Toon posts:

Waarop draait GTA V beter: de xBox 360 of de PS3?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een vrij simpele vraag. Zoals de titel al zegt wil ik graag weten waarop GTA V beter draait: op een xbox 360 of op een PS3?

Ik zat namelijk te bedenken dat GTA V wel een best heel vet spel is, en dat tweedehands consoles zoals een PS3 of een xbox 360 steeds goedkoper worden. Daarbij is GTA V voor de PC nog lang niet aangekondigd en gaat mijn 8800GTX dat waarschijnlijk niet echt lekker draaien :+ En omdat ik laatst een mooie deal gedaan had, heb ik misschien wel het geld er voor over om een console te kopen.

Dus, waarop heeft GTA V de minste lag en laadtijden? Nu heeft de PS3 mijn voorkeur omdat je niet hoeft te betalen om online te gaan (toch?) Ook zou ik graag ( mocht ik een console kopen) het ding aansluiten via VGA en zou hij bij voorkeur Wi-Fi moeten hebben, alhoewel ik ook wel het bestaande lijntje kan splitten. VGA kan toch gewoon, neem ik aan?

Of, zou ik in plaats van een console kopen een nieuwe videokaart kopen? Ik ben dit niet van plan omdat dit waarschijnlijk gebottleneckt zou worden door mijn Phenom x4 940 en omdat mijn PC nogal instabiel is en ik dan liever in een keer een hele nieuwe koop.

Dus, ik hoor graag jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 21:17

TommieW

Numa numa.

GTA V voor de PC wordt in maart verwacht.

[ Voor 3% gewijzigd door TommieW op 21-01-2014 10:45 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, daar valt wel op te wachten. Nu nog het probleem van de 8800GTX. Dat zou dan een hele nieuwe PC moeten worden, maar 900 Euro daaraan uitgeven gaat niet lukken en dat is wel wat ik wil want het moet wel enigszins futureproof zijn.

Maar ontopic, zijn er nog bijkomende voordelen van een console? Wat is nou echt een functie van je console waarvan je vind dat die onmisbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Niets is echt onmisbaar, alles is wel op 1 of andere manier op te lossen.

Maar zo simpel te zeggen, X360 party systeem, chatsysteem (party en ingame), gewoon spelen op je TV, specs en settings maken niet uit (game is gemaximaliseerd voor je de console).

Uitgaande wat GTA4 al nodig had op PC, verwacht ik de eisen voor GTA5 niet veel lager, natuurlijk heb je 10x betere graphics.

Andere kant, als de PC versie komt, is de kans dat de next-gen er ook aankomt, ook vrij groot. Dat geval heb je de 'voordelen' van console, maar voor de helft van de prijs van een PC. (goed, zal de PC wel iets blijven voorlopen op graphics, mits je mid-high-end zit).

En hoe GTA5 op de consoles draait, dat is marginaal verschil. Wel moet je bij X360 goed opletten wat je waar installeert (omdat die extra optie heeft tot installatie van speel-CD, wat juist negatieve effecten heeft), maar verder ontloopt het elkaar amper.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 21-01-2014 11:06 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 11:42

weebl

YARR!

Ik vond dit:

http://www.extremetech.co...y-and-graphics-comparison

(had je zelf ook wel kunnen vinden denk ik ;) )

Het verschil tussen beide consoles is erg klein. Denk dat je meer moet kijken naar zaken als betalen voor online enzo inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:41
PS3 heeft alleen HDMI out.. Dus je zal dan sowieso een verloopstekker moeten aanschaffen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:04:
Niets is echt onmisbaar, alles is wel op 1 of andere manier op te lossen.

Maar zo simpel te zeggen, X360 party systeem, chatsysteem (party en ingame), gewoon spelen op je TV, specs en settings maken niet uit (game is gemaximaliseerd voor je de console).

Uitgaande wat GTA4 al nodig had op PC, verwacht ik de eisen voor GTA5 niet veel lager, natuurlijk heb je 10x betere graphics.

Andere kant, als de PC versie komt, is de kans dat de next-gen er ook aankomt, ook vrij groot. Dat geval heb je de 'voordelen' van console, maar voor de helft van de prijs van een PC. (goed, zal de PC wel iets blijven voorlopen op graphics, mits je mid-high-end zit).
Dus de voordelen van een console zijn feitelijk dat het minder gedoe is dan een PC en dat als je een game ervoor haalt dat je zeker weet dat hij het draait.

De afweging hier is dus: of ik haal nu een oude console en kan GTA V spelen, of ik wacht nog een tijdje en haal een compleet nieuwe PC en kan dan GTA V spelen. Dat kan dan nog wel een tijd duren want voordat ik 900 Euro kwijt kan aan een nieuwe PC, dat is nog niet in zicht.
weebl schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:06:
Ik vond dit:

http://www.extremetech.co...y-and-graphics-comparison

(had je zelf ook wel kunnen vinden denk ik ;) )

Het verschil tussen beide consoles is erg klein. Denk dat je meer moet kijken naar zaken als betalen voor online enzo inderdaad.
Klopt, maar ik hoopte hier ervaringen te vinden in plaats van reviews, aangezien reviews meestal over een korte periode gaan. Maar wel bedankt :) Dan word het dus kijken naar features.
DonJunior schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:09:
PS3 heeft alleen HDMI out.. Dus je zal dan sowieso een verloopstekker moeten aanschaffen.
Dan moet je een actieve hebben van <50 Euro toch? Want digitaal moet dan naar analoog omgezet worden, en dat is niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 16:32

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:12:
[...]

Dus de voordelen van een console zijn feitelijk dat het minder gedoe is dan een PC en dat als je een game ervoor haalt dat je zeker weet dat hij het draait.

De afweging hier is dus: of ik haal nu een oude console en kan GTA V spelen, of ik wacht nog een tijdje en haal een compleet nieuwe PC en kan dan GTA V spelen. Dat kan dan nog wel een tijd duren want voordat ik 900 Euro kwijt kan aan een nieuwe PC, dat is nog niet in zicht.

[...]

Klopt, maar ik hoopte hier ervaringen te vinden in plaats van reviews, aangezien reviews meestal over een korte periode gaan. Maar wel bedankt :) Dan word het dus kijken naar features.

[...]

Dan moet je een actieve hebben van <50 Euro toch? Want digitaal moet dan naar analoog omgezet worden, en dat is niet goedkoop.
De xbox slim heeft wifi, en via een kabel die je los kan halen (20,- ong) kan je die op vga aansluiten.

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
V&A aangeboden: Xbox 360 Slim 4GB Zwart + GTA 5 en meer

Zoiets als dit dus? Ook nog een mooie prijs op zich, het enige wat me echt niet bevalt is betalen voor online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is een 4GB model, daar heb je meteen je eerste probleem met GTA5, dan zou je met een USB stick moeten gaan werken voor de 8GB install. (en 2de disc kan je niet installeren).

En die XBL prijs, het heeft zich voor mij al aantal keer bewezen veel beter te zijn. En voor dat beetje extra feature/service, betaal ik wel voor.

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 21-01-2014 12:57 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, domme fout. Toch een ander model dan. Wat die service betreft, ik ga er nog eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Aangezien de performance van GTA5 min of meer identiek is op beide consoles, zou je je keuze van andere zaken af moeten / kunnen laten hangen (enige verschil is dat je meerdere disc's nodig hebt op de Xbox en het online gedeelte niet gratis is).

Als je dan alsnog wil instappen in de vorige generatie consoles, dan zou ik voor de PS3 gaan mede omdat deze de laatste tijd nog een aantal goede exclusive games heeft gehad en nog voldoende support krijgt vanuit Sony met games e.d.. Volgens mij (dacht ik) is dat met de Xbox360 veel minder het geval. Daarnaast heeft de PS3 een blu-ray speler erin zitten, ook een plus, en is online gamen gratis.

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sssquirrel schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:03:
Aangezien de performance van GTA5 min of meer identiek is op beide consoles, zou je je keuze van andere zaken af moeten / kunnen laten hangen (enige verschil is dat je meerdere disc's nodig hebt op de Xbox en het online gedeelte niet gratis is).

Als je dan alsnog wil instappen in de vorige generatie consoles, dan zou ik voor de PS3 gaan mede omdat deze de laatste tijd nog een aantal goede exclusive games heeft gehad en nog voldoende support krijgt vanuit Sony met games e.d.. Volgens mij (dacht ik) is dat met de Xbox360 veel minder het geval. Daarnaast heeft de PS3 een blu-ray speler erin zitten, ook een plus, en is online gamen gratis.
Dat waren inderdaad ook mijn gedachten. Het enige zou dan nog zijn om een VGA out te krijgen, maar dat kan ik denk ik zelf wel uitvogelen, laatst iets soortgelijks gedaan met een Nintendo Wii.
Pagina: 1