Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Snelle laptop, weinig extra's.

Pagina: 1
Acties:

• Dushi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 11:22
Wat ga ik doen met de laptop?
Het zwaarste wat de laptop moet kunnen is Virtual Machines draaien en password cracking
Is bedoeld om +/- 2 uur per dag te gebruiken

Wat mag de laptop gaan kosten?
Rond de 800-1000 euro. Kosten zijn niet doorslaggevend, het gaat om een goed systeem.

Ben ik van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Nee, ik zal de laptop maar weinig meenemen buitenshuis.
Accuduur is niet belangrijk.
Ik wil een 14"
Een laag gewicht is desondanks wel prettig.

Merkvoorkeuren:
Liefst een van de betere laptopmerken. Mag zakelijke uitstraling hebben.

Eigen idee:
Mijn wensen zijn:
  • Core i7 4e generatie processor, liefst met 4 cores.
  • 1x8 GB geheugen, uitbreidbaar naar min. 16 GB
  • SDD van 120-250GB (mag mSATA)
  • Moet ruimte overblijven voor een tweede (SATA) HDD of SSD
  • Goed toetsenbord
  • 14" scherm (mag IPS-)
  • Moet +/- 5 jaar meegaan
  • Ik vind het wel prettig als zaken als e-mail, ms office en browsen snel werkt.
  • Extra grafische kaart hoeft niet
  • Geen DVD
  • Geen HDD
  • Windows hoeft er niet bij
  • Geluidskwaliteit niet belangrijk
  • Touch screen hoeft niet
  • Webcam kwaliteit niet belangrijk
Opties:
  • Lenovo Thinkpad S440
  • Asus N56
  • BTO 14CL16
Wat denken jullie wat het beste is?

Verwijderd

Je wilt het liefst een 4e generatie quadcore. De Lenovo Thinkpad S440 heeft een dualcore processor, weliswaar 4th gen, maar dus "maar" 2 cores. De Asus N56 heeft wel een quadcore, maar weer een oudere generatie. De BTO, tsja .. die kun je inrichten zoals je wilt, maar daar zijn veel slechte ervaringen/reviews mee/van.

Prestatiewise maakt het niet veel uit of je een 3d gen i7 quadcore of een 4th gen i7 quadcore hebt, daarom zou ik je dus eigenlijk alleen al de Asus N56 uit jouw lijstje aanbevelen. Het heeft dan weliswaar een 15,6 inch TN scherm, maar dit is wel een goed scherm. SSD's in laptops is helaas nog gemeengoed, ook niet heel erg naar mijn mening, omdat je het er zo zelf in zet (nog goedkoper in veel gevallen ook) en je zo de hardeschijf die erin zit met een caddy op de DVDrom plaats zet, dan heb je en een snel systeem en veel opslag.

Als ik jouw eisen in de pricewatch invoer, kom ik eigenlijk maar op 2 modellen uit en dat zijn een ver ge-upgrade Lenovo E540 en de Asus N56 (die heeft dan een iets oudere processor). Je zou echter ook kunnen kijken naar de XPS lijn van Dell. De N56 is trouwens "bewezen" goed, veel goede ervaringen hier op het forum en lees er her en der ook goede reacties over.

• Dushi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 11:22
Beste Maartjepaartje, bedankt voor je advies, ik heb hier heel veel aan.
Ik zie dat de Asus N56 in allerlei versies leverbaa is: VB, VZ, VJ, VV en VM. Weet je het verschil, ik kan dit nergens op internet vinden?
Via de Asus N56 kwam ik trouwens ook terecht bij de Asus N550JV-CN270H. Dit lijkt de opvolger te zijn en ziet er ook aantrekkelijk uit. Heb je hier misschien ervaring mee?
Bedankt.

Verwijderd

Er zitten kleine verschillen in volgens mij, zoals het aantal GB's aan intern geheugen, andere processor, capaciteit van de hardeschijf en ook de videokaart wil nog wel eens verschillen.

Gister was ik toevallig bij de mediamarkt hier in Zwolle en zag ik dat ze een Asus N56 in de aanbieding hadden voor 899,-. Dit was met i7 quadcore (3de generatie)
8GB werkgeheugen
Nvidia GT750M 2GB DDR5.

Als ik jou was, zou ik kijken of die ook bij jou in de buurt in de aanbieding is. Typenummer weet ik helaas niet zo uit m'n hoofd. Als je de verschillende types wilt vergelijken raad ik je aan om dat via de pricewatch te doen. Dan gewoon even alle specificaties naast elkaar neerleggen.

De Asus N550 is inderdaad een soort van opvolger. Echter is de bouwkaliteit van de Asus N56 nog altijd beter en daarnaast de koeling ook.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
De Asus N56VV met GT750M is momenteel in de aanbieding bij Scheer en Foppen (btw actie). Hierdoor is die zeeeer goed geprijsd: pricewatch: Asus N56VV-S4069H

Wel niet te lang over denken.. Kan zijn dat ie niet meer heel lang leverbaar is ;)