Hallo,
ben aan het twijfelen of ik overstap naar een ps4 voor gaming of om mijn htpc een volledige upgrade te geven. Huidige setup is leuk voor de indie games, maar een tomb raider is nauwelijks speelbaar. Verder gebruik ik er veel XBMC op.
mijn huidige setup is:
Mijn doel is eigenlijk grafisch het maximaal haalbare te vinden, op basis van deze behuizing (antec fusion remote) deze beperkt vooral de GPU.Qua lengte mag dit niet langer dan 24 cm zijn en vooral de hoogte is een beperking. De meeste GPU's die ik vind hebben de power connectors aan de zijkant en daardoor past dit niet in deze behuizing. De enige die ik vind is de R9 270x van Sapphire die dit aan de achterkant heeft.
Ik kom daarmee op onderstaande lijst voor de upgrade:
Concreet nu mijn vragen.
Is er een betere GPU te vinden die in een kleine HTPC kast past? voor de 280x en 290 serie kom ik ze helaas niet tegen. wel een mini GTX 760 gevonden maar ook hier weer de connector aan de verkeerde kant.
kan ik met zo een setup niet beter een ps4 nemen gezien de prestaties toch praktisch gelijk zullen zijn met een 270x kaart? ander punt wat me doet twijfelen is dat er toch bijzonder weinig games nog full controller support hebben, vraag me af hoe dat straks met steammachines gaat werken.
ben aan het twijfelen of ik overstap naar een ps4 voor gaming of om mijn htpc een volledige upgrade te geven. Huidige setup is leuk voor de indie games, maar een tomb raider is nauwelijks speelbaar. Verder gebruik ik er veel XBMC op.
mijn huidige setup is:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung 22x DVD�RW SATA Writer Bulk Black | -- | -- |
| 1 | AMD A6-3650 Boxed | € 49,27 | € 49,27 |
| 1 | Gigabyte GA-A75M-UD2H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire HD 6670 1GB DDR3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Caviar Green WD15EARS | -- | -- |
| 1 | Antec Fusion Remote Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 30,04 | € 30,04 |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 830 series SSD 64GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Be Quiet Straight Power (E6),400Watt | -- | -- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 79,31 | |
Mijn doel is eigenlijk grafisch het maximaal haalbare te vinden, op basis van deze behuizing (antec fusion remote) deze beperkt vooral de GPU.Qua lengte mag dit niet langer dan 24 cm zijn en vooral de hoogte is een beperking. De meeste GPU's die ik vind hebben de power connectors aan de zijkant en daardoor past dit niet in deze behuizing. De enige die ik vind is de R9 270x van Sapphire die dit aan de achterkant heeft.
Ik kom daarmee op onderstaande lijst voor de upgrade:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 187,37 | € 187,37 |
| 1 | Asus H87M-E | € 73,99 | € 73,99 |
| 1 | Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost Lite Retail | € 168,99 | € 168,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 62,95 | € 62,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 556,20 | |
Concreet nu mijn vragen.
Is er een betere GPU te vinden die in een kleine HTPC kast past? voor de 280x en 290 serie kom ik ze helaas niet tegen. wel een mini GTX 760 gevonden maar ook hier weer de connector aan de verkeerde kant.
kan ik met zo een setup niet beter een ps4 nemen gezien de prestaties toch praktisch gelijk zullen zijn met een 270x kaart? ander punt wat me doet twijfelen is dat er toch bijzonder weinig games nog full controller support hebben, vraag me af hoe dat straks met steammachines gaat werken.