Toon posts:

(~750 euro) Laptop voor casual gebruik en gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, nadat mijn huidige laptop toch wel erg snel warm wordt, tot het punt dat hij gewoon uitvalt, heb ik besloten om een nieuwe laptop aan te schaffen.

•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Met de nieuwe laptop wil ik graag enigszins kunnen gamen. Uiteraard begrijp ik dat het een laptop is en voor deze prijsklasse een bepaalde verwachting mag worden gedaan (ik heb geen probleem om spellen op low te spellen). Daarnaast ga ik het gebruiken voor mijn studie, echter komt hier geen video bewerking of dergelijke bij kijken. Dus enkel voor tekstverwerker (word) dus dat zal niet echt het probleem zijn.

•Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik zit zelf te kijken naar rond de 750 euro. Mocht er een (groot) verschil zitten kan ik nog richting de 800 bijvoorbeeld.

•Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Niet met grote regelmaat. Dit zou onder de categorie mooi meegenomen vallen. Enige waar ik wel naar zoek is een 15,6 inch formaat.

•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken. Wel heb ik al twee laptops gevonden:

pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2OC-225NL
en
De Lenovo E540 (aangepast op de Lenovo site)
Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz)
E540 NV N14P-GV2+ Graphics,2GB
8GB PC3-12800 DDR3L (2 DIMM)
500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
721,47 euro (voor kortingscoupon of dergelijke)

Hierbij heb ik mijn twijfels over de videokaart in de Lenovo voor mijn doeleinde. Daarnaast heeft van de twee de MSI minder RAM (6 i.p.v. 8 van Lenovo) maar voor mijn doeleinde (gaming) is dat op het moment ook niet een probleem begreep ik omdat de meeste nog op 4 RAM zitten.

Zouden jullie hier wat licht op kunnen laten schijnen? Heb namelijk het idee dat ik iets over het hoofd zie.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-01 21:31
Beste voor je budget is nu deze aanbieding: pricewatch: Asus N56VV-S4069H
Is een betere laptop (bouwkwaliteit en koeling etc.) dan die jij noemt. Heeft ook goede hardware, i7 quadcore en GT750M. Wil je minder uitgeven zou ik de Lenovo pakken, met i5, GT740M, 8GB (één DIMM), US toetsenbord, 1080p scherm en 62Wh accu. Eventueel Dual Band WLAN.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996