Advies nieuw beeldscherm/ beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09-2025
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een of 2 nieuwe monitoren voor thuis. Op het moment heb ik een goedkope 23" 1080p LG monitor. Dit werkt allemaal wel.. maar is gewoon simpel en slapjes gemaakt.

Ik zelf dacht aan op een 27" dell monitor of 2 24" dell monitoren. Dit aangezien dell qua prijs/kwaliteit toch wel heel hoog scoort.

Wat moet er gedaan kunnen worden naast standaar gebruik..

1. Ik game graag in mijn vrije uurtjes. Dus het moet niet al te traag zijn al is 8ms voor mij niet te merken.
2. Ik wil er veel mee aan de slag met 3ds max/ photoshop. 3d objecten en texturen. Dus het lijkt mij dat er een goede kleurweergave moet zijn.

Ik heb een 5870 1GB videokaart. Dus 2x 1080p trekt die prima en een 1440p ook wel. Misschien alleen qua gaming wat minder. Maar dat is dan maar zo! :)

Tips/ ideeen?

Mvg,
Cristian

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:10
met 2x 24 inch is toch wel een stuk groter qua scherm als een enkele 27 inch. Zeker gezien je nu gebruik maakt van een 23 inch scherm. Ik ben zelf van plan mijn 32" scherm te vervangen, maar ik zit ook met het dillema. Neem ik een 27 inch scherm of ga ik voor twee kleinere.

Ik denk dat je vooral moet kijken naar je budget.

Als je mensen kent die werken met 2x 24 inch schermen of een enkele 27 inch dan zou ik eens vragen of je mag uitproberen hoe het voelt.

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik heb sowieso nog een 23" die ik niet weg gooi dus die kan ik naast een 27" blijven gebruiken. Enige wat met 27" is is dat ik geen 1080p wil omdat dat te weinig is..

Ik zit ook in over de kleurweergave en specs van de schermen, zijn er mensen die ervaring met dit soort schermen hebben?

[ Voor 27% gewijzigd door CristianSchriev op 20-01-2014 19:59 ]