He forumleden,
Ik ben bezig met een desktop aan het samenstellen voor bij mijn ouders thuis. De desktop die er nu staat komt uit 2006 oid en is echt toe aan vervanging!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te internetten [mail, YouTube, surfen] 10/15 tabbladen is echt wel het maximale. Ook zal er middels een HDMI kabel verbinding worden gemaakt met een samsung smart tv voor XBMC.
Daarnaast af en toe wat lichte office taken. Gamen zal niet gedaan worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een budget, 500 - 600 euro laten we maar zeggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor, muis, keyboard, speakers zijn aanwezig voor de desktop, tv hangt er ook al.
Ook is er een NAS in huis aanwezig voor de nodige opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voorkeur voor een intel systeem, positieve ervaring mee. Voor de rest geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem moet zo stil mogelijk zijn, of eigenlijk gewoon geen geluid maken. Daarnaast gewoon een fijne gebruikerservaring, degelijke goed ogende kast.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest van de componenten spreekt voor zicht lijkt me.
Hieronder de samengestelde lijst, reden voor sommige componenten is hierboven verklaard.
Mijn belangrijkste vraag is of de CPU voldoet voor de taken (internet/XBMC).
Alvast bedankt voor jullie advies!
Ik ben bezig met een desktop aan het samenstellen voor bij mijn ouders thuis. De desktop die er nu staat komt uit 2006 oid en is echt toe aan vervanging!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te internetten [mail, YouTube, surfen] 10/15 tabbladen is echt wel het maximale. Ook zal er middels een HDMI kabel verbinding worden gemaakt met een samsung smart tv voor XBMC.
Daarnaast af en toe wat lichte office taken. Gamen zal niet gedaan worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een budget, 500 - 600 euro laten we maar zeggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor, muis, keyboard, speakers zijn aanwezig voor de desktop, tv hangt er ook al.
Ook is er een NAS in huis aanwezig voor de nodige opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voorkeur voor een intel systeem, positieve ervaring mee. Voor de rest geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem moet zo stil mogelijk zijn, of eigenlijk gewoon geen geluid maken. Daarnaast gewoon een fijne gebruikerservaring, degelijke goed ogende kast.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Intel Pentium G3220 Boxed
- Asus B85M-E
- Corsair Carbide 200R Closed
- Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
- Crucial 2.5" M500 240GB
De rest van de componenten spreekt voor zicht lijkt me.
Hieronder de samengestelde lijst, reden voor sommige componenten is hierboven verklaard.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3220 Boxed | € 50,- | € 50,- |
| 1 | Asus B85M-E | € 64,89 | € 64,89 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 23,- | € 23,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,- | € 57,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 42,99 | € 42,99 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 118,04 | € 118,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 499,87 | |
Mijn belangrijkste vraag is of de CPU voldoet voor de taken (internet/XBMC).
Alvast bedankt voor jullie advies!
[ Voor 4% gewijzigd door nii3k op 20-01-2014 17:59 . Reden: layout ]