Voor een klant zijn we wat voorbereidingen aan het treffen wat betreft de de configuratie voor het indelen van netwerk resources.
Momenteel is de setup van een server (sbs) direct op de harddisks (RAID) geinstalleerd.
Dit heeft nadelen ten opzichte van virtualisatie en zijn dus naar de mogelijkheiden van virtualisatie aan het kijken.
We zijn dan ook terecht gekomen bij ESXi.
Echter loop ik even vast met de logisca hoe deze te installeren.
Bij de installatie van de ESXi management wordt er gezocht naar de DHCP server.
Het punt waar ik nu tegenaan loop is, hoe dit op te vangen als er (nog) geen DHCP server is, maar de SBS 2011 zal als DHCP functioneren binnen het netwerk.
Je hebt dus de server (zonder besturingssysteem) waarop het ESXI management geinstalleerd wordt op een RAID systeem, hierop worden de virtuele machines aangemaakt, op 1 van de virtuele machines wordt SBS 2011 geinstalleerd.
Mijn logica is nu even de kluts kwijt hoe nu om te gaan met de DHCP server.
Wellicht dat er iemand is die mijn logica weer op orde kan krijgen
Alvast bedankt!
Momenteel is de setup van een server (sbs) direct op de harddisks (RAID) geinstalleerd.
Dit heeft nadelen ten opzichte van virtualisatie en zijn dus naar de mogelijkheiden van virtualisatie aan het kijken.
We zijn dan ook terecht gekomen bij ESXi.
Echter loop ik even vast met de logisca hoe deze te installeren.
Bij de installatie van de ESXi management wordt er gezocht naar de DHCP server.
Het punt waar ik nu tegenaan loop is, hoe dit op te vangen als er (nog) geen DHCP server is, maar de SBS 2011 zal als DHCP functioneren binnen het netwerk.
Je hebt dus de server (zonder besturingssysteem) waarop het ESXI management geinstalleerd wordt op een RAID systeem, hierop worden de virtuele machines aangemaakt, op 1 van de virtuele machines wordt SBS 2011 geinstalleerd.
Mijn logica is nu even de kluts kwijt hoe nu om te gaan met de DHCP server.
Wellicht dat er iemand is die mijn logica weer op orde kan krijgen
Alvast bedankt!