Zojuist enorm geschrokken door een berichtje van de ING. Mijn creditcard zou geblokkeerd zijn omdat fraude wordt vermoed. Nu heb ik gisteren twee iPhones (online) gekocht bij een van de grotere warenhuizen van Nederland, dus ik ging er van uit dat dit de trigger was bij de ING. Normaal koop ik alleen apps in de App Store. De laatste grote afboekingen waren in november vorig jaar en daarvoor november 2012.
Ik dacht ik log even in bij de ING om te kijken wat er aan de hand is. Toen zag ik een tweede afschrijving (ook gisteren), van €0,74 van het bedrijf "Acrot Systems Inc. Santa Clara Caus". Eerst dacht ik dat dit de aanschaf van een applicatie was, maar daar staat bij "Apple Itunes Store".
Na wat Google opdrachten was het nog niet helemaal duidelijk. Op de ene website wordt gezegd (Yahoo Answers, niet helemaal betrouwbaar natuurlijk):
Heeft iemand dit eerder gehad en een idee wat dit is? Ik zal straks om 9.00 meteen de ING bellen om te vragen of zij hier iets van weten.
Ik dacht ik log even in bij de ING om te kijken wat er aan de hand is. Toen zag ik een tweede afschrijving (ook gisteren), van €0,74 van het bedrijf "Acrot Systems Inc. Santa Clara Caus". Eerst dacht ik dat dit de aanschaf van een applicatie was, maar daar staat bij "Apple Itunes Store".
Na wat Google opdrachten was het nog niet helemaal duidelijk. Op de ene website wordt gezegd (Yahoo Answers, niet helemaal betrouwbaar natuurlijk):
Andere websites (FAQ van Skype zegt het volgende:Sometimes, the scammers "test the waters" by putting a very small charge on your credit card. If you do not flag it, they know you are the type that does not check your statements, or you don't care. Either way the next thing they will do is to charge you $99 every month until you figure it out - by the time you catch the trick, they have got several hundred dollars out of your CC company.
Nu had ik aan het einde van de bestelling wel een verificatiescherm (een soort iDeal omgeving) van de ING, waarop ik moest inloggen, dus dat komt overeen met de tweede verklaring. Maar hier stonds niets over een (extra) afboeking ter controle, dus ik vind het allemaal wat vaag.You may also need to verify your credit card using either Verified by Visa or MasterCard SecureCode verification.
Don't worry – you won't actually pay this amount. It's possible that you will see it as a Pending transaction on your bank statement for a couple of days, but as soon as your payment method has been authorized, we cancel the charge.
Heeft iemand dit eerder gehad en een idee wat dit is? Ik zal straks om 9.00 meteen de ING bellen om te vragen of zij hier iets van weten.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile