Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Knipperend lampje laptop camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren begint het lampje van mijn laptop camera te knipperen, waar dit vandaan komt weet ik niet; ik heb mijn camera niet aangezet, geen rare sites ofzo bezocht of op een andere manier afgeweken van mijn surfgedrag.
Ik heb mijn camera uit voorzorg afgeplakt, maar ik wil graag weten of dit afwijkende gedrag betekent dat iemand mijn camera heeft gehackt!
:-( Iemand info of advies?

Verwijderd

Is je antivirus up tot date?

Scan je computer eens met Malwarebytes: www.malwarebytes.org
Verder scan je computer eens met een Rescue CD van Bitdefender, Kaspersky of HitmanPro.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Kun je dit even doen ? Vanaf stap 2 :) Hier te downloaden

(wel de logs hier posten ipv op Bleepingcomputer.com)

[ Voor 37% gewijzigd door ImNotnoa op 21-01-2014 14:28 ]

Try SCE to Aux

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
voor de zekerheid even je camera afplakken, en doen wat hierboven staat.
zijn verder adobe, java, IE etc. ge-update naar de laatste versies?

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Verwijderd

Topicstarter
Webcam is nu afgeplakt, maar mijn antivirusprogramma's crashen gelijk als ik ze opstart...

• nielstiben
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-11 15:59
Dat klinkt niet goed. Wat je kan doen is Kaspersky Rescue Disk branden op een schijfje. Het is een programma dat je vóór het opstarten van Windows kan opstarten en je computer kan scannen zonder dat Windows daarvoor gebruikt wordt.

Een ander antivirus programma (dat in tegenstelling tot Kaspersky wel in Windows draait) is Malwarebytes, volgens mij bevat dit programma een functie waardoor je Malwarebytes kan laten draaien zelfs als het wordt geblokkeerd door virussen.

Wat naar mijn idee (bijna) altijd de beste oplossing blijft, is een schone installatie van Windows. Je weet immers nooit of er nog troep achterblijft (sommige virussen zijn hardnekkig). Gaat je waarschijnlijk wel meer tijd kosten.

Suc6 ermee! :)

• ImNotnoa
  • Niet online
Je kunt deze ook nog proberen, deze wordt niet snel uitgeschakeld door virussen etc.

Try SCE to Aux

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:54
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:55:
Webcam is nu afgeplakt, maar mijn antivirusprogramma's crashen gelijk als ik ze opstart...
Hoeveel en welke progs heb je draaien dan?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb McAfee draaien en die is uptodate. Ik weet echt niet wat voor n virus dit zou kunnen zijn

• ImNotnoa
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:02:
Ik heb McAfee draaien en die is uptodate. Ik weet echt niet wat voor n virus dit zou kunnen zijn
Heb je al eens gescand met een andere AV ? Kaspersky, Bitdefender

Je kunt ook TDSS killer nog eens draaien

Try SCE to Aux

Pagina: 1