Toon posts:

Nvidia gtx 660 SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ga waarschijnlijk een nieuwe videokaart kopen, omdat ik op hogere kwaliteit wil kunnen spelen.
Ik heb een hoop vergeleken en midrange videokaarten hebben een hoge prijskwaliteit verhouding dus ik dacht ik pak 2 er. Hier heb ik testresultaten van gezocht. Maar deze kan ik nergens kopen, klopt dat? Want hier wordt wel wat over een prijs gezegd.
http://nl.hardware.info/p...vidia-geforce-gtx-660-sli
http://nl.hardware.info/r...view-kepler-naar-229-euro

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 17:21 ]

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
De 660 is vast nog wel te koop. Gooi m in de pricewatch en zoek dan gewoon op GTX 660 dan krijg je alle modellen.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat snap ik maar volgens die 2de site kan het samen voor 229
http://nl.hardware.info/r...view-kepler-naar-229-euro
En dan ook even aub naar de link kijken :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 18:18 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59
Uit de omschrijving van de test:
Nvidia's nieuwe GeForce GTX 660 is gebaseerd op de nieuwe GK106 GPU. De circa 230 euro kostende kaart neemt het op tegen de tot datzelfde niveau gedaalde Radeon HD 7870. Wie wint?
Dat gaat dus om één kaart. Die testen ze alléén en dubbel (SLI). Elke kaart is daar € 229,-.

Waarom zit je overigens naar een test te kijken die uit september 2012 is? En waarom wil je perse SLI gaan draaien op mid-end kaarten?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mid-end kaarten de hoogste prijs kwaliteit vergelijking hebben. Als jij een betere kent zou ik dat graag willen weten :D. En ik zocht op 660 SLI en dat kwam eruit. En nog even iets hoezo dit http://nl.hardware.info/p...force-gtx-660#tab:prijzen
Dat er staat niet te koop, terwijl er wel prijzen staan.
Overigens had ik wel dit gevonden.
http://www.amazon.com/exe...=merchant&m=ATVPDKIKX0DER

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 21:48 ]

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Er bestaat wel een 760 sli op 1 pcb de mars 3. Op hogere resoluties gamen geb je minimaal 3GB vram nodig en 660 sli hebben 2 dus dan moet je maar naar de 280x kijken.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:34:
Omdat mid-end kaarten de hoogste prijs kwaliteit vergelijking hebben. Als jij een betere kent zou ik dat graag willen weten :D.

[...]
Wanneer je de grootte van je budget verteld kan er beter advies gegeven worden denk ik zo...

Als je een sli setje wil hebben moet je er wel zeker van zijn dat je mobo minimaal 32 lanes heeft anders heeft het nog geen zin. Bij een standaard wat goedkope mobo heb je in totaal maar 16 lanes waardoor je maar 8 lanes per graca hebt en dan benut je beide graca niet maximaal, wat toch je doel is neem ik aan.

Als je geen nieuw mobo wil kopen (mocht je maar 16 lanes hebben) zou ik toch echt gaan voor 1 enkele betere graca.

Tenzij je natuurlijk een eyefinity setup hebt draaien en je per se nvidia wil heb je er wel twee nodig. :9 Maar ik weet niet of dat aan de orde is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 21:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik weet vrij wel zeker dat mij mobo goed genoeg is.
http://www.asrock.com/mb/AMD/990FX%20Extreme9/
En in principe is budget geen probleem, maar ik wil wel goede prijs kwaliteit, want in principe zou ik een titan kunnen kopen. Maar dat is de prijs niet waard naar mijn mening.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

maar 2GB per kaart is nogal een probleempje naar mijn mening. Nu niet erg, kan volgend jaar al anders zijn.

En volgens mij valt het prijs-prestatie wel redelijk mee in mid-end hoor. 2x 270x, pricewatch: MSI R9 270X GAMING 2G de populairste, komt qua prijs [rond de 350 samen] in het terrein van Het Beest Van AMD [dramatisch muziekje op de achtergrond]: de R9 290. En volgens mij "vermorzelt" een 290 een CF opstellinkje van 270x kaarten. Zeker op hoge resoluties. Mwuahahaha })

En ook heeft SLI/CF nog wat probleempjes, zoals games die niet lekker schalen. Ik zou lekker 1 flinke kaart nemen, en kijkend naar prijs-prestatie, is een pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X een heel leuk ding.

People as things, that’s where it starts.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

Je loopt te hameren op prijs/kwaliteit en hebt vervolgens zo'n duur moederbord :+
Ik weet niet waar je op gamet qua resolutie en wat je gamet.
Zelf zou ik eerder neigen naar een 270X crossfire, alhoewel die 2GB wel krap gaat worden als het een hoge resolutie is.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja klopt.
Maar dit is echt heel dom wat ik had gedaan, dus ik vraag voortaan meer op fora.
Wat ik had gedaan was een AMD FX 9370 gekocht, maar deze heeft een 250W mobo nodig, deze had ik niet en dus een nieuwe gekocht. Mijn oude mobo kon ook een 2 videokaarten. Daarom ook een nieuwe mobo gekocht en niet terug gestuurd.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, oke je hebt wel een punt @VasZaitsev.
Ik vergelijk de meeste dingen met testresultaten van Hardware.info en daar scheelt het indd niet heel veel.
En trouwens ik speel veel league of legends (niet zwaar niet eens een beetje), maar ook battlefield 4 en call of duty ghosts, maar ook van plan tomb raider te kopen. Maar hoe lang denk je dat je met je Sapphire R9 290 vooruit kunt? En dan spreek ik over de meeste games op high spelen. En dan ook battlefield. Denk je bijvoorbeeld dat een battlefield 5 goed te runnen zou zijn met die R9

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

BF4 draait beter op AMD kaarten, en volgens mij deed BF3 dat ook. Met een beetje geluk BF5 dus ook. Ook komt Mantle ooit nog eens uit, als EA en Dice eens leren hoe ze een spel moeten maken, en dan heeft AMD zeker de betere kaarten.

Ook zouden Hawaii GPU's, dus de R290 en R290x grotere voordelen van Mantle hebben, of iets in die richting.

Vervelende daardoor: het is nogal kristallen bol kijken. Voor full-HD is een 290 nu al eigenlijk overikill, stel Mantle geeft daadwerkelijk een boost van 30%, dan zou je BF5 prima nog moeten kunnen draaien op high/ultra, maar, dat ligt er ook weer aan hoe BF5 geschreven wordt.

En kijkend naar de HD6000 serie van AMD, waarvan de HD6950 en HD6970 de high-end kaarten waren, kun je die nu vergelijken met een mid-end kaartje, waarop het meeste nog wel op high draait. En de HD5870 heeft als probleem voornamelijk zijn beperkte geheugen, maar qua GPU kracht komt zelfs die nog heel goed mee. Dus een R9 290 zal, als dit tempo aanhoudt, wel 4 of 5 jaar mee kunnen draaien op high en fullHD.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 ding :P
Als ik deze sli MSI N760 TF 2GD5/OC wil.
En ik heb 750 watt, gaat dat lukken.
Ik heb namelijk een amd fx9370 die aardig wat stroom vreet.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:31
De FX9370 zit zonder overklok op 200W.
De 760 zit met gamen op 150W: http://www.techpowerup.co...GTX_760_TF_Gaming/25.html
Dan heb je dus nog 250W over voor de rest van het systeem en stresstests etc, ruim voldoende.

Moet het natuurlijk wel een goede voeding zijn, dus welke is het?

Verwijderd

Topicstarter
Corsair cs750m

• mitsumark
Niet de beste, maar zeker de eerste 3 jaar van zn leven moet ie wel voldoen.

• Apocalypsy
  • Laatst online: 31-10-2025
Voor hetzelfde geld heb je een GTX 780 of een R9 290. De performance is dan mss marginaal trager maar je hebt de mogelijkheid om nadien er nog eentje bij te rammen. SLI-setups zijn ook nogal driver afhankelijk. Bij de release van nieuwe spellen moet je nogal chance hebben dat het desbetrefende spel ook goed wordt ondersteund. Anders val je gewoon terug naar een enkele 660.

Verwijderd

Topicstarter
Apocalypsy, ik had het trouwens over een dubble 760 he, die performance is net iets hoger dan de gtx 780. Maar je hebt wel gelijk, jij zou dus voor de 780 gaan?

Verwijderd

Topicstarter
@mitsumark Bedoel je dat ie na 3 jaar kapot kan gaan? en heb je het dan over de voeding of over de videokaart?

Verwijderd

Ook wel langer mijn oude coolermaster is nog slechter en die is al 8 jaar oud en werk nog steeds naar behoren, ik denk dat hij het vooral sarcastisch bedoeld dus maak je geen zorgen.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Over voedingen zijn de meningen verdeeld, maar ik ben ook aanhanger van de club die stelt dat een kwaliteitsvoeding zijn meerprijs meer dan waard is.

Je moet het zo zien: bij 95% van de voedingen van goede merken (Seasonic, XFX, Corsair) betaal je gewoon naar gelang de kwaliteit. Een cheap ass voeding met hoog wattage levert vast wel wat je nodig hebt, maar is simpelweg minder betrouwbaar. En een onbetrouwbare voeding kan talloze, lastig te herleiden problemen veroorzaken. Denk aan een PC die opeens uitvalt bij dezelfde overklok als twee jaar geleden; denk aan random BSODs, etcetera. Verder is een voeding een component dat meerdere builds kan overleven: één keer investeren betaalt zich dus vrijwel altijd terug.

Wil je goed voedingenadvies dan zou ik even in het desbetreffende topic kijken, want jouw opstelling is daar ongetwijfeld al 20x langs gekomen :)

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Verwijderd

Maar ja neemt niet weg dat Mitsmurk de ts misschien hier mee op het verkeerde been zet want zij voeding is blijkbaar niet zo slecht. Veracht ook wel dat deze voeing een jaartje of 10 mee kan kan gaan, tenzij de de dingen veranderen in de toekomst zoals kabel aansluitingen en de stroomvoorzieningen.
http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/CS650M/11.html

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2014 10:40 ]

• mitsumark
Ik was niet geheel sarcastisch hoor, aangezien niet alle caps van goede kwaliteit zijn en de ripple behoort al niet tot de allerbeste.
Daarnaast gaat hij de voeding toch redelijk zwaar belasten waardoor de temperatuur relatief wat hoger zal zijn dan bij de gemiddelde gebruiker (het fan profiel is ook tamelijk stil ingesteld).
Dat betekent natuurlijk niet dat hij na 3 jaar ontploft en je hele systeem sloopt, maar het risico wordt wat hoger.
Wellicht is het risico kleiner dan ik hier beschrijf, je zou in het voedingen topic (the mask) nog even kunnen vragen voor een second opinion.
Pagina: 1