12volt afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:32
Beste mensen,

Ik heb recentelijk een zonnepaneel aangeschaft met een accu, dit alles levert mij 12volt wat ideaal is voor telefoonladers en dergelijke,

Nu heb ik nog een aantal 12v halogeen lampjes en wil deze graag gebruiken als verlichting in mijn huis, echter is het niet een optie om de bekabeling los te laten lopen, en dat met name voor de schakelaars.

Ik zoek een systeem ala klik aan / uit, maar dan op 12volt

bij voorkeur heb ik alle ontvangers op 1 plek en laat dan de bekabeling lopen naar de individuele lampjes,
echter moet het ook mogelijk zijn om losse ontvangers te plaatsen.

Het liefst bedien ik alles met 1 handzender, dus de ontvangers wil ik op een "adres" zetten

Dit alles dient eenvoudig in te stellen zijn, kosten plaatje is niet onbeperkt, en zou leuk zijn als ik voor € 100 een groot deel kan doen

Kan iemand mij hierbij helpen?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 13:37
je kan gewoon 12 volt schakelen met normale schakelaars. Let alleen op de ampere!
Ook voor je kabel dikten. Het ampere is meestal hoger bij lampen ed. daardoor zijn er vele malen dikkere kabels nodig ( bij een afstand van meerdere meters).

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:32
Hoi,

Bedankt voor je reactie,

Ik wil niet bestaande schakelaars gebruiken, aangezien ik dan volledig nieuwe bekabeling zou moeten trekken, en nieuwe schakelaars zou moeten plaatsen (opbouw schakelaars)

Vandaar dat ik interesse heb om dat draadloos te doen,

De ontvangers blijven bij de accu en vandaar trek ik een paar kabels richting de lampen.

Mijn huis installatie blijft zoals ie is, ik krijg er nieuwe verlichting bij, die dus apart geschakeld moet worden

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zo te zien bestaan die al
http://www.lichtwebshop.n...tt-klikaanklikuit-acm-250
Of moet dit nu wel voor de trafo :? beetje onduidelijk

Weet echter niet hoe groot die accu is, en hoeveel wat die lampjes zijn.
Maar anders heb je grote kans dat hij de accu ver leeg trekt, en dat vind een accu niet leuk als dat vaak gebeurt \:)

[ Voor 56% gewijzigd door heuveltje op 20-01-2014 16:19 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
die ^^ is voor halogeenlampen met trafo, heeft volgens mij weinig met 12V te maken als ik het zo lees.

De meeste klik-aan-klik-uit dingen zijn vrij eenvoudig voor 12v aan te passen als je weet hoe ze intern werken.
Is een kwestie van wat componenten overbruggen en het relais vervangen door een 12v model (vaak zit er een 24V model in, die doen het niet zo goed op 12V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
gebruik als het even kan LED lampjes op 12V :) lekker zuinig.. :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1