volgens mij, hooguit dat er steeds meer mensen op internet gedupeerd worden door phishing en hun site dus populairder wordt.
Overigens schat de Fraudehelpdesk dat 90 procent van de fraudezaken nooit gemeld worden uit schaamte of een te klein schadebedrag.
Dus 90% procent wordt niet gemeld, hoe kan justitie een zaak nu oplossen als er geen aangifte wordt gedaan? Wie is hier nu laks?

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De uitspraak is zeker suggestief: het is namelijk de claim van de FraudeHelpdesk dat de oorzaak bij de lakse houding van de politie ligt. Ik heb de uitspraak tussen aanhalingstekens gezet om dit duidelijk te maken.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Dat gedeelte van de titel stond al tussen aanhalingstekens, maar dat dekt de lading niet genoeg vind ik.
Internetfraude is niet verdrievoudigt, maar er is 3x zo vaak melding gedaan bij de fraudehelpdesk, dat is heel iets anders.

Een betere titel zou zijn: Fraudehelpdesk: 'Internetfraude verdrievoudigt mede door laksheid politie'