Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Backup software met (super) hoge compressie

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zoek een programma met bijzonder hoge compressie om backups te nemen in kleinere bestanden, als het ware een 7zip maar dan met scheduler en i.p.v. steeds alles opnieuw te maken, eentje die het bestaande archief bewerkt.

Via google en de search ben ik op weinig betrouwbaar gestoten.

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-11 12:18
Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van Cobian (http://www.cobiansoft.com/cobianbackup.htm). Deze is gratis te gebruiken en heeft ook een compressie mogelijkheid. Ik weet alleen niet hoe klein hij alles maakt..

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
Hoe groot de compressie is, hangt natuurlijk sterk van je data af. Het ene laat zich beter comprimeren dan het ander.

Ik maak al langere tijd gebruik van SyncBackFree, waarbij je ook compressie kunt toepassen.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 12:11

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mogelijk probleem met het bewerken van je archief is wel dat wanneer de backup mislukt, je mogelijk met een onbruikbaar archief zit.
Een betere optie is dan een incrementele backup, waarbij de incrementen apart worden opgeslagen.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 21:15
Jolke schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:20:
Hoe groot de compressie is, hangt natuurlijk sterk van je data af. Het ene laat zich beter comprimeren dan het ander.
En bovendien: Wat is super hoog in jouw ogen? Om hoeveel data hebben we het? En misschien belangrijker: Waarom?

Wat is er bijv. niet goed voor je case aan het fenomeen incrementele backup?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Super hoge compressie haal je alleen met goed comprimeerbare data (en dat is voornamelijk enkel platte tekst).

Het gaat er dus ook om watvoor data je gecomprimeerd wilt hebben.

https://discord.com/invite/tweakers

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

poing schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:26:
Ik zoek een programma met bijzonder hoge compressie om backups te nemen in kleinere bestanden, als het ware een 7zip maar dan met scheduler en i.p.v. steeds alles opnieuw te maken, eentje die het bestaande archief bewerkt...
Je kunt met 7zip ook archiefbestanden bijwerken. Gewoon een batch jobje in je taskschedular
7zip.exe c:\users\poing\documents\*.* c:\archive\backup.7z
Moeten nog wat switches achter, maar die zijn in de help van 7zip wel te vinden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1