Simpele dvd-speler of mediaplayer zonder codec-gezeur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11-2023
Hi,

Voor mijn pa ben ik op zoek naar een simpele dvd-speler of mediaplayer waarmee hij avi's en mkv's kan afspelen/bekijken, zonder het ontstaan van gezeur met codecs.

Ik geef hem geregeld een usbstick met daarop wat films, maar 5 van de 10 keer kan zijn (goedkope) dvd-speler ze niet afspelen, waarschijnlijk dus door de gebruikte codecs (niet veel verstand van hoor). De mkv's converteer ik voor hem daarom sowieso altijd eerst naar avi.

Ik heb geen idee wat die dvd-spelers mediaplayers tegenwoordig kosten en wat je er precies mee kan qua updaten enzo, maar weten jullie een goedkope van tussen de 50-100 euro o.i.d.? Hij geeft geen bal om HD-beeld dus wat dat betreft kan het heel simpel zijn ;) .

Het handigst zou dus zijn dat hij er een usbstick ik kan stoppen, want ik zie hem niet steeds met de mediaplayer naar de pc en aankoppelen, afkoppelen etc. Voor ons een eitje, voor hém niet helaas :? .

Iemand tips?

Grtz Sonaya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al eens bedacht dat een DVD speler niet gemaakt is om HD materiaal te kunnen weergeven en daarom dus niks met die films kan?
MKV is een container, maar wat er in zit heeft meer inhoud dan de DVD speler aankan.

Koop gewoon een simpel mediaplayertje met UDB aansluiting en klaar ben je :)
Of zorgen dat je films eerst naar SD en AC3 converteert, maar daar zit je zo te horen ook niet op te wachten omdat je dat misschien niet helemaal snapt :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zoals The Eagle al aangaf is een dvd-speler inderdaad niet geschikt om HD-materiaal weet te geven. Ik zou niet met dergelijke apparatuur blijven werken. Ook het continue converteren naar andere formaten lijkt me zonde van de tijd. Koop gewoon een simpele mediaspeler als bijvoorbeeld deze WD en je hebt geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja als je toch alleen maar usb stick die kant opgooit is dat wel het makkelijkst.

Maar waarom usb?
Als ik het zo hoor zou ik meer uitkijken naar eentje met een hd en netwerk. kopieer de bestanden via het netwerk naar de speler (gewoon via een share). Of als de pc aan mag/kan/zal blijven staan zonder hd en via het netwerk afspelen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
Allereerst bedankt voor jullie reacties _/-\o_

The Eagle:
Al eens bedacht dat een DVD speler niet gemaakt is om HD materiaal te kunnen weergeven en daarom dus niks met die films kan?
Ik schreef ook dvd-speler OF mediaplayer, met daarbij de opmerking dat HD dus niet van belang is ;)
Koop gewoon een simpel mediaplayertje met UDB aansluiting en klaar ben je :)
Of zorgen dat je films eerst naar SD en AC3 converteert, maar daar zit je zo te horen ook niet op te wachten omdat je dat misschien niet helemaal snapt :P
Wat is UDB?
Ik converteer altijd met FormatFactory. Ik kies dan converteren naar avi, bijv. 720p of 480p. De instellingen laat ik hetzelfde. Bij Audio staat mp3, moet ik hier dan AC3 van maken?

Wat is de instelling SD? Nooit van gehoord.

D vd V:
Koop gewoon een simpele mediaspeler als bijvoorbeeld deze WD en je hebt geen problemen meer.
Thnx, even checken 

Fish:
ja als je toch alleen maar usb stick die kant opgooit is dat wel het makkelijkst.

Maar waarom usb?
Als ik het zo hoor zou ik meer uitkijken naar eentje met een hd en netwerk. kopieer de bestanden via het netwerk naar de speler (gewoon via een share). Of als de pc aan mag/kan/zal blijven staan zonder hd en via het netwerk afspelen
Dit zou mbt een mediaplayer bij mij thuis een betere optie zijn, maar niet bij mijn vader. Ik mail hem altijd films toe via WeTransfer, hij zet het op usb (wat al veel moeite kost, niet te geloven hh) en stopt de usb dan in zijn dvd-speler. Dus streamen is voor/bij hem geen optie, veel te ingewikkeld voor hem. Ben al blij dat ie de films op usb kan zetten 

Nu heb ik eens vlug gekeken naar wat mediaplayers, maar ik ben daar helemaal niet in thuis. Al die specificaties zeggen mij niets. Weet helemaal niet waar ik naar moet zoeken.

Ik zoek er dus 2:

A)Voor mijn pa: een goedkope (50-100?), simpele waar een usb in kan (geen hd), zonder gezeur met codecs (misschien te updaten?) en als ie mkv af kan spelen zou dat mooi zijn.
B)Voor mijzelf: een goede, niet al te dure, het liefst wel met usb (omdat ik van mijn zoon bijv. regelmatig een usb met films krijg die ik er dan zo in kan pluggen, anders moet ik die eerst weer op de pc zetten), hd, streaming, zonder gezeur met codecs (misschien te updaten?) en als ie mkv af kan spelen zou dat mooi zijn.

Grtz Sonaya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sonaya schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:17:
Wat is UDB?
Ik converteer altijd met FormatFactory. Ik kies dan converteren naar avi, bijv. 720p of 480p. De instellingen laat ik hetzelfde. Bij Audio staat mp3, moet ik hier dan AC3 van maken?

Wat is de instelling SD? Nooit van gehoord.
Ik denk dat The Eagle een typo gemaakt heeft en USB bedoelt.
SD = standard definition, ofwel non-HD.
Ik zoek er dus 2:

A)Voor mijn pa: een goedkope (50-100?), simpele waar een usb in kan (geen hd), zonder gezeur met codecs (misschien te updaten?) en als ie mkv af kan spelen zou dat mooi zijn.
B)Voor mijzelf: een goede, niet al te dure, het liefst wel met usb (omdat ik van mijn zoon bijv. regelmatig een usb met films krijg die ik er dan zo in kan pluggen, anders moet ik die eerst weer op de pc zetten), hd, streaming, zonder gezeur met codecs (misschien te updaten?) en als ie mkv af kan spelen zou dat mooi zijn.
2 x de genoemde WD. Of een Dune HD TV-102. Er is genoeg te koop. MKV's zullen ze allemaal wel afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
-

[ Voor 172% gewijzigd door Sonaya op 23-01-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De specifaties van het apparaat hoeven alleen maar te voldoen aan jouw specifikaties
... simpele dvd-speler of mediaplayer ...
... avi's ...
... mkv's kan afspelen/bekijken, zonder het ontstaan van gezeur met codecs....
(kijk zelf welke codec jij gebruikt en of de mediaspeler ze ondersteund, meestal een non issue)
... qua updaten enzo, ...
... tussen de 50-100 euro
... Hij geeft geen bal om HD-beeld ....
(hij speelt wat je file af is die hd, dan speelt ie hd)
... hij er een usbstick ik kan stoppen, ...
Je moet dus gewoon lezen, je bent al een boel op weg geholpen, nou zelf nog een beetje moeite in stoppen

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 21-01-2014 23:03 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
fish schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:01:
De specifaties van het apparaat hoeven alleen maar te voldoen aan jouw specifikaties

Je moet dus gewoon lezen, je bent al een boel op weg geholpen, nou zelf nog een beetje moeite in stoppen
Je zou eens moeten weten hoe lang ik hier al mee bezig ben, naast een 60-urige werkweek en ook nog eens chronisch ziek zijn. Ik ben niet zo iemand die niks zelf zoekt en maar domweg een vraag op een forum stelt. Wil ik je wel even laten weten ;) .

Een leek op dit gebied, begrijpt de specificaties niet:

Ondertitel ondersteuning .srt (SubRip), .ssa (SubStation Alpha), .sub (Subtitle), .txt (Text) > en divx etc.dan?
Audioformaten aac, ac3, flac, mp3, ogg, wav, wma > ???
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n > Ja, wifi dus en wat betekent de rest? Of dit iets belangrijks of niet? etc.
Bijzonderheden External NAS Support, Customizable User Interface, internet radio, IPTV > ???
Hardeschijf bus (extern) USB 2.0 > Ja er staat USB. Betekent dit dat je een film die op usb staat kunt bekijken? Of betekent dit alleen maar dat er een usb-poort opzit zodat je met een usb-kabel vanaf je pc films op de harde schijf van de mediaplayer kan zetten??

Snap je wat ik bedoel? Dit soort dingen zegt een leek dus helemaal niks.

Grtz Sonaya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De voorgestelde spelers kunnen 99,9 % van de random downloads probleemloos afspelen.
Maar als er een vreemde eend in de bijt is kan alleen jij dat weten
Ondertitel ondersteuning .srt (SubRip), .ssa (SubStation Alpha), .sub (Subtitle), .txt (Text) > en divx etc.dan?
Audioformaten aac, ac3, flac, mp3, ogg, wav, wma > ???
ja nooit gehoord van een mp3 speler ? dit zijn audiobestanden. die de speler kan afspelen
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n > Ja, wifi dus en wat betekent de rest? Of dit iets belangrijks of niet? etc.
Wikipedia: IEEE 802.11
de b, g en n staan voor draadloze standaarden.
b=11 Mb (heeeel oud en voor video meestal net niet genoeg)
g=54 Mb (oud 720p is net haalbaar)
n=150,300,450 en 600 Mb (de standaard van vandaag 1080p is goed te doen)
ac = de standaard die net begonnen is en waar alles wel naartoe gaat in een paar jaartjes
snelheden zijn bruto

alle snelheden zijn bruto
Bijzonderheden External NAS Support, Customizable User Interface, internet radio, IPTV > ???
ja ... dit zijn features
dus hij meeft manieren om een nas te benaderen, je kan de gui veranderen. is gewoon vertalen
Hardeschijf bus (extern) USB 2.0 > Ja er staat USB. Betekent dit dat je een film die op usb staat kunt bekijken? Of betekent dit alleen maar dat er een usb-poort opzit zodat je met een usb-kabel vanaf je pc films op de harde schijf van de mediaplayer kan zetten??
Het eerste, het 2e juist niet (dan zet je 2 voedingen tegen elkaar in, niet aan te raden)

voor de rest erg basic hoor, vooral het wifi verhaal dat kun je makkelijk vinden.
Ik snap dat het niet je materie is maar toch ...

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 23-01-2014 18:17 ]

Iperf

Pagina: 1