Idee: Real-time site activity

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallum
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 18:06
Zou het niet leuk zijn een grafische weergave te hebben van de activiteit op Tweakers? Een beetje zoals nrc.nl de meest gelezen stukken real-time weergeeft op http://www.nrc.nl/apps/bigboard/. Een soort Active Topics de luxe. Bijvoorbeeld waar (op heel Tweakers) de afgelopen 1-60 minuten de meeste reacties zijn geplaatst. Of gewoon de meest gelezen stukken. Of waar de grootste groepen actief zijn. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Je kan hier al aardig wat user activiteit zien van Tweakers

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallum
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 18:06
Inderdaad een prima begin, maar het kan nog beter zodat je meteen de onderwerpen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je hier voldoende vaak komt dan is zoiets helemaal niet nodig, dan zie je vanzelf wel wat er leeft :)

Bovendien: ik wil eigenlijk helemaal niet weten wat anderen interessant vinden. Ik kom op GoT om mijn steentje bij te dragen en te reageren op zaken die IK interessant vind of waar IK kennis aan kan bij dragen. En daarvoor is een onderwerp in de activetopics imho meer dan voldoende :)

En op de FP kun je het natuurlijk al zien aan de getallen bij de nieuwsberichten hoe vaak er op gereageerd is.

Sowieso: waar had je bedacht zoiets te plaatsen? Moet dan ergens in de wegklapbare tracker op de FP, en die zit toch al zo vol.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

We hebben niet voldoende manuren beschikbaar om een feature te ontwikkelen die uitsluitend "leuk" is.

Dus het moet vooral ook nut hebben (het mag daarnaast natuurlijk best leuk zijn :P ).
Voor nieuws en reviews is het heel simpel; de nieuwste nieuwsberichten en reviews - degenen bovenaan op de frontpage - zijn ook degene die op dat moment de meeste views en reacties krijgen.

Forumtopics is uiteraard een wat ander verhaal, maar ook daar zal een vrij sterke correlatie tussen het aantal views/reacties in de afgelopen korte tijd en het verschijnen in active topics bestaan. Het verschil is dan vooral dat de sortering in AT ultime op basis van tijd is, terwijl het met jouw voorbeeld meer een selectiecriterium is.

Kortom: Wat is de toegevoegde waarde van zo'n feature? Wat gaan jij en andere bezoekers er daadwerkelijk aan hebben? :)