Bij WO masters zal je veel abstracter te werk gaan en zijn er niet echt masters die zich richten op die specifieke interesses van jou. Je neigt dan al meer naar communicatiewetenschappen, informatiekunde en informatica.
Op deze drie richtingen kwam ik ook uit. Wat het mij precies biedt boven mijn huidige opleiding weet ik niet precies. Wel weet ik dat bijna de hele werkvloer op mijn net-afgeronde stage me heeft aangeraden om wél een master te gaan volgen. Als ik je nu zou moeten vertellen wat een master boven mijn HBO biedt is mijn antwoord waarschijnlijk het denkniveau en de wijze van onderzoek.
Tevens zijn dit taken waarbij een diploma in de basis vrij weinig uithaalt en een portfolio in de praktijk veel belangrijker is.
Ben ik me van bewust, misschien lijken mijn wensen inderdaad wat simpel. Alleen de combinatie van de drie levert communicatiewetenschappen op, mijn interesses weer informatica en weer een ander deel informatiekunde.
Denk jij al klaar te zijn om de arbeidsmarkt te betreden...
Goede vraag. Ik heb zelf het idee dat ik nog wel verder wil leren omdat het 'moet'.
Veel bedrijven bieden een opleidingsbudget, geef bij je sollicitatie aan dat je jezelf graag verder wilt blijven ontwikkelen en dat (indien mogelijk) je graag een master wilt combineren met een baan (uiteraard in de baas zijn tijd).
Hier zat ik ook aan te denken. Ik zal eerst moeten zoeken naar een juist bedrijf / juiste baan voordat ik hierover kan spreken.
Stop met overwegen, en ga werken

[...]
Maar, doe en haal je het, dan vorm je een zeer interessant pakketje met theorie en praktijk waar ze in het bedrijfsleven erg op zitten te wachten

Precies, daar zit nu dus over te twijfelen. Moet ik gaan werken en eventueel zo'n werk-leer traject doen of moet ik me puur richten op een master? En zo ja: welke? Welke master is voor het bedrijfsleven vandaag de dag van toepassing? Mijn bedrijf riep dat in het gedeelte Social Media weinig werk te halen valt. Welke master ik dan wel moest gaan volgen wisten ze mij niet te vertellen.
Je kunt uiteraard ook ter zijner tijd een Master erbij doen; maar bedenk wel dat het nu makkelijker is (kosten, onwillige werkgever, privé - kinderen/vrouw/man die je koppie willen zien - etc.).
Ook dit ja. Op basis daarvan zou ik nu de master willen doen. Komen we bij mijn eerste vraag - op welke master zit het bedrijfsleven te wachten?
Maar dat een BIMmer niet onbekend zijn lijkt me

welke school heb je BIM gedaan trouwens, HU toevallig

?
Nee, dat praktijk / theorie gedeelte is mij niet onbekend. Hogeschool INHolland, Alkmaar.

Alvast even de vraag aan de mensen hier om
geen discussie te starten over hoe 'goed' INHolland wel of niet is.

Als ik zelf advies mag geven: nu heb je waarschijnlijk nog geen vaste lasten zoals een huis, ben je nog niet verantwoordelijk voor het opvoeden van kinderen, heb je nog alle vrije tijd van de wereld en alle andere studenten vooroordelen

en dat is DE tijd om te studeren. Werken kan altijd nog... nu een paar jaar investeren om later (meer) plezier in je werk te hebben lijkt misschien iets dat heel ver weg is, maar je zit nu in een fase in je leven waar je daar de tijd voor hebt! Ik zou het wel weten, doe mij die universitaire studie maar.
Klopt, behalve kostgeld heb ik geen vaste lasten en kinderen om voor te zorgen... *denkt na*
Denk als ik alles boven hier samenvat, het antwoord min of meer is dat men toch wel zegt om de master te gaan volgen. Behalve dat ik er nu tijd voor heb, kan werken altijd nog, aldus het merendeel.
Overigens vroeg iemand hier hoe oud ik was: Ik ben nu 21 en in maart wordt ik 22 jaar oud.
Dan komen we dus weer op vraag één: Welke master sluit vandaag de dag goed aan bij het bedrijfsleven? Is er een master die alle bedrijven graag willen hebben?
Iedereen in ieder geval voor de antwoorden, ik waardeer het heel erg. Zit momenteel ernstig te twijfelen wat ik nou zal gaan doen...