Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede gameheadset

Pagina: 1
Acties:

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11 12:05
Hoi,

Ik wil graag een nieuwe headset voor gamen.
Op dit moment heb ik een Fatality headset.
Het ding is nu echt af. Mn zoon speelt ook games en gebruikt de headset dus ook. Nu is het zo dat hij vaak bekneld zit in het snoer en de headset vaak half door de kamer vliegt.

Ik heb besloten dat ik een nieuwe mag en dat deze ook duurder mag zijn.
Aangezien geluid toch wel onwijs belangrijk is.
En ik zie het maar zo: veel mensen hebben een surround systeem voor hun tv van veel geld, ik game veel dus vind ik het niet vreemd om hier ook wat meer voor neer te tellen.

Ik heb op internet gelezen over de Astro A50. En ja die lijkt mij wel wat.

Nu vraag ik me af of anderen hier ook een Astro A50 hebben en of het het geld waard is.
Als ik de reviews zo mag geloven is dit wel het feit maar goed ik hou het ook graag "dicht bij huis" en vraag het aan jullie.
Of hebben jullie wellicht andere opties voor een bijna perfect geluid?

Game die ik speel is vooral Battlefield 4. En ik heb geen externe soundkaart. (is dat echt nodig?)

Alvast bedankt!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vind het erg veel geld voor een gaming headset. Ik zou voor de helft lekker voor deze Logitech gaan:
pricewatch: Logitech Wireless Gaming Headset G930

Gaat via USB dus onboard geluidskaart is niet relevant.

• beebie121
mmmm zoals ik al zei nemen heel veel mensen een surround (bar) voor de tv. Die ook al snel €800 kosten voor een beetje mooi geluid.
En ja het is wel veel geld maar ik vind het wel wat waard om voor goed geluid te betalen voor mn games.
Kijk als ik een koptelefoon kan vinden die minimaal net zo goed is voor minder zou ik dat uiteraard overwegen.

• wagenveld
  • Niet online
Tja, het is maar net waar je voor wilt betalen. Geen ervaring hier met beide (ik zit op een 25€ Logitech), maar die jij noemt gaat zeker niet twee keer zo 'goed' zijn als de Logitech die ik noem en hij is wel twee keer zo duur.
Pak er gewoon een paar reviews bij (gebruikers reviews hier op tweakers al gezien?) en maak je keuze. Buiten de specs (en die zijn vrijwel gelijk volgens mij) is geluid zo persoonlijk dat je van iedereen wel een andere voorkeur krijgt.

edit: volgens PW heb je voor die Astro overigens een DDLive of DTS connect geluidskaart nodig met optisch digitaal uit. Dit zodat de geluidskaart het surround game geluid codeert naar 5(7).1 voor de hoofdtelefoon. Je bent er dus niet met die 300 euro! Dit terwijl genoemde Logitech zijn eigen geluidskaart aan boord heeft via USB.

[ Voor 26% gewijzigd door wagenveld op 20-01-2014 20:21 ]

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

als t goed is zit er een mixamp bij Astro, maar dit staat vast wel op de site van de fabrikant :).

Anders ff reviews van Sony / Sennheiser headsets lezen? ook maakt een goede geluidskaart verschil.

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

• wagenveld
  • Niet online
Geluidskaart vereist dus bij de Astro:
http://andrewnye.com/?p=263

Die mixamp pakt alleen maar Toslink, wat op zich een goed iets is. Maar games doen geen surround over Toslink tenzij je codeert mbv DDLive oid.

• beebie121
hmm ik dacht dus ook dat door die mixamp al goed genoeg was.

En ja ik had gekeken naar gebruikersreviews echter zie ik hier niet echt een review. alleen de cijfers zeg maar.

Bedankt Wagenveld dat had ik niet gezien

• beebie121
Ok ik begrijp het niet heel goed. En wellicht kan iemand met (veel) verstand van audio en headset/geluidskaarten me helpen.

Op http://www.gamer.nl/achte...stro-a50-wireless-headset zeggen ze juist dat er een externe geluidskaart bij in zit.

En Wagenveld geeft aan dat er (n.a.v. zijn bron) wel een externe geluidskaart nodig is.
Kan je de Astro A50 (of de Astro A40 misschien omdat dat de eerdere versie is) nu wel of niet volledig benutten zonder externe geluidskaart?

Ik heb echt veel te weinig kaas gegeten van hoe het werkt, maar wil wel graag mooi geluid :)
Pagina: 1