Athlon temp meten>> casing eraf?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

Topicstarter
hoi,
kep een abit ka-7/100
En daar zit dus zo'n temperatuur metertje bij voor bijv. je cpu.
Maar waar kun je die het beste plaatsen zonder de casing eraf te halen?
Kun je em gewoon in zo'n "gaatje" in de casing drukken?

Ik wil ff wat verder dan 700@808,07 (1,7 volt, 2/5 cache)gaan, maar wel een beetje veilig zodat de cpu niet kapot gaat.
Of hoef ik me niet zo zorgen te maken en gewoon proberen hoever die gaat tot ie niet meer kan booten?

Oja die voltage: als ik em op 1,7 zet, dan meet de health meter van de abit-bios ~1,75
Welke waarde klopt nu dan?

Verwijderd

Jah, ik heb dat ook, scheelt nogal, ik zet mijn voltage gewoon 0,2 volt hoger voor stabiliteit, maar aangezien mijn 12V van de kast al 12,47 is klopt geen enkel voltage in me kast, altijd gehad, na 8 dubbelstekkers ongeaard van stopcontact vandaan is voltage wel wat scheel, maar alleen maar stabieler (en warmer) aarden lost het "probleem" op.

Vannochtend beetje geexperimenteerd (meteen van 105 op 120fsb gezet :) :
Ik kan hem zelf op 120mhz FSB zetten die Abit KA-7 maar dan wordt CPU ergens 70C volgens Abit meting als ik koetje aanzet stijgt hij tot 74 en me systemp wordt ook 40 ofzo, met PCI divider op 1/4 doet hij helemaal niks meer maar voltage staat dan ook op 1,9 volt, dus dat doe ik niet want als ik me klauwen bij de out fan bij voeding houdt heb ik een kachel en die staat al naast me dus extra kachel is niet nodig, nu draait hij stabiel op 770mhz

• admiral866

admiral866

Topicstarter
ja en waar heb je dat temperatuur metertje dan liggen??

• admiral866

admiral866

Topicstarter
Ik heb in het midden van de heatsink liggen en hij wordt nog geen 30 graden met 700@842

btw. als je proc erg warm word kan je dit dan ook aan de kan waar de koeler niet zit voelen? Dus aan de kant van de AMD sticker.

• admiral866

admiral866

Topicstarter
eigenlijk wil ik nu wel es een keer antwoord
:)

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Het beste is natuurlijk gewoon direct langs de core en daarvoor moet je casing eraf.

Is toch geen probleem voor je aangezien ik net in een andere thread las dat je een Golden Orb hebt gekocht. Die heeft een eigen heatplate, dus moet je je Athlon helemaal strippen. :)

Bloody-Titan, hoe zet je de PCI-divider op 1/4

• admiral866

admiral866

Topicstarter
athlon helemaal stripppen?>
ik heb em nu gewoon op de amd-heatplate bevestigd, en alleen de plastic voorkant eraf gehaald voor de gfd.

Maar weet je dan of ergens beschreven staat hoe die golden orb dan op een gestripte athlon moet ??

• Wiggie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-04-2025

Tag User In

• admiral866

admiral866

Topicstarter
ik vind deze beter http://www.3dpower.net/articles/athlonrip/athlon_case_right_wrong.shtml

En de temp zonder kastkoeler is 50 graden
met één kastkoeler die de warme lucht bij proc wegzuigt is ie 40 graden.
En de andere blaas-koeler aan, zo'n 38 graden

• Wiggie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Die kende ik nog niet. Nu nog de Golden Orb er op zetten? Ik ben ook van plan zo'n GO aan te schaffen. Laat me s.v.p. even weten of en hoe het je is gelukt? Thnx...

Tag User In

Pagina: 1