Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Chrit
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-01-2024
Beste lui,
mijn zoon heeft ’n Blackberry Bold 9780 overgenomen met de laatste software versie 6.0.0.668.
Hij heeft ’n internet bundel er bij gekocht , maar helaas krijgt hij geen internet, terwijl hij wel met het mobiele netwerk van de KPN verbonden is.
Wifi werkt perfect en het gekke is, dat als ik het apparaat gebruik als modem en via de USB met de pc verbind, internet het wel doet op de pc.
Ik heb het apparaat al gereset, naar fabrieksinstellingen, batterij er uit erin, niets werkt.
De e-mailoptie werkt ook niet, zelfs niet met de wifi.
De simkaart heb ik in ’n ander telefoon geplaatst en daar werkt internet naar behoren.
Dus het ligt hoogstwaarschijnlijk aan ’n standaard instelling van de BBB 9780.
Ik hoor het graag.
Groet Chrit

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Heeft hij er een BlackBerry internetbundel bij genomen?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:38
APN nummer correct ingesteld?
Handleiding

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:38
itsyaboy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:39:
Heeft hij er een BlackBerry internetbundel bij genomen?
Dit dus :) Blackberry's vereisen nog een extra dienst die je af dient te nemen bij jouw telecom provider.
Blackberry’s verzenden en ontvangen hun e-mail via een speciaal door de fabrikant ontworpen push-mail protocol.
Of als je het toestel enkel los, en dus niet in je eigen bedrijfsnetwerk en corporatemail gaat onderbrengen, dat je dan een registratie bij ‘Blackberry Internet Services’ nodig hebt. Dat betekent dat Rim ook na de aanschaf van het toestel een behoorlijk dikke vinger in de pap houdt.

Via speciale abonnementsconstructies gaat er van je databundel ook elke maand een klein deel naar Rim in Canada. Als je een speciaal Blackberry abonnement hebt.
http://www.goeievraag.nl/...nadelen-blackberry.112026

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Trakteer je zoon op een nieuwe generatie BlackBerry, heeft hij die bundel ook niet meer nodig! ;-)

• Chrit
Bedankt jongens voor jullie reacties.
De APN settings heb ik geprobeerd maar zonder succes, hij stond op: portalmmm.nl van de KPN
N Terfort abo ( zit hij nog meer dan ’n jaar aan vast)
KPN
• Naam toegangspunt (APN): internet [of] basicinternet [of] fastinternet [of] iphonekpn.nl
• Gebruikersnaam toegangspunt: [leeg laten]
• Wachtwoord toegangspunt: [leeg laten]
KPN (als bovenstaande niet werkt)
• Naam toegangspunt (APN): portalmmm.nl
• Gebruikersnaam toegangspunt: [leeg laten]
• Wachtwoord toegangspunt: [leeg laten]
Telfort
• Naam toegangspunt (APN): internet
• Gebruikersnaam toegangspunt: telfort
• Wachtwoord toegangspunt: telfort
Vorig jaar had hij ’n mooie samsung (binnen ’n week was hij foetsie, kocht toen ’n LG, maar kreeg daarna deze Blackberry.
Hij is die BBB al ’n beetje beu, mede door het feit dat na contact met ’n openbaar netwerk op school , de batterij er weer uit moet om over te schakelen naar n Wifi- netwerk. Hij heeft nu zijn simkaart weer in zijn LG gestopt…alles werkt..alleen het toetenbord is minder. Dus ik denk dat het toch toedeledokie met de BBB wordt.
Ik kan mijn zoon wel weer verrassen met ’n mooie nieuwe, maar ik wil hem toch leren met geld om te gaan.

Groet Chrit

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35

Sorcerer8472

Mens sana?

Je kunt je zoon wel weer verrassen met m'n mooie nieuwe, maar hem leren om te gaan met de oude zonder het meteen op te geven is misschien ook een idee?

En inderdaad, bij een oudere BlackBerry moet een speciale internetbundel om volledig/normaal gebruik te maken van mobiel internet.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Chrit
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:58:
Je kunt je zoon wel weer verrassen met m'n mooie nieuwe, maar hem leren om te gaan met de oude zonder het meteen op te geven is misschien ook een idee?

En inderdaad, bij een oudere BlackBerry moet een speciale internetbundel om volledig/normaal gebruik te maken van mobiel internet.
'n andere generatie :| Af en toe frustrerend

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb je het over m'n eerste of m'n tweede alinea? De lading van m'n eerste vond ik persoonlijk namelijk interessanter.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1