Na jarenlang bewonderenswaardig lezen dan toch een post op Tweakers van mijn kant, met een vraag.
Vorig jaar heb ik met veel plezier mijn eerste systeem gebouwd. Nu is het tijd voor een fijne upgrade.
Ik bouwde ooit dit:
Deze kon ik niet meer vinden in de pricewatch, maar zat er ook bij:
Corsair 8GB PC3-10666 DDR3 SDRAM (2x 4GB, 1333MHz, CL9)
En ik wil de processor en het moederbord vervangen, HD en koeling toevoegen:
Mijn vraag is vooral: levert mijn huidige voeding voldoende output (350W) voor mijn systeem en hoe is dit te checken?
Verder zijn natuurlijk alle opmerkingen of tips welkom! Ben een beginnende bouwer dus hoor graag of dit systeem mijn wensen kan vervullen: Ik gebruik het systeem voornamelijk voor zware audio-productie (Ableton Live 9, externe geluidskaart en veel USB-MIDI apparatuur), internet/mail en oldscool HOMM4, maar wellicht ga ik met de nieuwe processor tussendoor een nieuwer spel proberen
Reden voor de verbouwing is vooral:
Mijn huidige processor kan mijn audio-projecten niet aan. Ook lees ik veel over onstabiliteit van ASRock B75 Pro3-M moederboord, goeie reden om maar direct die nieuwe 1150 socket te pakken met een nieuw moederboord. (wel jammer dat de goedkope Gelid Solutions Siberian daar niet op past, had mijn oog ook op die stille koeling laten vallen.)
Ik hoop dat mijn (leek-achtige?) vraag duidelijk is. Alvast dank voor een eventueel antwoord en sowieso voor alle informatie die ik hier afgelopen jaren tot mij heb mogen nemen.
Gegroet!
Vorig jaar heb ik met veel plezier mijn eerste systeem gebouwd. Nu is het tijd voor een fijne upgrade.
Ik bouwde ooit dit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G860 Boxed | € 58,50 | € 58,50 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Cooler Master K280 | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Antec VP350P | € 37,70 | € 37,70 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 226,55 | |
Deze kon ik niet meer vinden in de pricewatch, maar zat er ook bij:
Corsair 8GB PC3-10666 DDR3 SDRAM (2x 4GB, 1333MHz, CL9)
En ik wil de processor en het moederbord vervangen, HD en koeling toevoegen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 168,- | € 168,- |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 66,10 | € 66,10 |
| 1 | WD Green WD20EZRX, 2TB | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Scythe Samurai ZZ Rev.B | € 22,36 | € 22,36 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 327,41 | |
Mijn vraag is vooral: levert mijn huidige voeding voldoende output (350W) voor mijn systeem en hoe is dit te checken?
Verder zijn natuurlijk alle opmerkingen of tips welkom! Ben een beginnende bouwer dus hoor graag of dit systeem mijn wensen kan vervullen: Ik gebruik het systeem voornamelijk voor zware audio-productie (Ableton Live 9, externe geluidskaart en veel USB-MIDI apparatuur), internet/mail en oldscool HOMM4, maar wellicht ga ik met de nieuwe processor tussendoor een nieuwer spel proberen
Reden voor de verbouwing is vooral:
Mijn huidige processor kan mijn audio-projecten niet aan. Ook lees ik veel over onstabiliteit van ASRock B75 Pro3-M moederboord, goeie reden om maar direct die nieuwe 1150 socket te pakken met een nieuw moederboord. (wel jammer dat de goedkope Gelid Solutions Siberian daar niet op past, had mijn oog ook op die stille koeling laten vallen.)
Ik hoop dat mijn (leek-achtige?) vraag duidelijk is. Alvast dank voor een eventueel antwoord en sowieso voor alle informatie die ik hier afgelopen jaren tot mij heb mogen nemen.
Gegroet!